Má známá zaměstnaná v ČS tvrdí cosi jiného. Že jim klienti ubývají a vedení je furt jen za něco jebe. Tady toho prodali málo, tohodle hodně, tudíž jim na příště zvednou plán ještě výš ...
Co se týče čekací doby - nevím, kdo to jakým způsobem vyhodnocuje. Ať přijde kamkoliv, kdykoliv, čekám, čekám, čekám. Ať na pokladní, nebo bezhotovostní přepážce. Ať tam mají vyvolávací zařízení či nikoliv.
S tímto ústavem rozhodně spokojen nejsem. Nevšiml jsem si, zda článek není PR, ale Spořitelna velmi často prezentuje o sobě věci, které nejsou pravdivé a mají u stávajících klientů navodit pocit, že Spořka je to nejlepší, co bankovní trh nabízí a klienti se musí cítit vždy kvalitně a rychle obslouženi. Kdo nezkusí něco jiného, těžko může porovnat, zda ČS je opravdu tou nejlepší (a i nejlevnější) volbou. Na druhou stranu jsou lidi líní a neochotní cokoliv měnit, raději nadávají na fronty. Někteří ani jinou volbu nemají, protože ČS je i tam, kde jiné ústavy (snad kromě pošty) nejsou a tak než by si brali půl den dovolené, aby jeli do nějakého většího města, kde se bankovní konkurence již vyskytuje, tak raději chodí do té své místní pobočky. Na tohle na všechno spořitelna sází při oblbování svých klientů.
Takto úžasný článek jsem jako zaměstnanec četl každý rok. Jak se má banka dobře, o kolik více opět vydělala. Každý rok jsem se těšil na to, že se to projeví také na mojí výplatní pásce u této banky. Jenže zatímco zisky stoupaly o desítky procent, tak zvýšení platu nepokrylo ani inflaci.
O plnění prodejních plánů se vyjadřovat nebudu, to je kapitola sama o sobě.
Tiše jsem pokukoval po lidech, kteří odešli do jiných firem. Každý si pochvaloval jak si polepšil, takže jsem se nakonec rozhoupal také a prošel si pár výběrových řízení. No a již pár měsíců patřím k těm šťastným, kteří se chodí dívat do ČS na svoje vydeptané přátele a snaží se je povzbudit na duchu.
Ale to hlavní: vyměnil jsem podprůměrnou mzdu v ČS za nadprůměrnou u jiné firmy a mám možnost se pracovně posunout na vyšší úroveň.
U nás nějakej maník zaměstnaný ve Spořce zkupovává na místním panelovém sídlišti byty, když tam někdo umře a dědici to nechtějí, případně když se musí dělit více dědiců a nemají na vyplacení těch ostatních. A taky ty byty nepronajímá. A jelikož se nic nového nestaví, je o byty hrozná bída. A co znám ostatní z naší ČS, tak si pořídili nová auta (žádný šrot dovezený sem ze Západu), někteří koupili rodinné domy (možná na výhodnou hypotéku od zaměstnavatele), každou chvilku je vidím v nějaké lepší restauraci, oblékaní taky nechodí špatně - na našem malém městě, kde je velká nezaměstnanost - asi si nežijí tak špatně, jak je mnohdy prezentováno. My, co pracujeme jinde a jsme rádi, že vůbec můžeme pracovat, jen tiše závidíme. A co znám souseda, tak ten si koupil v jednom roce nové auto a barák, který kompletně zrekonstruoval, a dojíždí denně solo svým autem do cca 35 km vzdálené povočky ČS. Podotýkám, že u žádného z nich nejde o nějakou manažerskou pozici, jedná se o běžné přepážkové pracovníky a pracovnice.
Taxi myslím, že až taková platová bída ve spořce není. A ti lidé se tam drží zuby nehty, i když je tam prý občas jebou za klienty, co si zruší účet a jdou jinam (špatné přesvědčovací metody, proč zůstat). Když se tam dcera byla ptát na práci, tak nové síly nepřijímají.
Ja si na jejich presvedcovaci metody (abych u nich zustal) nemuzu stezovat.
Rozhovor byl asi takovyhle:
Ja: Dobry den, chci zrusit ucet.
Pracovnice u prepazky: Moment ... podivam se na stav Vaseho konta.
ja: ''cekam malou chvilku''
Pup: Mate nedoplatek za kontokorent 1oookc,
ja: Tady prosim - podavam 1ooo kc
Pup: Dekuji ... a ucet zrusila
ja: spokojen a nemajici s CS uz nic spolecneho.
Co tu čtu, je pěkný blábol. Pracovníci na přepážce mají platy jako jiné kancelářské pozice plus jsme dostávaly odměny, což je běžné i u jiných větších společností. U manažerů je to o něčem jiném, jejich platy jsou v jiné výši. Pracovala jsem několik let na přepážce a opravdu nové auto nemám a byt mám na hypotéku. A že nové síly nepřijímají je hloupost. Stačí se podívat na stránky banky a v odkazu kariéra najít váš kraj a zaslat životopis. Pokud projde uchazeč konkurzem, který se skládá i z prodejních dovedností, je jeho šance na přijetí velká.
Také jsem pracovala v branži. Dvacítku jsem brala, ale asi tak před šesti lety. Dnes jsou samozřejmě platy zase někde jinde. A ty odměny mimo základní plat také nebyly k zahození. Nebyly sice každý měsíc. A dovolená navíc také není všude samozřejmostí. Asi záleži na tom, co a kde děláte. Pokud stojíte u vchodu a přejete klientům hezký den a poradíte jim, co si mají na Q-matiku ze 3 nabídek zvolit, tak tam je možná odměna nižší.
