Pro Lopucha: spořitelna právě v minulosti měnila sazebník, aniž by na to upozornila. Pak se na výpisech objevovala informace, že došlo k úpravě sazebníku a že bližší informace získáte na své pobočce. Žádné konkrétnosti. Když jste se přišel zeptat na pobočku, něco vám vnutili. Krédem spořitelny, jak napsal někdo v této diskuzi nebo v nahoře uvedených odkazech, je oškubat sjednáním nového produktu klienta tak, aby ještě za to poděkoval a cítil se být skvěle obsloužen. Mimochodem, ve včerejších Hospodářských novinách - příloze Podniky a trhy je hned na 1 str. článek, jak bankám rostou zisky. A spořitelně nejvíc! Kolik potřebují ve FN Motol na opravy? Kolik nových Motolí by se z jejich nemravného zisku dalo postavit? Nejde samozřejmě jen o Motol, takových subjektů se najde v naší republice mnoho. A z pohledu běžného občana: co je důležitější: nemocnice vracející zdraví a beroucí "klienty" hrobníkům z lopaty nebo peněžní ústav odírající zbídačené občany? Rovněž tak platy: bankovní prodavač bere mnohdy více než kvalifikovaná síla ve zdravotnictví, která vám je schopna zachránit život. A to neustále od jistých rejpalů tady na Měšci slyšíme nebo spíš čteme: zvyšujte si kvalifikaci, podnikejte... nač prosím vás, když hromádka peněz je (ale jen někde - např. zrovna ve zdravotnictví) stále omezená? Co by se ze zisku banky zlepšilo - špatné silnice, školy, bezpečnost, důchody ... A pak si přečtete, že ČS podporuje vybrané politické strany, jako kdyby ty neměly peněz habaděj ...
To jsem odbočil, v článku se uvádí, že na jednoho klienta ČS připadá 2,1 prodaného produktu, na Západě je to kolem pěti. Když vezmu v úvahu, že tu máme 5x menší platy, je to úspěch spořitelny takto vydělávat na konzervativních, hloupějších spoluobčanech. Když to ale obrátím, mohu tvrdit, že když má spořitelna takovéto výsledky v chaotické zbídačené zemi, jakou Česko bezesporu je (Západ nás "třídí" mezi Rumunsko, Turecko ap.), tak na Západě jako oblasti s 5násobnou mzdou by měli mít 10,5 produktu na klienta!
Vrátím se k sazebníku ČS: na internetových stránkách spořitelny byl dlouhou dobu jen jakýsi výtažek ze sazebníku, a to položek, které nejméně "křičely".Když jsem na centrálu mailoval svoji nespokojenost, léta dokolečka do kola opakovali, že tak rozhodlo představenstvo a že necítí v oblasti zveřejňování sazebníků nic měnit. Asi aby občan musel jít do pobočky, kde ho vytrénovaní prodavači zpracovali k uzavření dalšího výhodného superproduktu. A ejhle, nyní už tam sazebník zveřejňují. Kompletní, ve formátu PDF rozdělený do několika produkových skupin. Bohužel z přehledu nezjistíte, od kdy sazebník platí a tak si jej musíte otevřít či stáhnout. Další perličkou je, že ČS a její dcery je schopna vydat v rozmezí několika málo dní (nevím, ale asi 5 dní je rekord) nový sazebník na tutéž produktovou skupinu. Zde vidíme, jak ve 2 mrakodrapech v Praze 4, Budějovické, neví levá, co dělá pravá ... Takže pane Lopuchu: je to pravý opak toho, co uvádíte Vy. Sorry. Shodou okolností jsem klientem Živnostenské banky, kterou uvádíte jako podrazáckou. Nemohu si na ni stěžovat. Mám u nich balíček za 169,--. Tyhle peníze jsem platil spořitelně za platební styk a za položky, platební karta se do toho nevešla. v ŽB zaplatím za balíček paušální částku a nejsem omezen počtem transakcí - vše v paušálu včetně výběrů a vkladů přes bankomat a vydání a správy mezinárodní embosované Visy s údajně s jedním z nejkvalitnějších pojištění. Inovace sazebníku minimální, na zdražení přistupují mezi posledními. A většinou kompenzují nějakým jiným zlevněním. Vždy fundovaná, jednoznačná odpověď, nenutí mne do produktů. Možná je to v rámci hrabivosti bank špatné a fúzí s HVB se to změní ... Ale není problém přejít zase jinam, nejsem konzervativní s neochotou cokoliv měnit. Nyní mám na stole nabídku jedné přeshraniční německé banky: poplatky x 30,- ze € vychází nižší než u nás. Kompletní servis včetně internetových stránek v češtině. Při 5násobném platu tam u nich je to doslova sociální sĺužba.
Dalším problémem je, co vy vyzvihujete jako klad, zvládání hodně věcí v jednom ústavu. Nikdo z prodavačů není schopen jít do hloubky každého produktu. Necháte se oslepit plynulou řečí prodavače a sednete mu na lep. To ale poznáte pozdě. Až budete chtít s produktem něco dál dělat, zjistíte, že tamhle to vám neřekli, tohle vám řekli jinak, tohle zamlčeli, i když se na to zeptáte. Klauzulím a názvoslovím v obchodních podmínkách mnohdy nerozumí ani sám prodavač. Pokud si půjdete kupovat barevnou televizi nebo domácí kino, asi taky neskončíte v hypermarketu u prvního regálu, ale půjdete spíše do speciálky, kde vám objasní technické parametry, funkce a výrobek vám předvedou. I když je v této zemi dost lidí, co v diskontu uvidí na paletě domácí kino neznámé značky: "jé, hele mámo, kino na 999,-- - to bereme!".
