U sporky jsem byl maximalne spokojeny, kdyz jsem byl zrusit ucet. Vse probehlo behem nekolika minut bez jedineho problemu, az jsem si rikal, ze takto maji vypadat profesionalni sluzby :-)
Tento pocit mi vydrzel jenom do doby, nez jsem opoustel pobocku a opet videl asi 30 metru frontu pred jejich bankomatem :-DD
Fakt je, ze kdysi jsem byval jejich spokojenym klientem. Internetove bankovnictvi mi vzdy fungovalo dobre, poplatky byly snesitelne, bankomatu meli dost.
Ale v poslednich letech zacaly problemy a bylo to cim dal horsi. Jejich platebni kartu mi v zahranici akceptovali tak v jednom z deseti obchodu (o vraceni poplatku za vyber z bankomatu v zahranici nechteli ani slyset), dale cim dal castejsi nedostupnost v elektronickem bankovnictvi, ruseni bakomatu na frekventovanych mistech (OD Laso na Masarykove namesti v Ostrave a Dum knihy Librex na Smetanove namesti) atd. ... Takze nakonec jsem byl spokojen snad jenom s tim bezproblemovym zrusenim uctu :-DDD
Ted mi z uctu nemizi zadne penize za ruzne poplatky, naopak mi pribyvaji nejake drobne uroky. Vybirat z bankomatu si muzu ZADARMO a KDEKOLIV (teda krome bankomatu Sporky, protoze pred nimi je vzdycky dlouha rada chudaku, kteri si ve vedlejsim bankomatu vybrat nemuzou :-D)
Ale treba maji pocit, ze ty sve problemy vyresi neustalym zdrazovanim :-)
Vsak kdyz neco nefunguje, tak klienta urcite potesi ze za to zaplati vice :-DDD
Byl jsem dlouholety celkem spokojeny klient CS. Znam i pomery u jiny velkych ceskych bank. Pokud nekdo na dava na Sporitelnu, tak by si mel uvedomit, ze napr. CSOB nebo KB je jmnohem vetsi hruza.
Souhlasim, ze posledni dobou (obvzlaste po vzniku tzv. Osobniho uctu) se management chova nefer a snazi se "vydojit" ze zakazniku co to da.
Zajimalo by me jestli lide, co na Sporitelnu nadavaji, byli nekdy klienty napr. CSOB. Myslim, ze pak by si vazili toho, ze jsou u CS.
A ty fronty u bankomatu spis svedci o tom, ze ostatni banky by mohly Sporce jeji klienty jedine zavidet.
Nicmene. Konkurenci nezastavis. Dnes jsem klientem FIO and mBank. Sluzby pro me potreby dostacujici.
No přece v tom, že tě u KB nenechají čekat půl hodiny ve frontě, a ty tak nemáš čas na přemýšlení :).
Měl jsem kdysi účty u ČS (drahá, nekompetentní, pomalá obsluha), KB (kvalitní, rychlá ale drahá), ČSOB (o něco méně kvalitní, než KB (oproti ČS luxus :) ), a levnější) a nyní mám samozřejmě duo FIO + mBank, které si nemůžu vynachválit.
Jako u ČS jsem čekal méně než 20 minut, jen abych se dostal k přepážce za 12 let jen jednou, a to bylo, když vyhradili minulý rok jednu přepážku pro výplatu dividend O2 :) (akcie běžní uživatelé ČS nemají...).
Mimochodem jsem si právě nakonfiguroval u ČS na tom jejich osobním kontu stejné věci, co mám u mBank, 2* VISA Classic, lepší úročení, platby v ČR zdarma, Internetbanking, (teda kromě výběru ve všech bankomatech to tam u ČS neměli) a platil bych 268 Kč měsíčně (mBank 0 Kč), a to se vyplatí ! :) LOL
To by me celkem zajimalo, v jakem srovnani je CSOB hruza oproti CS. Ale je fakt, ze kdyz potom skoncite u mbank a FIO, tak jste asi jinym typem klienta, nez ktery dokaze sluzby CSOB vyuzit (bez urazky).
Sluzeb KB jsem vyuzival vice mene okrajove (napr. v porovnani s CSOB). Ale cekaci doby snad horsi nez CS, zamestnanci na prepazkach vi stejne nic jako u CS, katastrofalni IB.
CSOB je vsak kapitola sama pro sebe. Nikdo nic nevi. Vyber z devizoveho uctu v hotovosti (1300GBP) na mensim meste je zalezitost na tyden. CS ma USD, GBP, EUR a dalsi meny na pockani.
