Vlákno názorů k článku Chcete prodat byt: Sám, nebo s realitní kanceláří? od syky - Ahoj, také jsem obětí bezcharakterní a lživé firmy...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 10. 2009 12:11

    syky (neregistrovaný)
    Ahoj, také jsem obětí bezcharakterní a lživé firmy Prolux.Chci se zeptat, má právo si RR snižovat cenu dle své libosti? má to někde ve smlově, že tak může činit, nebo to dělat nesmí a jde se proti tomu bránit!Máte někdo zkušenost a radu od právníka, zda je to možné nebo ne? Ikdyž mi připadá, že u RR Prolux je možné všechno!!!!!!!!!!!!!Díky za info
  • 9. 4. 2010 12:28

    kaktus (neregistrovaný)

    Nam naopak realitka zvedla cenu po sepsani smlouvy, kdyz uz byla slozena rezervacni zaloha, ovsem jsme na druhe strane, tedy jako kupujici. Uz je to u pravnika.

  • 22. 4. 2010 14:19

    Světlana (neregistrovaný)

    Přidávám přípis ještě jednou, neboť ho nemůžu zpětně dohledat. Je to zde kapku nepřehledné! :o)
    Pokud máte někdo zájem připojit se ke společné zápůrčí žalobě, která by mohla být vyřízena rychleji, než trestní oznámení! A činnost RK, by mohla být tímto pozastavena, aspoň do doby, než se vše prošetří na OHK.
    Kontaktujte mě prosím na zapurci@seznam.cz
    více o mě a mých aktivitách najdete na:
    http://glaserova.blog.idnes.cz/

    CO JETO ZÁPŮRČÍ ŽALOBA:
    Dne 1.5.2009 bylo v Úředním věstníku Evropské unie zveřejněno nové znění směrnice o žalobách na zdržení se jednání v oblasti ochrany zájmů spotřebitelů.
    Původní směrnice z r. 19981 byla několikrát změněna a aby nedocházelo k chybnému výkladu v různých jazykových verzích, byla z důvodu srozumitelnosti a přehlednosti kodifikována. Nové znění bylo vydáno jako směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/22/ES ze dne 23. dubna 2009 o žalobách na zdržení se jednání v oblasti ochrany zájmů spotřebitelů. Transpozice byla provedena do zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád.
    Na základě směrnice mohou subjekty k tomu oprávněné zahájit řízení o zdržení se protiprávního jednání, tedy podat tzv. zápůrčí žalobu. Touto žalobou se subjekty mohou domáhat určitého negatorního nároku, tedy aby daný podnikatel, který svým jednáním poškozuje kolektivní zájmy spotřebitelů, v tomto jednání ustal. Předpokladem je, že se protiprávního jednání rušitel dopouští opakovaně, popř. hrozí nebezpečí, že se jednání dopustí v budoucnu. Žalobou se tedy nelze domáhat individuálních nároků spotřebitele, jakým je např. náhrada škody, protože cílem směrnice je veřejný zájem spotřebitelů a dosažení preventivního ú­činku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).