Dcera , SŠ se vzděláním mimo obor pracuje v jedné nejmenované velké bance, na přepážce. Za nějaký průměrný český plat v základní mzdě by nehnula ani prstem. Když jí řeknu, kolik beru já ve státním, před důchodem, tak nevěří. K tomu mají oproti nám různé pohyblivé složky a když to sečte v průměru za rok, dává jí to skoro jednou tolik. Stravenky mají za 70 či 90 (teď si nejsem jistá - my ve státním jen za 50), mají příspěvek zaměstnavatele na penzi (my ve státním i přes vlastní spoření do penzijního fondu nedostaneme ani přes FKSP ani haléř). Pokud máme cesťák, tak oni za tu samou cestu dostanou vyšší náhradu, nehledě na to, že mají lepší vozový park. Domnívám se, že z pracovního hlediska já musím zvládat daleko více, oni jen musí přestát neustále buzerování nadřízeného (je to možná jen o lidech - že já mám štěstí na nadrřízeného). Já v zaměstnání lhát nesmím, musím dodržovat platné zákony, oni naopak lhát musí, aby zvládli plnit nesmyslné plány prodejů.
Takže ono je rozdíl dělat celý rok jen za průměrný plat nebo za průměrný plat + odměny ve skoro takové výši.
Obdobně matka přítelkyně příbuzného: SŠ, také dělá v jedné z bank. Tam jsme sice neprobírali detaily odměňování, ale: postavili si nyní nový dům, před měsícem nové auto, před týdnem se vrátili z bývalé Jugošky s tím, že ke konci prázdnin ještě někam na alespoň 14 dní zavítají. Přítelkyně se očividně ráda chlubí, takže její rodiče si na vánoce kupovali novou obrovskou plazmu a stále vrážejí peníze do domu. Digitál nemají takový ten běžný za 4 - 6 tisíc, ale takový masívnější, s tiskárnou, když mi říkali cenu, ani jsem nevěřila. Manžel bankéřky je již v důchodu a nepředpokládám, že by tohle vše utáhli z 24 tisíc hrubého, když ani zaměstanci banky nedají hypotéku před důchodem s 20ti letou splatností. Pokud hypotéku poskytnou, tak na daleko kratší dobu, čemuž ovšem odpovídají vysoké splátky. A k těm vysokým splátkám zase musí odpovídat příjem - kolik vám zbyde z 24 tisíc hrubého po odečtení životních nákladů v čistém na splátky? Z tohoto zůstaku použitelného pro splácení byste žádnou splátku neutáhli...
A abych nezapomněla: bankéřka a ani její dcera nevaří. Buď vaří jejich 80tiletá babička, nebo chodí po restauracích, o víkendech je to zcela samozřejmé - spojí to s výletem někam - doma zkrátka nesedí, nezvelebují bydlení, vše si nechávají dělat dodavatelsky. A stravování po restauracích asi také trochu leze do peněz. Ano, takto by nějak měla fungovat ekonomika - po práci by měl člověk odpočívat, užívat si, ne se plahočit na záhonech nebo malovat svépomocí byt. Ale na tyto výdaje musí mít občané - všichni, nejen vybraná hrstka profesí - odpovídající příjmy.
Zrovna tuhle jsem se dívala na některé banky, jak přijímají. V našem regionu nic. V Praze, tam ano, možná u nás nadstandardní odměny jsou pro Prahu almužnou. Pak ale nemá být vše tak drahé ...
Ad čekací doba: Nedávno jsem byl na pobočce změnit korespondenční adresu pro zasílání výpisu ke kreditce (jediný produkt ČS, který používám). Tento neuvěřitelně složitý úkon trval slečně u přepážky celých 27 minut...
Ad kreditka: jestli používáte Kredit+, tak bych chtěl upozornit, že ČS v tichosti od července zrušila v Bonus programu možnost vrácení ročního poplatku za tuto kreditku (a to nevím jestli to nezmizelo od všech druhů karet), takže i Kredit+ už je oproti konkurenci nevýhodný/za poplatek.
jj, Kredit+. Díky za info, to jsem netušil. BTW oproti konkurenci nevýhodný - nějaká konkurence má kreditku zdarma? Já měl před tím kreditku od HVB (již od dob Maxima) a ta byla výrazně dražší...
Citi má kreditku zdarma a to i bez povinného obratu (bývalo 35 000 Kč ročně). Ale nesmíš jakkoliv vybočit z řady, nebo dostaneš po papuli (pozdní zaplacení 550 Kč, přešvihnutí limitu 550 Kč, vysoký úrok).
Hodně lidí si stěžuje, že jejich výpisy chodí pozdě a jsou nepřehledné, pro přístup k výpisům na Internetu je třeba speciální kalkulačka (platí se).
Na druhou stranu mají zase velmi dobré kurzy cizích měn.
Vypisy chodi vcas a jsou prehledne, kalkulacka potreba k pristupu je (plati se, ale jednorazove), otazka je k cemu je potreba takovy pristup a nikdo ji nikomu nenuti.
Nebo např. GE nabízí za minimální (cca 35tis ročně) obrat vedení grátis a internetové sledování zadarmo. Takže něco jako bonusprogram bez bodů. Já osobně mám kreditku od GE ve spolupráci s ING penzijním fondem, která ještě navíc "vrací" 1% z obratu na penzijní připojištění.