Obrovska ostuda byla, kdyz CSOB trvalo vydat zabavenou kartu nasemu zahranicnimu kolegovi z bankomatu vice jak tyden. Zahranicni zakaznik neveril. U nich je to otazka hodin. (zazitek z letoska)
Nevim jak dnes, ale napr. v minulosti neslo zalozit sporici devizovy ucet aniz by vyzadovali zalozit zaroven BU v cizi mene. Samozrejmne radne spoplatneny atd.
O internetovem bankovnictvi skoda mluvit.
Docela by me zajimalo, ktere "skvele sluzby" tak nuitne potrebujete pro bezny zivot co mBank a Fio nema.
Ovsem volba banky je veci kazdeho.
Prvotne muj prispevek pouze narazel na to, ze lidi nadaviji na CS, ale ostani velke banky jsou stejne nebo jeste horsi.
V tom se neshodnem, ja zase tvrdim ze CS je jednoznacne nejhorsi.
Opet byste eventuelne mohl rozvest v cem je internetbanking KB "katastrofalni". Podle me chodi dobre, teda pokud nekdo v centrale nevypne proud (viz udalost vcera).
P.S. Vas zahranicni kolega mel ohromne stesti ze mu tu kartu vratili. Bezna praxe bank na celem svete je kazdou "sezranou" kreditku cizi banky zlikvidovat.
Měl jsem pojištění bytu u bývalé Živnostenské pojišťovny (Pardubice) a pojistka měla číso účtu u dřívější IPB /5100 kód banky/. Platba neprocházela. Věděl jsem či tušil, že Živnostenskou pojišťovnu převzala Pojišťovna České spořitelny a tak jsem při jedné z návštěv ČS vznesl dotaz, co s tím mám jako dělat. Mladá slečna nic nevěděla, svolala konzilium, kde byla i vedoucí pobočky (dle jmenovky). Vyřešilo se to: musíte do ČSOB a tam vám už řeknou co a jak. Tak jsem do obchodky zavítal, tam mi paní prolustrovala databázi, zjistila, že kdysi učet u IPB již obchodka nemá a aniž by musela, zjišťovala, kam by mne tak mohla poslat. Ve spořce mne poslali do pr*ele, tady ... Nakonec vyzjistila, co jsem tušil, že pojistky jsou u FS ČS a že mají i u stejné fin. skupiny i účty. Tak jsem zase navštívil spořitelnu, ale jinou úřadovnu, kde mi informaci potvrdili, že účet je již delší dobu u nich. Pojistku platím jen 1x ročně, o změnách jsem ale informován nebyl. Každou chvíli jsem od finanční skupiny dostal nějakou "důležitou" nabídku či informaci vhodnou poslat do koše, ale takovouto závažnou informaci jsem neobdržel. Pak mne ještě vytočilo, když jsem chtěl zaplatit v zase jiné úřadovně ČS pojistné, že po mne budou chtít občanku kvůli identifikaci platby a za tuto identifikaci poplatek tuším že 50 CZK! Prý že nejsem osoba s účtem disponující a dle nově platného sazebníku je hotovostní transakce s uvedením čísla pojistné smlouvy a provedená cizí osobou zpoplatněna právě touto částkou. (toto okopírovala např. i Česká pojišťovna / eBanka, která donedávna platbu pojistného brala grátis).
Tolik tedy má kladná zkušenost s ČSOB a záporná s ČS. O těch záporných bych mohl napsat knihu, už jsem je tu na Měšci uváděl, někteří by mne mohli za jejich zopakováni nenávidět, že nedělám ČS dobré jméno. Ale stalo, bankovní historii s ČS rozhodně kvůli některým spořitelním přívržencům přepisovat nemíním.
K těm frontám u bankomatu: ony ty jejich slavné bankomaty dost často nefungují. A spousta klientů se je dodnes asi nenaučila ovládat. U nás jsou vedle sebe 2 bankomaty, jeden ČS a druhý Komerčky. Když chvíli sleduji, tak od Komerčky bankomatu lidé daleko rychleji vypadnou i s penězi, od toho spořkového mnohdy odcházejí i bez peněz. A co si pamatuji v bývalém zaměstnání: lidi ze spořky dostávali výplatu vždy později, i když zaměstnavatel neměl konto ani u ČS, ani u jiných komerčních bank (jednalo se o ČNB) - takže teoreticky měli všichni dostat peníze ve stejný den.
