Mel jsem ucet u Ceske Sporitelny, ale platil jsem za nesmysly. Cenik byl nejasny, osobni konto nebyla pro me zadna vyhoda (abych mel prevody do ceskych bank zadarmo, musel bych platit tenkrat cca 250 mesicne). Dvakrat mi zablokovali kreditku, pry meli nejake uniky. Jednou jsem byl v zahranici a zablokovali mi kartu pri platbe v autopujcovne. Presel jsem k mbank a pozdeji Fio a u toho zustavam. Nevadi mi platit za veci, ktere jsou z ceniku jasne a jednoduse zapamatovatelne. Ale nejake poloschovane poplatky (vyber z bankomatu zadarmo jen pri utrate kartou atd.) mi pijou krev a jsou pro me duvod ke zmene banky.
To není jen komedie našich bank. Když se podíváte na zázračné akční nabídky našich obchodů, tak mnohdy /netvrdím, že je tomu tak vždy/ mají v akci dráž než to jinde stojí běžně (třeba takový ISpar vydáváním svých slevových knížek upozorňnuje, kolik že to nákpem u něj ušetříte oproti jeho běžným cenám) a lidi po tom jdou. Zrovna tak Kaufland, když připravuje předchozí den zboží na novou akci, tak to umisťuje do zvláštních akčních prostor. Zboží označí „akce“ a „supervýhodná nabídka“, cena je sice vysoká, ale když to tam lidi vidí, tak to berou i za tu nevýhodnou cenu, takže mnohdy ani na vlástní akci zboží za nižší cenu nevybyde.
Co se týče ČS, tak její klienti jsou stádem tupých ovcí, kteří si nechají líbit téměř vše, nechají se oblbnout přívlastky produktů „výhodný“, „chytrý“ – spíš by mělo jít asi o „vychytralý“ produkt. A Rakušané děkují, že jim díky zisku odtékajícímu pryč z ČR ještě více stoupne životní úroveň. To, že Jabub dnes 9:21 tam zrušil účet, je jen kapka v moři. A politikou České spořitelny ja nabalit klientovi aspoň 3 produkty/služby, aby se mu z tohoto ústavu nelehce odcházelo.
Tady se bavíme víceméně o soukromých účtech, nikoliv o podnikatelských. 300 plateb u soukromého účtu je nereálných, ale věřím, že kdyby klienti ČS začali takovéto počty transakcí využívat, že by spořka přistoupila k nějaké změně, případně by prověřovala, zda nedochází k porušování obchodních podmínek ze strany klienta.
A ta mBank přistoupila údajně ke zdražení právě proto, že klienti posílali moc plateb. Místo toho, aby prověřila, zda se nejedná o firemní transakce pod soukromým účtem a vyvodila z toho pro pár jedinců porušení obchodních podmínek, tak toho využila ke zdražení. A ta zdražení se vždy nějak okecat musí, říkat skutečnou pravdu není nějak v módě.
mBank se měla držet své původní filosofie – tedy být bankou „zdarma“. Zisk může být typu „stačí když kape“ nebo „musí téci proudem“. Český klient je velmi citlivý na cenu, kterou musí bezprostředně zaplatit. Pokud jsou poplatky někde skryty, tak mu to tolik nevadí, jako když má sáhnout do kešeně a něco z ní vyklopit. Jen si vemte, kdybyste jel nakupovat do SM HM, a musel byste platit parkovné nebo za WC s tím, že by rohlík 63 g stál místo 1,50 jen 1,40. Asi by vás ta přímá platba parkovného a WC spíš odradila, a jel byste do SM HM, kde by uvedené bylo zdarma /tedy skrytě rozložené v cenách a v množství/, ale rohlík stojící 1,50 by vážil jen 50 g.
A někteří klienti si pak nejsou schopni spočítat, zda se jim vyplatí mít transakce zdarma, když před tím za vedení balíčku zaplatí i několik set. Záleží na počtu transakcí, pokud jich bude např. do 10, nic se neděje, když jich bude nad 10, mohou se platit nějaké poplatky a u jiného balíčku či typu účtu to může být právě naopak – při větším počtu transakcí klesá výsledná cena 1 transakce, ale při pouhých např. 8 transakcích měsíčně může vycházet 1 transakce na zbytečně mnoho. Chce to zkrátka počítat – co se vyplatí jednomu se nemusí vyplatit druhému. Ale existují účty či balíčky, které se vyplatí hlavně provozovateli, tedy bance, a je na ní, jak to dovede svým klientům prezentovat a jak jsou klienti inteligentní, že rozpoznají, co na ně banka ušila za produkt/službu výhodný zejména pro banku. Klient pak musí mít pocit, že byl obsloužen rychle, kvalitně, levně, výhodně atd., i když to nemusí být vůbec pravda.
K js včera 29.06.2010 15:19: »příjemnost personálu pobočky a, důležitější, přátelskost systémová« – když ona ta „přátelskost“ je hlavně přetvářkou vhodnou k onomu oškubání klienta, který musí mít onen pocit obsloužení rychle, kvalitně, levně, výhodně atd. A na přetvářce nic nepostavíte a když ji s odstupem času odhalíte, může být pozdě – už jste někde upsaný se závazkem mnoho let platit, a cesta pryč bez bolestných citelných sankcí vlastně neexistuje.
A co se týče onoho okecávání, v tom jsme mistry. Tuhle nějaký penzijní fond se snad nejhoršími výsledky vydal zprávu ve smyslu, jak loňský rok byl pro něj úspěšný a jak se klienti mohou těšit vzhledem ke krizi nebývalému zhodnocení. A kdo se v tom neorientuje, stačí mu takováto zprávička s oslovením na přepážce a za 10 minut si odnáší smlouvu na 30 let placení s nejasným výsledkem, a „hodnotným“ dárkem v podobě propisky či desek zdarma. Neprověřuje, zda výsledek zhodnocení nepatří skutečně k těm nejhorším, hlavně že zůstal u té své banky a nemusí chodit ještě někam nikam. A to je to nabalení klientovi aspoň 3 produktů/služeb, aby se mu z mateřského ústavu nelehce odcházelo.
Koukám, že budete patere pěkný primitiv. Nikdo vás nenutí příspěvky číst, ale předpokládejte, že pokud něco napíšete, že někteří čtenáři si mohou dovolit reagovat, zrovna tak, jaklo jste reagoval na něčí příspěvek vy. Jen se divím, že ten váš blábol admin nesmázl, protože neobsahuje nic k tématu, jen urážku.
Radím vám tedy to samé, co jste radil vy: Máš-li problémy, zavolej si na helplinku psychiatické léčebny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!