Odbočím trochu od šiditelny, ale: připadá mi, že někteří pisatelé jsou zarputilými zatrpkými majiteli nebo zastánci nebo obé dohromady škodovek a kdo o nich prohlásí něco nechvalného, je hlupák, který neumí řeči, nedá na jinak "dobrou" pověst ve zbytku světa. Jak za minulého režimu, kdy jste si udělali vtip a nebo něco charakteristického prohlásili o Trabantech a jejich majitelé (někteří se tomu zasmáli nebo přikývli na souhlas) běželi na Stasi (v NDR) nebo u nás na V.B vás nabonzovat, že opovrhujete socialismem a jste jeho úhlavním nepřítelem.
Obdobně se to bohužel děje dnes. Nesnesou jakýkoliv negativní názor. Zažil jsem už dost lidí, kteří nedali na škodovky dopustit. Pak přešli na něco lepšího a dnes už by zpátky na škodovku nešli. Zajímavé je, že obráceně jsem to ještě nezažil - aby lidi přešli z pořádného auta na škodovku (kromě případů dovezeného šrotu ze západu, který je furt se*e a koupí nové škodovky si ten dotyčný připadá jak v ráji). Samozřejmě, najdou se rejpalové typu jezevec, Phil, Radek, AoAPEn nebo jak zní přesně jejich přezdívky, kteří nesouhlasí vždy a se vším, ale vy dotyční sem už prosím nepište!
V minulosti Fiat nebo Alfa Romeo sklidili taky mnoho uznání a titulů (vč. Auta roku). Itálie je profláklá svojí nekvalitní produkcí (nejen aut). A přesto, že u některých modelů dávají výbavu, která je jinde jen na přání a za tučný příplatek a i jinak se podbízejí, nikdo normální tyhle sr*če nechce a své pověsti nekvalitního auta se nezbaví, i kdyby se rozkrájeli. A to samé je se zn. škoda - laciné (jak pro koho), podbízivé druhořadé auto z východu.
A víte, jak vybavená škodovka jde k nám a jak do ciziny? Namítnete, že je to věc konkrétního trhu. Ale já ( a nejen já) bych si raději koupil auto ve standardu v plné výbavě za 300 tisíc, než auto také ve standardu, ale očesané o vše možné včetně krytu čelní schránky a chybějící žárovky za 30 Kč v kufru za 299 tisíc... To jen pro názornost, rejpalové namítnou, že Fabie Junior bez přední schránky nestojí 299, ale 220 (možná), jestli se ještě dělá ...
Soudruhu, nechtěl jsem na tvůj z velké části demagogický příspěvek (můj osobní názor, nechci ho nikomu podsouvat, jen ho svobodně vyjadřuji, jako ty svůj) reagovat, ale tvé zcela nedemokratické prohlášení "Samozřejmě, najdou se rejpalové typu jezevec, Phil, Radek, AoAPEn nebo jak zní přesně jejich přezdívky, kteří nesouhlasí vždy a se vším, ale vy dotyční sem už prosím nepište!", které mi navíc podsouvá, co jsem nikdy neřekl ani nenapsal, mě přimělo k opaku.
Osobně se Škodovek nezastávám, nevyužívám ji, jen s nostalgií vzpomínám na svou první 120ku.
Než mi příště zase něco podstrčíš, tak si prosím tě nejdřív přečti, co píšu. Mám pocit (opět osobní dojem), že protože nesouhlasíš s mým názorem, zařadil jsi mě do jakési kategorie "nepřítel lidu" či "osobní nepřítel" a musím mít jiný názor než ty ve všech oblastech.
pane soudruhu radku, jděte s těmi svými bláboly někam. Jestli takto uvažují všichni, co se považují za chytré jako vy (i když jste to možná přímo nenepsal, ale dáváte to patřičně najevo) a ti, co mají odlišný názor, jsou předem odsouzeni jako nenormální (i když jste to také možná přímo nenapsal, ale z vašich kidů to jasně vyplývá), tak se nedivíme, že republika je tam kde je a svět nás považuje za rozvojovou zemi, kde lidi lezou po stromech a bydlí v jeskyních.