On by to nebyl takovej hezkej článek, kdyby tam napsali, že klienti si zakládají účty u konkurence, že jich ubývá atd. Chlubit se tím, že jsem vyrejžoval na poplatkách miliardu eur považuju za nehoráznost. Ještě že už jsem s nima skončil. Ještě bych dodal, že důvod že bydlím na vsi a a nejbližší peněžní ústav je spořka a pošta už dávno neplatí. Ještě když jsem měl u ČS účet, tak jsem tam stejně po zavedení internetbankingu 2 roky nebyl. Spíš je to v myšlení lidí. Jako příklad bych uvedl mýho 60-ti letýho známýho, kterej byl zděšenej z toho že máme účet u Mbanky, "dyť jsou to nějaký Poláci a ty jim tam dáváš peníze, ještě ti to vytunelujou", tahle generace je finančně asi už nepřeměnitelná (bez urážky).
Tak nevím. Po prvním přečtení jsem si myslel, že si z nás redaktoři dělají srandu, ale pak jsem konečně pochopil, že se spíše jedná o skrytou reklamu na konkurenční banky (zvlášť na ty levnější) sestavenou z perel vypuštěných z úst představitelů.
Tyhle velkohubé kecy "naserou" i ty loajálnější klienty spořky. Je vidět, že když se loď potápí, část posádky musí zpívat oslavné ódy.
Jenze lod se nepotapi, nad vodou ji drzi tupe stado spokojenych klientu. Klidne muzou zavadet drahe produkty, zvedat poplatky do zavratnych vysi a odejde jim s bidou 1% klientu. A to se vyplati ;-)
Spořitelna je ve stejně nemilý situaci jako náš slavný Telekom: nabraných oveček mají dost, služby dost podprůměrné a zároveň si potřebují zachovat růst zisku. Proto když se chce menedžment udržet úspěšně u koryta, musi utahovat šrouby jako zákazníkům, tak zaměstnancům, a přitom spoléhat na jejich pohodlnost, setrvačnost a na to, že někteří nemají jinou možnost. Takže každý rok sice odejde např. 10 % zákazníků, ale 20 % zdražení poplatků to bohatě vyrovná, vedení dostane po právu prémie a ještě se může chlubit, že se zbavilo části nevýhodných socek. Jak tento model "poslední zhasne" funguje se můžete přesvědčit na vývoji pevných linek.
Umím si představit skutečně závislýho na pobočce ČS, pokud tam třeba pravidelně chodí pokladní vymetat pavučiny.
Ale u bankovních služeb ta závislost snad ani být nemůže. Mám třeba 1 účet v Německu, kam jsem 1x zajel ho odevřít, a tím to hasne. I v ČR mám účet, kdy jsem v tý bance za spoustu let nikdy nebyl.
Nemáte představu o reálném životě. Dokud není zavedená přenositelnost čísla účtu - pro mnoho zejména starších lidí je naprosto nedostupné změnit bankovní ústav. Mají jeden účet u spořky třicet-čtyřicet-padesát a více let, mají na něm nastavené nějaké služby, a změna bankovního ústavu (se změnou inkasa, trvalých plateb, příjmu důchodu, atd atd) je pro ně nepřijatelná. Jsou zvyklí na nějaký formát výpisu a jinému by nerozuměli. Bezpečně vědí kde pobočka je, nemusí jí hledat a umí tam dojet, pamatují si její otevírací dobu. Inetrnetbanking nemají a už se ho nikdy nenaučí, ostatně často nemají ani internet ba někteří ani počítač, a už to nedoženou. Karet se bojí - pokud nějakou vůbec mají, tak na vybírání z bankomatu. A jak chcete realizovat vklad hotovosti bez návštěvy pobočky to mi docela uniká. Ne všechno se dá dělat automaticky a po internetu - ne každý to umí - a ne pro každého je to přijatelné.
Navíc nezapomeňte na jednu zásadní věc: spořka je masová klientela a proto jsou v ní peníze uloženy zdaleka nejbezpečněji u nás. I kdyby spořitelnu někdo natvrdo a veřejně vytuneloval a vykradl a položil - ty dva miliony socek, které tam mají uloženou svou poslední a jedinou dvousetkorunu, je takové politikum - že vláda by zadotovala garanční fond a nahradila všechy vklady v plné výši, jinak by jí lůza rozthala na kusy. Proto i já tam mám svůj soukromý účet, přestože úroveň služeb ve spořce považuji za nejhorší u nás a téměř nejdražší, v poměru výkon/cena bezkonkurenčně nejhorší. Ale mých pohotovostních dvacet tisíc jsou uloženy bezpečněji než ve švýcarském zlatě, byť draze.
Jinaxouhlasím že redakce by takovéhle žbelbty měla označovat jako PR.
Vážený pane,
i když s většinou Vašich názorů ohledně fungování ČS souhlasím, přesto si myslím, že titulovat lidi, hlavně starší, jak "socky" a "lůza" ukazuje na Vaši inteligenční "ubohost".
Nevšiml jsem si, že by starším lidem říkal socky. A to, že většina zákazníků ČS žije z ruky do huby, je prostě fakt. Ale až vymřou, bude se asi ČS divit. Znám jen minimum mladých, co mají účet u ČS.
