Vlákno názorů k článku České spořitelně se daří, na úbytek klientů si nestěžuje od anonym - Má známá zaměstnaná v ČS tvrdí cosi jiného....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 7. 2008 7:07

    anonymní
    Má známá zaměstnaná v ČS tvrdí cosi jiného. Že jim klienti ubývají a vedení je furt jen za něco jebe. Tady toho prodali málo, tohodle hodně, tudíž jim na příště zvednou plán ještě výš ...
    Co se týče čekací doby - nevím, kdo to jakým způsobem vyhodnocuje. Ať přijde kamkoliv, kdykoliv, čekám, čekám, čekám. Ať na pokladní, nebo bezhotovostní přepážce. Ať tam mají vyvolávací zařízení či nikoliv.
    S tímto ústavem rozhodně spokojen nejsem. Nevšiml jsem si, zda článek není PR, ale Spořitelna velmi často prezentuje o sobě věci, které nejsou pravdivé a mají u stávajících klientů navodit pocit, že Spořka je to nejlepší, co bankovní trh nabízí a klienti se musí cítit vždy kvalitně a rychle obslouženi. Kdo nezkusí něco jiného, těžko může porovnat, zda ČS je opravdu tou nejlepší (a i nejlevnější) volbou. Na druhou stranu jsou lidi líní a neochotní cokoliv měnit, raději nadávají na fronty. Někteří ani jinou volbu nemají, protože ČS je i tam, kde jiné ústavy (snad kromě pošty) nejsou a tak než by si brali půl den dovolené, aby jeli do nějakého většího města, kde se bankovní konkurence již vyskytuje, tak raději chodí do té své místní pobočky. Na tohle na všechno spořitelna sází při oblbování svých klientů.
  • 31. 7. 2008 7:37

    Bývalý zaměstnanec (neregistrovaný)
    Takto úžasný článek jsem jako zaměstnanec četl každý rok. Jak se má banka dobře, o kolik více opět vydělala. Každý rok jsem se těšil na to, že se to projeví také na mojí výplatní pásce u této banky. Jenže zatímco zisky stoupaly o desítky procent, tak zvýšení platu nepokrylo ani inflaci.
    O plnění prodejních plánů se vyjadřovat nebudu, to je kapitola sama o sobě.
    Tiše jsem pokukoval po lidech, kteří odešli do jiných firem. Každý si pochvaloval jak si polepšil, takže jsem se nakonec rozhoupal také a prošel si pár výběrových řízení. No a již pár měsíců patřím k těm šťastným, kteří se chodí dívat do ČS na svoje vydeptané přátele a snaží se je povzbudit na duchu.
    Ale to hlavní: vyměnil jsem podprůměrnou mzdu v ČS za nadprůměrnou u jiné firmy a mám možnost se pracovně posunout na vyšší úroveň.
  • 31. 7. 2008 10:01

    anonymní
    U nás nějakej maník zaměstnaný ve Spořce zkupovává na místním panelovém sídlišti byty, když tam někdo umře a dědici to nechtějí, případně když se musí dělit více dědiců a nemají na vyplacení těch ostatních. A taky ty byty nepronajímá. A jelikož se nic nového nestaví, je o byty hrozná bída. A co znám ostatní z naší ČS, tak si pořídili nová auta (žádný šrot dovezený sem ze Západu), někteří koupili rodinné domy (možná na výhodnou hypotéku od zaměstnavatele), každou chvilku je vidím v nějaké lepší restauraci, oblékaní taky nechodí špatně - na našem malém městě, kde je velká nezaměstnanost - asi si nežijí tak špatně, jak je mnohdy prezentováno. My, co pracujeme jinde a jsme rádi, že vůbec můžeme pracovat, jen tiše závidíme. A co znám souseda, tak ten si koupil v jednom roce nové auto a barák, který kompletně zrekonstruoval, a dojíždí denně solo svým autem do cca 35 km vzdálené povočky ČS. Podotýkám, že u žádného z nich nejde o nějakou manažerskou pozici, jedná se o běžné přepážkové pracovníky a pracovnice.
    Taxi myslím, že až taková platová bída ve spořce není. A ti lidé se tam drží zuby nehty, i když je tam prý občas jebou za klienty, co si zruší účet a jdou jinam (špatné přesvědčovací metody, proč zůstat). Když se tam dcera byla ptát na práci, tak nové síly nepřijímají.
  • 31. 7. 2008 11:44