Kupte si 120ku nebo na ni vzpomínejte. Mimochodem, v blízkosti výrobce škodovek jsou Kosmonosy, dnes myslím součást M.B. Jestli víte, co tam je (pro Pražáky obdoba Bohnic), tak se tam jeďte někdy podívat. Budou z vás mít radost. To abych vás naprudil, že i jiní mají jiné názory než máte vy.
Přečti si po sobě ještě jednou svůj text a pak se, prosím pokus maximálně objektivně sám pro sebe ohodnotit jeho kvalitu, co do obsahu myšlenky a k tomu si udělej obrázek, co by sis asi o takovém pisateli pomyslel, kdybys to nebyl ty sám. Domnívám se, že nemůžeš dojít k příliš lichotivému výsledku.
Stručně: Plácáš nesmysly schovávaje se za malichernou při o kvalitě či nekvalitě produkce automobilů v Čechách, aniž bys svá slova byl schopen podložit skutečnými relevantními důkazy (v to nepočítám hospodské řeči a kecy mezi známými).
Kdybych nepřešel přes wartburga, opla kadeta, felicii 1,6, fungl novou mazdu 626, forda mondeo s 50-ti tisíci na tachometru až k podobně ojeté octavii s opravdu povedeným motorem 1,9 TDi od koncernu Volkswagen, potom bych snad nemohl mít nejmenší právo tvrdit, že mám s čím srovnávat, ale co do užitných vlastností a komfortu jízdy po všech druzích silnic, hospodárnosti a především spolehlivosti nemá za posledních 100tis.km ta opovrhovaná škodovka v předcházejících autech konkurenci.
Nevím, na které úrovni škodovek jsi zakrněl, ale podle řečí bych to tipoval tak na favorita, hit komunistického vývoje automobilismu v ČSSR.
(jestli ti teda není 21, výrobu favoritů už nepamatuješ, ale byl jsi už dvakrát ve Skotsku na brigádě, takže ti svět leží u nohou)
A nezapomeň, že jsem magor, když se mi nelíbí, že se mnou nesouhlasíš. Uleví se ti a ostatní budou vědět přesně, kdo seděl u klávesnice.
Tak mi tady připadá, že AEOPE, jezevec, Phil nebo Radek jsou jednou osobou píšící pod různými přezdívkami. Co vypustí z rukou do klávesnice, to jsou výplody chorých mozků, že to tak s prominutím musím nazvat. A jak tak koukám, není to názor jen můj, ale i řady ostatních a nejen u tohoto článku, ale i u ostatních příspěvků na Měšci.
jen tak mimochodem, dieselovou natož škodovkou bych moc nemachrovala. Naftové motory VW jsou všeobecně hlučné, když někdo jede po pěší zóně, tak na něj lidi volají, ať s tím traktorem Zetorem jede na pole, tady nemá co dělat... Co vím, tak motoristický svět daleko více uznává francouzské nafťáky s Common Rail, ne čerpadlo-tryska. A škodovky jako takové, ať na naftu, benzín či ruční pohon: žádná sláva: konzervativní značka pro fotříky s pupkem, s čepicí a s kartonem vajec na zadním platě.
V práci musím používat fabii a ochcávku, ale to je tedy síla. Nepohodlné, brzy mne bolí záda, ať řídím nebo se vezu vzadu. O estetické úrovni raději pomlčet - laciné tvrdé plasty, na kterých nehtem uděláte vryp nebo si nehet zlomíte. Ve fabii nejen mně připadá míň místa a jet na služebku v 5 - za trest. Máme ještě jednu dlouhou Felicii a lidi se o ní perou, když mají jet někam dál než na 20 km. Nemá sice posilovač řízení, takže pro ženskou parkovací manévry jsou obtížnější, ale jinak je zdařilejší. A ta palubní deska - u Felicie si trochu pohráli s jejím designem, kdežto u Fabie a ochcávky hrůza, děs a běs ... A nesmíme zapomenout na typický nedostatek místa na zadních sedadlech u ochcávky předchozí generace. Pochybuji, že máte ochcávku jetou s 50 tisíci km už tu novou, takže na vašem místě bych cosi o komfortu a užitných vlastnostech přííliš netroubila. Ve výčtu negativ by se dalo pokračovat asi do nekonečna, i když se samozřejmě najdou i klady....