Přenositelnost čísla BÚ potřebují podnikatelé. Občan klidně vymění banku i číslo BÚ neb ho to netíží. Na BÚ je vhodné mít jen částky potřebné k úhradě běžných výdajů a případně pro výběr z bankomatu nebo platbu kartou. Případný krach banky Vás tedy neohrozí. Navíc kdo trochu čte ekonomické zprávy má avízo dopředu a může peníze včas vybrat. Zbytek disponibilních peněz je pak dobré mít na spořícím účtu jako ING, Bawag nebo mbank. Kromě lepšího úročení máte potřebnou diverzifikaci. Podmínkou je ovšem ovládání z PC nebo mobilu. Pro přepážkový provoz jsou v ČR použitelné skutečně jen Poštovka a Spořka.
I starší člověk změní banku, když jeho milá Spořka zruší pobočku u nich ve střediskové obci a ze všech bank jim tam zůstane jedině Poštovní spořitelna, protože poštu tam (snad) nezruší. Nejbližší pobočku Spořky pak máte nějakých 15 km, větší výběr bank ještě dál. Pokud chcete cosi přes internet, tak máte nejlevnější od OuTú asi za 600/měsíc, samo domo wifi 550/měsíc, to je pak opravdu těžký výběr. Takový člověk pak nemá ani kartu, ne že by se s ní nenaučil zacházet, ale v okruhu nějakých 20 km není obchodník, který by ji bral. Takže kartu pak může použít leda tak na výběr hotovosti u přepážky Poštovní spořitelny nebo jednou za čas někde blíž k civilizaci.
A telefon taky nema, takze ani telebanking pouzit nemuze.
Vy jste, Jarmilo, apostolem nicoty. Kdyz chci dostat depku z toho ako to tu smeruje do sraciek, staci si vyhledat vase prispevky.
Paní Jarmila má jako obvykle pravdu. To nejsou teoretické plky, ale prakse ze života na venkově. Internet se na venkově mnohde těžko dostupný a drahý. Jen nevím, zda ADSL od O2 spolu s povinnou pevnou linkou nestojí více jak zmiňovaných 600 CZK. A na venkově, pokud tam nemá O2 položeny kabely z minula, vám telefon nezavede z důvodů vysokých nákladů. A ADSL může býz z technických důvodů jen omezený počet km od ústředny, takže když jste moc daleko, máte smůlu. O2 vám extra natahovat kabely či stavět ústřednu nebude - je tu přece pro zisk.
Ovládat účet přes telefén není žádná slast. Na mobilu máte v okýnku vždy jen část transakce, velkým prstem na malé klávesnici se lehce uklepnete. Na běžném telefonu zase zmačknete nějaké tlačítko a nic se neděje a někdy zase zmačknete tlačítko a toto je sejmuto třeba 2x. Sice je vám to naťukané pak přehráno, ale při omylu se musíte zase proťukat zpátky, kde jste už byli, k opravě. Vyzkoušel jsem si obě varianty tlf. bankovnictví, ale jen proto, abych to vyzkoušel. A jako důchodce bych s tím určitě zápasit nechtěl, i když jím nejsem a ještě asi dlouho nebudu. Zbývá ještě další varianta, a tou je živý tlf. bankéř, ale zde jsou tuším operace značně dražší než přes automat či mobil. Kromě toho u řady bank platíte za to, že máte zřízeno nějaké elektronické bankovnictví, bez ohledu na to, jak jej využíváte. A podat 2x měsíčně nějakou platbu a 1x ročně měnit trvalák - to se opravdu asi vyplatí navštívit pobočku - aspoň vypozorujete, co nového se v bance děje, jestli se nepřipravují na krach ...
A ještě jsem opomenul na signál mobilních operátorů - ne všude a od všech operátorů je na venkově k dispozici. A abych stál na půdě na žebříku a tam zadával příkaz, nebo jel do sousedního města, kde signál je - to taky není nejschůdnější řešení.
To na vás fakt působím jako takový pesimista? Já, kdo léta věří, že jednou bude líp? To se teda budu muset polepšit. obře, jednou bude líp. Třeba i ta spořka půjde do sebe a pojišťovny se na nás přestanou koukat jako na sběř, ale jako na vážené klienty... 25. století tu ještě není a rok 1965 je už za námi, abychom předběhli dobu.
Mam oba dva rodice v duchodu. A musim rict, ze kdyz se chce, tak to jde.
Primarni je, aby umeli pracovat s pocitacem, pak mohou pouzivat pocitac i na ovladani uctu. Pokud je pro ne pocitac spanelska vesnice, nema samozrejme smysl o tom ani uvazovat.
Bydli v male vesnici, cca 400-500 obyvatel. Telecom na otazky ohledne ADSL jenom sliboval - vice nez tri roky. Takze i kdyz rodice pocitac pouzivali a pripojili se pres vytacene pripojeni. Pak zacal v CR Ufon vypadalo to slibne ... mezitim se vyplatilo jednomu poskytovateli pripojeni dotahnout wifi a ted maji 2Mbps pripojeni za 500 mesicne.
Ono se to myslim vyplati tem providerum i pro deset lidi, nemusi pouzivat internet, nekterym se to dokonce pouzivaji jen na telefonovani pres internet a vyjde je to levneji nez pevna linka.
To je samozrejme uvaha, ktera je zalozena na tom, ze by si poridili pocitac s pripojenim proto, aby mohli mit ovladani uctu pres Internet :)
Pokud by ho pouzivali pouze k ovladani uctu, bylo by to samozrejme drahe, ale oni jej pouzivaji proto, ze v jejich pripade uz Internet vyuzivali stejne (tedy dial-up), takze si k tomu to internetove bankovnictvi poridili.
