Bankovní ústav nemá právo ti změnit produkt, který sis sjednal, pokud k tomu sám nedáš souhlas. Tj. pokud máš nastavenou automatickou výměnu karty, pak tě určitě před vypršením platnosti bude čekat masáž od Spořky, aby sis zřídil Chytrou kartu - pak je na zvážení, zda ti některé služby přijdou atraktivní a budeš je chtít využít nebo zůstaneš na stávající kreditce. Jak je ale uvedeno v článku, jakmile se jednou rozhodneš pro Chytrou kartu, není cesty zpět a můžeš se pohybovat jen v rácmi pásem.
No snad ti to jako rada pomohlo...
Záleží na tom, jak mají postavenou smlouvu, pokud na to myslí dopředu a dají to do smlouvy (v případě ukončení nabídky produktu banka nabídne klientovi náhradní dle svého aktuální portfolia - nebo podobně), tak ano.
V nejhorším případě pod stejným názvem budou poskytovat jiný produkt (jednoduše ho "jen" zdraží) :-)
Není na to zeptat se přímo u zdroje:-). Takže odpověď z klientského centra ČS:
V automatické výměně Vám bude automaticky vyrobena ta stejná platební karta, jakou nyní máte.
Zřejmě ale před koncem platnosti Vaší platební karty budete osloven s nabídkou naší nové Chytré karty. Pokud by se tak nestalo, a vy měl zájem o tuto novou kartu, je možné si o ni zažádat dříve jak 2 měsíce před koncem platnosti této Vaší karty a bude Vám vyrobena Chytrá karta v rámci automatické výměny.
Ale pokud se ta stejná platební karta už vyrábět nebude, tak automaticky dostanete lepší, chytrou .... A bez karty existovat nemůžete. Když na poslední chvíli zjistíte, že onu starou dobrou kartu už neposkytují, jste schopen se rychle zorientovat a vybrat si něco aspoň tak stejně dobrého a výhodného, případně si vybrat účet jinde, s jinými parametry, s jinými platebními kartami? Většinou ne. Tak raději nic neuděláte, necháte si udělat novou chytrou kartu a tiše někde v koutku nadáváte, jak se mnou zase vyjebali a že příště si to už líbit nenechám. Ale příště nastane ten samý případ - dobrými oblbovacími metodami budu uchlácholen, že nový produkt/služba je výhodnější, a než zjistím, že tomu tak není a než se stačím porozhlédnout po konkurenci, tak zase nějaká dobap uplyne .. a tak stále dokola ...
Ano, na firmy používající podvodné metody existuje jen 1 lék: co nejrychleji zrušit a dál jejich "supervýhodné" nabídky házet do koše. Ono když se vám něco pokouší vnutit třeba kyslík, tak tam taky najdete vždycky někde zakopanýho psa, takže je to jen zbytečná ztráta času a nervů.
Jste vedle jak ta jedle. Měl jsem jednu z prvních kreditek, které u nás byly (Maxkarta) a velmi rychle jsem se s ní rozloučil po té, co mně banka udělala docela dobrý průšvih - vyrobili mně novou cobrandovanou, jenže mně jaksi zapomněli oznámit, že je hotová, a tu původní zablokovali, takže jsem při placení u pumpy vypadal jako zloděj karet.
Takže v popisovaném případě by nebyl problém rychle se rozloučit ani se spořkou, přehled mám docela dobrý :-).
Dostanete na 100 % původní červenou kreditku s platností na další 3 roky. Původní Kredit+ karty sice již nejsou v nabídce, ale dokud nepodepíšete smlouvu na chytrou kartu jedete podle starých pravidel. Ale na masáž pro přechod se připravte :-))
Mno, nedávno jsem někde četl, jak zrovna spořka změnila spoustě klientů jejich účet na Osobní bez jejich souhlasu, takže zrovna u téhle instituce bych na změnu produktu pouze se souhlasem klienta moc nesázel...
Z čehož mně vyplývá nutnost poohlédnout se včas po něčem jiném.
Tak tohle byl dost velkej průšvih. Je z toho ohromná aféra uvnitř ČS, protože se na tom podílel i jeden z manažerů. Dostal padáka a zřejmě bude předhozen i policii. Inu dostal za úkol plnit plán, tak ho plnil takhle...a další kvartál dostal plán ještě vyšší.
Vzhledem k tomu, že všechny ostatní produkty chce Spořka od Nového roku zrušit, dostaneš demokraticky na vybranou: Buď chytrou kartu, nebo nic! A dají ti vědět určitě alespoň týden předem.