myslíte jako že zaostávají zejména pracovní výkony, tím zaostává produktivita práce, následkem čehož zaostávají mzdy, a tudíž i konsekventně všechny dávky, které se z nich vypočítávají, nebo jsou k nim v nějakém poměru?
O té produktivitě práce už se toho napsalo... Nějak nemám pocit, že bych zvládal méně práce než můj německý kolega, a přesto mám mzdu čtvrtinovou. A na rozdíl od toho německého kolegy si třeba dokážu přeprogramovat telefon, na což on si volá specialistu (kterého my samozřejmě nemáme).
A lákáme sem montážní dílny z celého světa, aby tu vyráběly s naší mizernou produktivitou. Cože nejdou do někam do Pákistánu, do Nepálu nebo nedejbože do Somálska? Tam by jim ruce utrhali a i ta produktivita by byla jistě vyšší...
Pracovala jsem i v Německu. Cosi se zaseklo. Volali specialistu, že přijde zítra. Jim to bylo jedno, seděli a koukali na obrazovky. My ale tolik času neměli. Sedli jsme s kolegou k počítačům a makali, až jsme to zprovoznili. I tak nám to trvalo asi tři nebo čtyři hodiny. My to zmákli dneska, oni by tam s jejich produktivitou, platama a znalostma seděli ještě pozítří. Pochválili nás? Ó, nikoli, mezi sebou si řekli, že jsme "porušili zavedené postupy". My to sice zprovoznili, protože jsme z toho potřebovali ty výstupy, ale i tak jsme byli za blbce (my, staří kořeni, zvyklí opravovat neopravitelné a na koleně spouštět nespustitelné).
Vážení, pokud si tyto znalosti udržíme a dokážeme udržet vysoké znalosti i u našich dětí, a to přes všechny reformy, díky kterým se z našich dětí ve školách stávají poloblbci, máme obrovský potenciál být na špici. Je mi líto, když vidím, jak nás zahraničí vysává a my na ně doma děláme jako gastarbajtři. Snad se dožijeme časů, kdy nebudeme považováni za opice, právě sehnané ze stromů. Když vidím, že my dovedeme udělat stejné množství práce ve stejné kvalitě za menší časovou jednotku, ale za plat možná ne ani čtvrtinový, kde je chyba? V produktivitě? To asi sotva.
nemám na mysli jen produktivitu docenta, který někde bouchá u soustruhu.
produktivitu práce mají (nebo nemají) i ostatní složky pracovního procesu - vaši nadřízení, vaši dodavatelé, vaši majitelé, . . . . víme? v blbě řízené firmě, nebo ve firmě která se pohybuje v infrastruktuře předražených a neschopných dodavatelů, se dá zasklít nejeden potenciál.
samozřejmě - pak je ještě možnost, že zlý a ošklivý klaus vám schválně nedá větší plat, i když boucháte jako v říši ba ještě víc. ano, to se může stát.
Jako jasnovidec byste se neuživil... Nebo máte dojem, že jako soustružník potřebuji k práci digitální telefonní přístroj? Plně souhlasím s Jarmilou, Češi dokáží v práci přemýšlet, a když je třeba, improvizovat, Němec, který se dostane z vyjetých kolejí, je v řiti... Celý rok jsem marně vysvětloval západoněmeckým soudruhům, kteří sháněli v kanceláři kolegu, že onen kolega sedí dávno někde jinde a má jiné číslo - odpovědí bylo "Ich habe diese Nummer als Kurzwahl" a hotovo dvacet, namačkat si na Kurzwahl číslo s jiným trojčíslím prostě nezvládli...
Oni s jejich inteligencí nezvládají víc věcí. U nás nemohli pochopit, že člověk, který mluví německy a přitom má vysokou školu, neumí napsat česky slušnou větu a jeho písemné vyjadřovací schopnosti jsou pod psa. Takového člověka oni přijali a nechali překládat marketingové materiály. Tak to šlo u nás do tisku, chechtali se tomu i v nakladatelství, kde jim nabízeli jazykovou korekturu a oni to odmítali jako snahu vnutit jim další placení. Víc než dva roky jim trvalo, než pochopili, že jsou i Češi, co se bohužel nenaučí psát česky a dělá jim problém shody podmětu s přísudkem, natož sesmolení rozumné české věty (i když chápu, že při překladu z jiného jazyka Vás může slovosled strhávat, ale neměl by). Mám ještě schované některé myšlenkové ejakuláty, to je teda čtivo.
Ano,přesně tak.Za velikou německou nabubřelostí,důležitostí a povýšeností se kolikrát schovává neschopnost a hlavně pohodlnost.A nedostatek tolerance vůči druhému schopnému člověku (nedej Bože aby to byl Čech), to se totiž netoleruje.Tak to tam nefunguje.Jejich děti mají se střední školou vědomosti jako naše se základní a na to jsem pyšná,ať se naparují jak chtějí.Řekla bych,že degenerují...:-))
Nezaostávají. Bohužel ale za chvíli budou. Snaha je, aby se děti uměly "orientovat", tj. nemusejí mít znalosti, hlavně když vědí, kde je hledat.A podřídit se práci v týmu. Myslím že ale zrovna v tomhle jsme borci, tak proč se to učit? Až zapadnete někde v lese a nebudete mít dobitej mobil a při ruce laptop, pak se orientujte.... Myslím, že bychom měli zachovat základ znalostí, který se tu školou předává. Jako příklad bych uvedla zkušenost syna mé kolegyně. Přihlásil se v Anglii ke studiu na vysoké škole. Mezi volitelnými přednáškami tam byla i chemie. Angličané s hrůzou v očích prchali k jiným předmětům. Čech se přihlásil se slovy "docela mi to na základce šlo, přinejhorším zopakuju ročník". Jaké bylo jeho překvapení, když zjistil, že se přednášejí právě ty základy ze základní školy... byl hvězda a doučoval ostatní spolubijce. Je tedy naše školství tak hrozné? Myslím si, že zaostáváme v namyšlenosti a v přístupu "I´m happy" za všech okolností. Asi neumíme být takoví kingové(až na některé výjimky všeobecně známě) a neumíme se prodat za každou cenu.
Nezaostávají. Bohužel ale za chvíli budou. Snaha je, aby se děti uměly "orientovat", tj. nemusejí mít znalosti, hlavně když vědí, kde je hledat.A podřídit se práci v týmu. Myslím že ale zrovna v tomhle jsme borci, tak proč se to učit? Až zapadnete někde v lese a nebudete mít dobitej mobil a při ruce laptop, pak se orientujte.... Myslím, že bychom měli zachovat základ znalostí, který se tu školou předává. Jako příklad bych uvedla zkušenost syna mé kolegyně. Přihlásil se v Anglii ke studiu na vysoké škole. Mezi volitelnými přednáškami tam byla i chemie. Angličané s hrůzou v očích prchali k jiným předmětům. Čech se přihlásil se slovy "docela mi to na základce šlo, přinejhorším zopakuju ročník". Jaké bylo jeho překvapení, když zjistil, že se přednášejí právě ty základy ze základní školy... byl hvězda a doučoval ostatní spolubijce. Je tedy naše školství tak hrozné? Myslím si, že zaostáváme v namyšlenosti a v přístupu "I´m happy" za všech okolností. Asi neumíme být takoví kingové(až na některé výjimky všeobecně známě) a neumíme se prodat za každou cenu.