A take tim mohli definitvne zrusit pevnou linku, za kterou platili jenom 400Kc pausal mesicne :)
Brácha bydlí ve střediskové obci na Vysočině. Bankomat u nich není, jen pošta s Poštovní spořitelnou. Nejbližší bankomat mají 12 km, druhý další 30 km. Na co je mu pak celá slavná karta? Aby s ní 1-2x do měsíce zaplatil, když jede těch 30 km na velký nákup? Kartu v obci nikdo z obchodníků nebere, tu bere jen v onom 12 km vzdáleném městě. Jo, a benzín čepujou v areálu místního JZD, páč nejbližší benzínka je taky těch 12 km. Všechny platby jsou keš, s výjimkou elektřiny. Plyn tam není a asi nikdy nebude. Takových střediskových obcí je v republice víc, možná byste se divil.
Vy jedete na vesnici jednou do roka na dovolenou. Se nedivim, že zpoza zeleného stolu v Praze se vám moje slova stávají apostolátem nicoty.
A ještě se doplním: net tam mají opravdu za těch 550-600 Kč/měsíc. Takže nakonec to dopadá tak, že mi brácha dá peníze keš a do ruky lísteček, co potřebuje zaplatit bezhotovostně. Mně je to jedno, nemusím vybírat z bankomatu. Bydlím ve městě, kde máme wifi za 250,-/měsíc a mám mBank.
Když brácha 2x do měsíce přijede, jde si vyřídit maily, protože z důvodu vysoké ceny nemá net. Stačí?
U sporky jsem byl maximalne spokojeny, kdyz jsem byl zrusit ucet. Vse probehlo behem nekolika minut bez jedineho problemu, az jsem si rikal, ze takto maji vypadat profesionalni sluzby :-)
Tento pocit mi vydrzel jenom do doby, nez jsem opoustel pobocku a opet videl asi 30 metru frontu pred jejich bankomatem :-DD
Fakt je, ze kdysi jsem byval jejich spokojenym klientem. Internetove bankovnictvi mi vzdy fungovalo dobre, poplatky byly snesitelne, bankomatu meli dost.
Ale v poslednich letech zacaly problemy a bylo to cim dal horsi. Jejich platebni kartu mi v zahranici akceptovali tak v jednom z deseti obchodu (o vraceni poplatku za vyber z bankomatu v zahranici nechteli ani slyset), dale cim dal castejsi nedostupnost v elektronickem bankovnictvi, ruseni bakomatu na frekventovanych mistech (OD Laso na Masarykove namesti v Ostrave a Dum knihy Librex na Smetanove namesti) atd. ... Takze nakonec jsem byl spokojen snad jenom s tim bezproblemovym zrusenim uctu :-DDD
Ted mi z uctu nemizi zadne penize za ruzne poplatky, naopak mi pribyvaji nejake drobne uroky. Vybirat z bankomatu si muzu ZADARMO a KDEKOLIV (teda krome bankomatu Sporky, protoze pred nimi je vzdycky dlouha rada chudaku, kteri si ve vedlejsim bankomatu vybrat nemuzou :-D)
Ale treba maji pocit, ze ty sve problemy vyresi neustalym zdrazovanim :-)
Vsak kdyz neco nefunguje, tak klienta urcite potesi ze za to zaplati vice :-DDD
Byl jsem dlouholety celkem spokojeny klient CS. Znam i pomery u jiny velkych ceskych bank. Pokud nekdo na dava na Sporitelnu, tak by si mel uvedomit, ze napr. CSOB nebo KB je jmnohem vetsi hruza.
Souhlasim, ze posledni dobou (obvzlaste po vzniku tzv. Osobniho uctu) se management chova nefer a snazi se "vydojit" ze zakazniku co to da.
Zajimalo by me jestli lide, co na Sporitelnu nadavaji, byli nekdy klienty napr. CSOB. Myslim, ze pak by si vazili toho, ze jsou u CS.
A ty fronty u bankomatu spis svedci o tom, ze ostatni banky by mohly Sporce jeji klienty jedine zavidet.
Nicmene. Konkurenci nezastavis. Dnes jsem klientem FIO and mBank. Sluzby pro me potreby dostacujici.
No přece v tom, že tě u KB nenechají čekat půl hodiny ve frontě, a ty tak nemáš čas na přemýšlení :).
Měl jsem kdysi účty u ČS (drahá, nekompetentní, pomalá obsluha), KB (kvalitní, rychlá ale drahá), ČSOB (o něco méně kvalitní, než KB (oproti ČS luxus :) ), a levnější) a nyní mám samozřejmě duo FIO + mBank, které si nemůžu vynachválit.
Jako u ČS jsem čekal méně než 20 minut, jen abych se dostal k přepážce za 12 let jen jednou, a to bylo, když vyhradili minulý rok jednu přepážku pro výplatu dividend O2 :) (akcie běžní uživatelé ČS nemají...).
Mimochodem jsem si právě nakonfiguroval u ČS na tom jejich osobním kontu stejné věci, co mám u mBank, 2* VISA Classic, lepší úročení, platby v ČR zdarma, Internetbanking, (teda kromě výběru ve všech bankomatech to tam u ČS neměli) a platil bych 268 Kč měsíčně (mBank 0 Kč), a to se vyplatí ! :) LOL
To by me celkem zajimalo, v jakem srovnani je CSOB hruza oproti CS. Ale je fakt, ze kdyz potom skoncite u mbank a FIO, tak jste asi jinym typem klienta, nez ktery dokaze sluzby CSOB vyuzit (bez urazky).