K příspěvku o kus nížeji:k výměně valut: pokud zrovna v úřadovně ČS nenakoupí od někoho valuty, které vy potřebujete, tak je taky nemají na skladě, musí je objednat a až k nim něco někdy pojede, tak je na úřadovnu přivezou. Nemyslete si, že na každé úřadovně skladují hafo měn ladem nebo že když někdo přijde vyměnit si 15 tisíc na zahraniční dovolenou, že hned startuje kurýr a peníze jsou ještě týž den nebo den následující pro vás na pobočce přichystány.
PET bych chtěl říct. Byl jsem klientem Spořky (2x), ČSOB, Poštovky, COOP banky, Plzeňské banky a Velkomoravské banky. Měl jsem podnikatelský účet i osobní BÚ. Služby se postupně měnily a tak těžko objetivně hodnotit. Např. Spořka se svým specifickým symbolem byla katastrofa. Přesto vzpomínám v dobrém na COOP (zkrachovala) a dnes mám ING, Poštovku pro důchodce (nižší cena) a Poštovku pro neziskový sektor. Ovládání pochopitelně přes PC a spokojenost. Do mBank půjdu až budou mít čipovku. Magnetka není bezpečný produkt.
Jakakoli platebni karta je nebezpecny produkt v rukou nekoho kdo na ni nedava pozor. Proste je nutno zacit s kartou zachazet jako s penezenkou, nikoli se sejfem v kapse.
Cipovka bez embosovani s vyskrabanym CVV a vymazanym magnetickym prouzkem, pak dalsi necipovka nebo hybridka s nulovym limitem, vyskrabanym CVV, eventuelne pro jistotu odprasklym cipem na otevirani dveri do bankomatu, v dalsi kapse autorizacni kalkulacku, RSA tag a/nebo simtoolkitovy telefon, a taky spoustu cashe, to pro pripad ze by bylo potreba zaplatit nekde kde nemaji nejnovejsi online POS vyzadujici k cipovce PIN... tot kapesni vybava bezpecnostniho paranoika.
Větší pitomost jsem snad ještě nečetl. Takže fronta před bankomatem CŠ je podle tebe špatně? A kolik bankomatů má slavná mBank ? Kolik kamenných poboček má mBank, kde můžu provést jakoukoli hotovostní operaci ? Že nemá ani jedno ani druhé? Co to tedy je vlastně mBank, že nemá ty nejzákladněji bankovní instrumenty? Podle mne je současná mBank taková levná elektronická peněženka absolutně bez bankovního zázemí. Ne nadarmo se o bance mluví jako o "Bankovním domě ". Při pohledu na mBank bych hovořil spíše o bankovním buřt kiosku :o))
Tebe mozna bavi postavat ve fronte pred bankomatem CS se stejne "postizenymi", ale ver tomu, ze jsou i lidi, kteri preferuji jine vyuziti sveho casu.
Tebou zminovany kiosek ti kupodivu umozni vyber v jakemkoliv bakomatu, takze kdyz vidim ty zoufalce s uctem v CS jak si libuji ve sve fronte, tak ja si muzu zadarmo vybrat sve penize hned vedle nich v dalsim bankomatu. No ale hlavne, ze mas svuj ucet v dome :-DDDDD
Fronta před bankomaty - moc pěkné třeba na metru Dejvická nebo Flóra... Před bankomatem ČS trvale 5-6 lidí a před bankomatem GE Money nebo ČSOB, který je jen na opačné straně od výlezu, ani noha :-).
1. Ano. Čekat jako žebrák na polívku ve frontě je prostě špatně. To snad pochopí každý.
2. BRE bank (mBank) nabízí v Česku ZDARMA všechny bakomaty, které se tady nacházejí - pokud to je málo, pak tě chápu.
3. Kamenné pobočky nemá, jelikož se jedná o internetový produkt. Stejně tak kamenné pobočky nemá ani ING bank s ING kontem (snad kromě Prahy a Brna).
4. Naopak má BRE bank skvělý spořící účet, který je úročen nejvyšší bankovní úrokovou sazbou v ČR.
kdyz sem rusil ucet ja, tak to neslo kvuli chybe v systemu, nastesti byla pani hodna a nechala mi podepsat spoustu papiru a rekla ze to v systemu skusi zrusit pozdeji. tak doufam ze ten ucet uz nemam:)