    Paly (neregistrovaný)
    Ja si na jejich presvedcovaci metody (abych u nich zustal) nemuzu stezovat.
    Rozhovor byl asi takovyhle:
    Ja: Dobry den, chci zrusit ucet.
    Pracovnice u prepazky: Moment ... podivam se na stav Vaseho konta.
    ja: ''cekam malou chvilku''
    Pup: Mate nedoplatek za kontokorent 1oookc,
    ja: Tady prosim - podavam 1ooo kc
    Pup: Dekuji ... a ucet zrusila
    ja: spokojen a nemajici s CS uz nic spolecneho.
  • 4. 8. 2008 10:08

    bývalá zaměstnankyně (neregistrovaný)
    Co tu čtu, je pěkný blábol. Pracovníci na přepážce mají platy jako jiné kancelářské pozice plus jsme dostávaly odměny, což je běžné i u jiných větších společností. U manažerů je to o něčem jiném, jejich platy jsou v jiné výši. Pracovala jsem několik let na přepážce a opravdu nové auto nemám a byt mám na hypotéku. A že nové síly nepřijímají je hloupost. Stačí se podívat na stránky banky a v odkazu kariéra najít váš kraj a zaslat životopis. Pokud projde uchazeč konkurzem, který se skládá i z prodejních dovedností, je jeho šance na přijetí velká.
  • 4. 8. 2008 11:12

    Kopretinka (neregistrovaný)
    Také jsem pracovala v branži. Dvacítku jsem brala, ale asi tak před šesti lety. Dnes jsou samozřejmě platy zase někde jinde. A ty odměny mimo základní plat také nebyly k zahození. Nebyly sice každý měsíc. A dovolená navíc také není všude samozřejmostí. Asi záleži na tom, co a kde děláte. Pokud stojíte u vchodu a přejete klientům hezký den a poradíte jim, co si mají na Q-matiku ze 3 nabídek zvolit, tak tam je možná odměna nižší.
  • 4. 8. 2008 11:59

    anonymní
    Dcera , SŠ se vzděláním mimo obor pracuje v jedné nejmenované velké bance, na přepážce. Za nějaký průměrný český plat v základní mzdě by nehnula ani prstem. Když jí řeknu, kolik beru já ve státním, před důchodem, tak nevěří. K tomu mají oproti nám různé pohyblivé složky a když to sečte v průměru za rok, dává jí to skoro jednou tolik. Stravenky mají za 70 či 90 (teď si nejsem jistá - my ve státním jen za 50), mají příspěvek zaměstnavatele na penzi (my ve státním i přes vlastní spoření do penzijního fondu nedostaneme ani přes FKSP ani haléř). Pokud máme cesťák, tak oni za tu samou cestu dostanou vyšší náhradu, nehledě na to, že mají lepší vozový park. Domnívám se, že z pracovního hlediska já musím zvládat daleko více, oni jen musí přestát neustále buzerování nadřízeného (je to možná jen o lidech - že já mám štěstí na nadrřízeného). Já v zaměstnání lhát nesmím, musím dodržovat platné zákony, oni naopak lhát musí, aby zvládli plnit nesmyslné plány prodejů.
    Takže ono je rozdíl dělat celý rok jen za průměrný plat nebo za průměrný plat + odměny ve skoro takové výši.