Sluzeb KB jsem vyuzival vice mene okrajove (napr. v porovnani s CSOB). Ale cekaci doby snad horsi nez CS, zamestnanci na prepazkach vi stejne nic jako u CS, katastrofalni IB.
CSOB je vsak kapitola sama pro sebe. Nikdo nic nevi. Vyber z devizoveho uctu v hotovosti (1300GBP) na mensim meste je zalezitost na tyden. CS ma USD, GBP, EUR a dalsi meny na pockani.
Obrovska ostuda byla, kdyz CSOB trvalo vydat zabavenou kartu nasemu zahranicnimu kolegovi z bankomatu vice jak tyden. Zahranicni zakaznik neveril. U nich je to otazka hodin. (zazitek z letoska)
Nevim jak dnes, ale napr. v minulosti neslo zalozit sporici devizovy ucet aniz by vyzadovali zalozit zaroven BU v cizi mene. Samozrejmne radne spoplatneny atd.
O internetovem bankovnictvi skoda mluvit.
Docela by me zajimalo, ktere "skvele sluzby" tak nuitne potrebujete pro bezny zivot co mBank a Fio nema.
Ovsem volba banky je veci kazdeho.
Prvotne muj prispevek pouze narazel na to, ze lidi nadaviji na CS, ale ostani velke banky jsou stejne nebo jeste horsi.
V tom se neshodnem, ja zase tvrdim ze CS je jednoznacne nejhorsi.
Opet byste eventuelne mohl rozvest v cem je internetbanking KB "katastrofalni". Podle me chodi dobre, teda pokud nekdo v centrale nevypne proud (viz udalost vcera).
P.S. Vas zahranicni kolega mel ohromne stesti ze mu tu kartu vratili. Bezna praxe bank na celem svete je kazdou "sezranou" kreditku cizi banky zlikvidovat.
Měl jsem pojištění bytu u bývalé Živnostenské pojišťovny (Pardubice) a pojistka měla číso účtu u dřívější IPB /5100 kód banky/. Platba neprocházela. Věděl jsem či tušil, že Živnostenskou pojišťovnu převzala Pojišťovna České spořitelny a tak jsem při jedné z návštěv ČS vznesl dotaz, co s tím mám jako dělat. Mladá slečna nic nevěděla, svolala konzilium, kde byla i vedoucí pobočky (dle jmenovky). Vyřešilo se to: musíte do ČSOB a tam vám už řeknou co a jak. Tak jsem do obchodky zavítal, tam mi paní prolustrovala databázi, zjistila, že kdysi učet u IPB již obchodka nemá a aniž by musela, zjišťovala, kam by mne tak mohla poslat. Ve spořce mne poslali do pr*ele, tady ... Nakonec vyzjistila, co jsem tušil, že pojistky jsou u FS ČS a že mají i u stejné fin. skupiny i účty. Tak jsem zase navštívil spořitelnu, ale jinou úřadovnu, kde mi informaci potvrdili, že účet je již delší dobu u nich. Pojistku platím jen 1x ročně, o změnách jsem ale informován nebyl. Každou chvíli jsem od finanční skupiny dostal nějakou "důležitou" nabídku či informaci vhodnou poslat do koše, ale takovouto závažnou informaci jsem neobdržel. Pak mne ještě vytočilo, když jsem chtěl zaplatit v zase jiné úřadovně ČS pojistné, že po mne budou chtít občanku kvůli identifikaci platby a za tuto identifikaci poplatek tuším že 50 CZK! Prý že nejsem osoba s účtem disponující a dle nově platného sazebníku je hotovostní transakce s uvedením čísla pojistné smlouvy a provedená cizí osobou zpoplatněna právě touto částkou. (toto okopírovala např. i Česká pojišťovna / eBanka, která donedávna platbu pojistného brala grátis).
Tolik tedy má kladná zkušenost s ČSOB a záporná s ČS. O těch záporných bych mohl napsat knihu, už jsem je tu na Měšci uváděl, někteří by mne mohli za jejich zopakováni nenávidět, že nedělám ČS dobré jméno. Ale stalo, bankovní historii s ČS rozhodně kvůli některým spořitelním přívržencům přepisovat nemíním.
K těm frontám u bankomatu: ony ty jejich slavné bankomaty dost často nefungují. A spousta klientů se je dodnes asi nenaučila ovládat. U nás jsou vedle sebe 2 bankomaty, jeden ČS a druhý Komerčky. Když chvíli sleduji, tak od Komerčky bankomatu lidé daleko rychleji vypadnou i s penězi, od toho spořkového mnohdy odcházejí i bez peněz. A co si pamatuji v bývalém zaměstnání: lidi ze spořky dostávali výplatu vždy později, i když zaměstnavatel neměl konto ani u ČS, ani u jiných komerčních bank (jednalo se o ČNB) - takže teoreticky měli všichni dostat peníze ve stejný den.
K příspěvku o kus nížeji:k výměně valut: pokud zrovna v úřadovně ČS nenakoupí od někoho valuty, které vy potřebujete, tak je taky nemají na skladě, musí je objednat a až k nim něco někdy pojede, tak je na úřadovnu přivezou. Nemyslete si, že na každé úřadovně skladují hafo měn ladem nebo že když někdo přijde vyměnit si 15 tisíc na zahraniční dovolenou, že hned startuje kurýr a peníze jsou ještě týž den nebo den následující pro vás na pobočce přichystány.
PET bych chtěl říct. Byl jsem klientem Spořky (2x), ČSOB, Poštovky, COOP banky, Plzeňské banky a Velkomoravské banky. Měl jsem podnikatelský účet i osobní BÚ. Služby se postupně měnily a tak těžko objetivně hodnotit. Např. Spořka se svým specifickým symbolem byla katastrofa. Přesto vzpomínám v dobrém na COOP (zkrachovala) a dnes mám ING, Poštovku pro důchodce (nižší cena) a Poštovku pro neziskový sektor. Ovládání pochopitelně přes PC a spokojenost. Do mBank půjdu až budou mít čipovku. Magnetka není bezpečný produkt.
Jakakoli platebni karta je nebezpecny produkt v rukou nekoho kdo na ni nedava pozor. Proste je nutno zacit s kartou zachazet jako s penezenkou, nikoli se sejfem v kapse.
Cipovka bez embosovani s vyskrabanym CVV a vymazanym magnetickym prouzkem, pak dalsi necipovka nebo hybridka s nulovym limitem, vyskrabanym CVV, eventuelne pro jistotu odprasklym cipem na otevirani dveri do bankomatu, v dalsi kapse autorizacni kalkulacku, RSA tag a/nebo simtoolkitovy telefon, a taky spoustu cashe, to pro pripad ze by bylo potreba zaplatit nekde kde nemaji nejnovejsi online POS vyzadujici k cipovce PIN... tot kapesni vybava bezpecnostniho paranoika.
Větší pitomost jsem snad ještě nečetl. Takže fronta před bankomatem CŠ je podle tebe špatně? A kolik bankomatů má slavná mBank ? Kolik kamenných poboček má mBank, kde můžu provést jakoukoli hotovostní operaci ? Že nemá ani jedno ani druhé? Co to tedy je vlastně mBank, že nemá ty nejzákladněji bankovní instrumenty? Podle mne je současná mBank taková levná elektronická peněženka absolutně bez bankovního zázemí. Ne nadarmo se o bance mluví jako o "Bankovním domě ". Při pohledu na mBank bych hovořil spíše o bankovním buřt kiosku :o))
Tebe mozna bavi postavat ve fronte pred bankomatem CS se stejne "postizenymi", ale ver tomu, ze jsou i lidi, kteri preferuji jine vyuziti sveho casu.
Tebou zminovany kiosek ti kupodivu umozni vyber v jakemkoliv bakomatu, takze kdyz vidim ty zoufalce s uctem v CS jak si libuji ve sve fronte, tak ja si muzu zadarmo vybrat sve penize hned vedle nich v dalsim bankomatu. No ale hlavne, ze mas svuj ucet v dome :-DDDDD
Fronta před bankomaty - moc pěkné třeba na metru Dejvická nebo Flóra... Před bankomatem ČS trvale 5-6 lidí a před bankomatem GE Money nebo ČSOB, který je jen na opačné straně od výlezu, ani noha :-).
1. Ano. Čekat jako žebrák na polívku ve frontě je prostě špatně. To snad pochopí každý.
2. BRE bank (mBank) nabízí v Česku ZDARMA všechny bakomaty, které se tady nacházejí - pokud to je málo, pak tě chápu.
3. Kamenné pobočky nemá, jelikož se jedná o internetový produkt. Stejně tak kamenné pobočky nemá ani ING bank s ING kontem (snad kromě Prahy a Brna).
4. Naopak má BRE bank skvělý spořící účet, který je úročen nejvyšší bankovní úrokovou sazbou v ČR.
kdyz sem rusil ucet ja, tak to neslo kvuli chybe v systemu, nastesti byla pani hodna a nechala mi podepsat spoustu papiru a rekla ze to v systemu skusi zrusit pozdeji. tak doufam ze ten ucet uz nemam:)
Jako dlouholetý klient spořitelny už si vyřizuji služby u jiného ústavu. Refinancování hypotéky, spořící účet...
Tento článek je zavádějící. Myslím, že to spořitelna pocítí co nevidět. Chodím na menší pobočku a už na to nemám nervy. Průměrně inteligentní člověk s obecnými vědomostmi a přístupem na internet aby potom některé pracovníky spořitelny poučoval. Takový ústav nepotřebuji... Jedním slovem tragédie!
„Tyto země "nadále vykazují stabilní růst, který je mnohem vyšší než v západní Evropě. Tomu odpovídá i pozitivní vývoj čistého úrokového výnosu a čistých příjmů z poplatků a provizí v prvním pololetí 2008“.
Ano, pokud oškubou klienta a nevyplatí provizi vlastnímu smluvnímu prodejci, pak tomu opravdu věřím.