    Obdobně matka přítelkyně příbuzného: SŠ, také dělá v jedné z bank. Tam jsme sice neprobírali detaily odměňování, ale: postavili si nyní nový dům, před měsícem nové auto, před týdnem se vrátili z bývalé Jugošky s tím, že ke konci prázdnin ještě někam na alespoň 14 dní zavítají. Přítelkyně se očividně ráda chlubí, takže její rodiče si na vánoce kupovali novou obrovskou plazmu a stále vrážejí peníze do domu. Digitál nemají takový ten běžný za 4 - 6 tisíc, ale takový masívnější, s tiskárnou, když mi říkali cenu, ani jsem nevěřila. Manžel bankéřky je již v důchodu a nepředpokládám, že by tohle vše utáhli z 24 tisíc hrubého, když ani zaměstanci banky nedají hypotéku před důchodem s 20ti letou splatností. Pokud hypotéku poskytnou, tak na daleko kratší dobu, čemuž ovšem odpovídají vysoké splátky. A k těm vysokým splátkám zase musí odpovídat příjem - kolik vám zbyde z 24 tisíc hrubého po odečtení životních nákladů v čistém na splátky? Z tohoto zůstaku použitelného pro splácení byste žádnou splátku neutáhli...
    A abych nezapomněla: bankéřka a ani její dcera nevaří. Buď vaří jejich 80tiletá babička, nebo chodí po restauracích, o víkendech je to zcela samozřejmé - spojí to s výletem někam - doma zkrátka nesedí, nezvelebují bydlení, vše si nechávají dělat dodavatelsky. A stravování po restauracích asi také trochu leze do peněz. Ano, takto by nějak měla fungovat ekonomika - po práci by měl člověk odpočívat, užívat si, ne se plahočit na záhonech nebo malovat svépomocí byt. Ale na tyto výdaje musí mít občané - všichni, nejen vybraná hrstka profesí - odpovídající příjmy.

    Zrovna tuhle jsem se dívala na některé banky, jak přijímají. V našem regionu nic. V Praze, tam ano, možná u nás nadstandardní odměny jsou pro Prahu almužnou. Pak ale nemá být vše tak drahé ...
  • 31. 7. 2008 8:15

    anonymní
    Ad čekací doba: Nedávno jsem byl na pobočce změnit korespondenční adresu pro zasílání výpisu ke kreditce (jediný produkt ČS, který používám). Tento neuvěřitelně složitý úkon trval slečně u přepážky celých 27 minut...
  • 31. 7. 2008 11:42

    Hu (neregistrovaný)
    Ad kreditka: jestli používáte Kredit+, tak bych chtěl upozornit, že ČS v tichosti od července zrušila v Bonus programu možnost vrácení ročního poplatku za tuto kreditku (a to nevím jestli to nezmizelo od všech druhů karet), takže i Kredit+ už je oproti konkurenci nevýhodný/za poplatek.
  • 31. 7. 2008 18:03

    anonymní
    jj, Kredit+. Díky za info, to jsem netušil. BTW oproti konkurenci nevýhodný - nějaká konkurence má kreditku zdarma? Já měl před tím kreditku od HVB (již od dob Maxima) a ta byla výrazně dražší...
  • 31. 7. 2008 18:40

    Patrik Chrz
    Citi má kreditku zdarma a to i bez povinného obratu (bývalo 35 000 Kč ročně). Ale nesmíš jakkoliv vybočit z řady, nebo dostaneš po papuli (pozdní zaplacení 550 Kč, přešvihnutí limitu 550 Kč, vysoký úrok).
    Hodně lidí si stěžuje, že jejich výpisy chodí pozdě a jsou nepřehledné, pro přístup k výpisům na Internetu je třeba speciální kalkulačka (platí se).
    Na druhou stranu mají zase velmi dobré kurzy cizích měn.
  • 1. 8. 2008 22:16

    AAA (neregistrovaný)
    Vypisy chodi vcas a jsou prehledne, kalkulacka potreba k pristupu je (plati se, ale jednorazove), otazka je k cemu je potreba takovy pristup a nikdo ji nikomu nenuti.
  • 31. 7. 2008 21:53

    Hu (neregistrovaný)
    Nebo např. GE nabízí za minimální (cca 35tis ročně) obrat vedení grátis a internetové sledování zadarmo. Takže něco jako bonusprogram bez bodů. Já osobně mám kreditku od GE ve spolupráci s ING penzijním fondem, která ještě navíc "vrací" 1% z obratu na penzijní připojištění.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).