Moje negativní zkušenost: před časem se na mne obrátil klient, podnikatel, na kterého byl jako na OSVČ vyhlášen konkurs. Na domě, ve kterém bydlel, vázla zástava za úvěr, který si tento klient vzal na podnikání. Klient potřeboval pomoci se sjednáním hypotečního úvěru pro syna, který by koupil nemovitost a dluh vyplatil, aby rodina nepřišela o střechu nad hlavou. Já měl v té době licenci asi na 4 banky, ale ty neuměly poskytnout nejpve předhypoteční úvěr a následně úvěr hypoteční na nemovitost, již očištěnou od předchozí zástavy. Hypoteční banka sdělila, že zastavená nemovitost pro ni není problém, takže jsme začali vyřizovat hypotéku. Když jsme dodali všechny podklady, řekla banka, že úvěr neposkytne, jedině na nemovitost nezastavenou. Jsem profesionál a profesní čest mi velí, že na první místě je vždy zájem klienta. Odnesl jsem tedy celý šanon do ČS, přestože sem s touto firmou neměl podepsanou smlouvu o spolupráci. V ČS si složku prostudovali a řekli, že ano, že oni tedy hypotéku poskytnou. Začali jsme tedy aktualizovat podklady a dodávat je na tiskopisech ČS, protože tiskopis konkurenční banky nelze použít (čož ale platí pro všechny banky.Stejně tak odhad nemovitosti pro jednu banku neuzná banka jiná, musí mít na svém tiskopise. Holt český Kocourkov). Výsledek byl rozporuplný: klient byl v tísni, čehož banka využila a neposkytla mu hypoteční úvěr na celou částku, ale část na hypotéku, zbytek jako spotřebitelský úvěr. Proč by se taky nenapakovala, že? A já, přestože jsem si do doby podpisu hypotečního úvěru doplnil školení a podepsal smlouvu o spolupráci, provizi jsem nedostal, a to ani přesto, že se mou stížností na nevyplacení provize zabýval její ombudsman (i to i přesto, že to nepatří do jeho náplně práce). Moji provizi shrábnul někdo jiný, ač nehnul ani prstem.
Suma sumárum: oškubaný klient v nouzi, nevyplacená provize.
Jak mám této firmě věřit? A to se ještě chlubí, jakéže to má zisky...
Takže důvěra na bodu mrazu, já už pro ně pracovat nebudu, klient chce utéct hned jak mu vyprší fixace. U Providentu oškubání chápu, tady to považuju za podraz.
Nedivte se, že se tentokrát nepodepíšu. Nechci tu být u diskutujících za vola, když už jsem korunovaný *** pro ČS.
Je vidět, že pan Martin Burda sníženým sebevědomím netrpí (nebo má celkem vyvinutý smysl pro humor).
Já jsem právě včera zrušil ČS kreditku (hurá!). Ta jejich "kvalita" vypadala v tomto případě takto: v Servisu 24 na kreditním účtu nevidíte skutečnou disponsibilní částku, protože se tam nepromítají nezaúčtované transakce. U těch zaúčtovaných transakcí vidíte stav jeden až několik dní starý (rekord byl zatím na začátku března - informace tam byly, tuším, sedm nebo osm dní staré). Zkontrolovat si transakce přes Servis 24 rozumně nejde, protože tam není uvedeno, kde byla transakce provedena (u všeho je nějaký nic neříkající nápis "Transakce POS" nebo tak něco).
Pro aktuální infromace musíte volat na (placenou!) linku kreditních karet. Je ale pravda, že ta byla možná posílena, protože už se mi cca 2 měsíce nestalo, že bych musel čekat 5 minut nebo i déle. Linka je v provozu ale jen ve všedních dnech 8-18.
Jako poslední impuls ke zrušení kreditky byla událost, kdy jsem (náhodou) na infolince zjistil, že mám kreditní rámec přečerpán o cca 500 Kč (je to na pokutu a kdoví jestli ne i na záznam v bankovním registru). Na dotaz, jak se to může u elektronické čipové karty stát - vždyť každá transkace el. kartou se autorizuje, pracovnice infolinky řekla, že neví. Zavolal jsem na ombudsmana a nějaká milá ombudsmanka mi sdělila, že jsem v Obchodních podmínkách podepsal, že úvěrový rámec nepřekročím, tak ať si to koukám hlídat. Dostal jsem (zdarma!) radu, že si transakce mohu například někam zapisovat a sledovat si to sám(pravda, odmítl jsem volat vždy při placení u pokladny (tj. i 3 až 5x denně) na tu infolinku).
Tohle ovšem už překročilo mé hranice pro vkusný humor, tak jsem kartu doplatil a zrušil a kartovou "peněženku"pro každodenní placení menších částek zařídil lépe (a levněji - zadarmo).
Humornou tečkou při rušení kreditky bylo, že mi paní u přepážky nabízela nějakou úžasnou "bombu" - chytrou kartu, která po zběžném pročtení letáku umí "jako jediná karta na trhu" to, co kreditky či platební karty jiných ústavů už nějakou dobu.
:))) Hm, tak má poslední návštěva ve spořce by se taky dala nazvat parodii na bankovní služby, nicméně byla to má poslední návštěva tak jsem si říkal, že nemá smysl se zbytečně nasírat.
Bohužel asi patřím mezi těch 24%, kteří podle manažera Burdy mají tu smůlu, že ve frontě musí čekat bezmála 40minut..;)
Po přečtení tohoto článku jsem znejistěl zda nemám účet v jiné bance.Kvalitní služby??? posledních šest výběrů z bankomatů byli neúspěšné.Bankomat nefungoval.A když jsem se podíval na poslední výpis,byl jsem v šoku jaké že poplatky mi to účtují.Čím větší objem penež mi proteče přes účet tím přibývají.A teď nemyslím výši,ale druh poplatku.Už mám účty v jiných bankách a tady to hodlám rušit,protože tok peněz bude ještě vyšší a platit tisíce měsíčně nehodlám,když jinde to mám za levnější.Ba ještě na svých penězích nějakou tu korunu vydělám.