Vaše vychvalování spořitelny mi tak trochu připadá vychvalování škodovek: V nejzákladnějším vybavení s řidítky celkem "levná", jede to. Občas vás sice vypeče a musíte do ní cpát kromě peněz za pravidelné prohlídky i jiné peníze. Pokud chcete do důchodu své první zcela nové auto, je to ideální. Když však nejste konzervativní a poohlédnete se po konkureci, budete chtít auto s volantem, ne 3 válcem, klima, airbagy a ABS, tak zjistíte, že Fabie se vám vyšplhá i na půl melounu, za které získáte auto značky s pověstí, velikostí, kvalitou o třídu výše, než je škodovka. A nemyslím tím lacinější asijskou výrobu. Pokud auto nevybouráte, ceny dílů vás až tolik nemusí vzrušovat, protože tolik neodchází opotřebením jako na škodovce. A když máte auto pojištěné, není si třeba lámat hlavu ani s havárkou (kromě pokuty a bodového systému). Spousta lidí ctí národní hrdost, ale když se podíváte, tak spoustu věcí (i např. na u nás vyráběné karosérii) co bychom dovedli vyrobit u nás za pakatel, je z dovozu. Gumička do brzd mající hodnotu pětikoruny stojí bez desetníku stovku, přesto že je vyrobená třeba u nás a do německa dovezená, aby tam na ni přilepili štítek "made in germany" a vezli zpátky do Čech. Když tohle dělávali komunisti, nazývalo se to tureckým hospodářstvím. Taky jsem nemohl nechat na škodovky dopustit, než jsem zjistil, co je to za pekelně drahý sráč. Národní hrdost šla stranou. Nakazil jsem půlku příbuzenstva a ti mi dneska děkují, že od okřídleného čípku utekli. Jak jsme časem zjistili, i na dovozové značce jsou věci vyrobené v ČR - např. pneu Continental.
Pro pana H: aby se pracovnicím v černých lesích neudělalo černo před očima díky formuláři "Výpověď z pracovního poměru". Mnohdy se totiž stane (a to nejen ve spořitelně), že dobře míněná pochvala se obrátí proti chválenému, protože nedodržel pracovní směrnice a nad něčím třeba přimhouřil oko, snažil se prostě klientovi vyjít vstříc. Pár bývalých spořitelních zaměstnanců, co neleštili kliky, nelezli šéfům do prd*le a dovolili si říci občas svůj velice často správný názor, znám. Když slyším, co vypráví, divím se, jak takový bordel může fungovat a ještě se pyšnit takovým ziskem. Odvolávám, co jsem nařídil, nařizuji, co jsem odvolal a odvolávám, co jsem odvolal = toto je styl řízení v ČS. Měl jste navíc štěstí, že měli otevřeno a že vše fungovalo. Bohužel, bylo dost případů (hlavně ve spořitelně a proběhlo to i TV), kdy nějaký podvodník vybral či převedl neoprávěně z cizího účtu nemalé peníze. I když se prokázala nevina majitele účtu (posvětila to Policie i finanční arbitr), K. Gajdúšková coby mluvčí ČS trvala na tom, že spořitelna je v tom nevinně a nějaké plácání policie či arbitra není pro tento ústav rozhodující a že si vypracují nebo nechají vypracovat (klienti to pak ucítí jistě na poplatcích) svoji analýzu (která samozřejmě dá za pravdu Spořitelně).
Růst zisků spořitelny neodpovídá růstu ekonomiky a již vůbec ne životní úrovni v této republice. Pokud by takto nemravně vykořisťovali pekaři, zdravotnický personál, zemědělci, kam bychom asi tak přišli? Houska za stovku, kilo masa za litr, litr mléka jako litr benzínu (někde ve světě to tak je, ale zas jsme u toho násobku mzdy). Je zajímavé, že někdo v tomto státě může beztrestně parazitovat na těch druhých a u někoho je to naopak minimálně nemravné.
"Kolik potřebují ve FN Motol na opravy? Kolik nových Motolí by se z jejich nemravného zisku dalo postavit? Nejde samozřejmě jen o Motol, takových subjektů se najde v naší republice mnoho. A z pohledu běžného občana: co je důležitější: nemocnice vracející zdraví a beroucí "klienty" hrobníkům z lopaty nebo peněžní ústav odírající zbídačené občany?"
- nebýt zisků soukromých subjektů, které podnikají u nás právě za účelem dosažení zisku, nevybral by stát daně ani na současný provoz nemocnic. Nemluvě o tom, že svou nečinností (či činností posledního ministra zdravotnictví) v sektoru zdravotnictví zbídačený stav zdravotnictví způsobuje, místo aby ho řešil.
Á - rejpal Radek přispěl svojí chytrostí do mlýna. Chybí ještě Phil a Jezevec.
Jestli vám není známo, tak podnikající soukromé subjekty dělají vše pro to, aby toho co nejvíc utopily v nákladech a státu daly na daních PRD.
Kdyby stát banky neprodával (ale i jiné lukrativní podniky) a jen dokázal, že hospodařit se v nich dá beze ztrát, mohlo být pro občany levněji a peníze by zůstaly tady, netekly by do ciziny. To by ale museli být nejdříve pozavíráni manažeři z OF a ODS, kteří museli dokázat, že bez zahraniční to u nás zkrátka nepůjde...
"Kdyby stát banky neprodával (ale i jiné lukrativní podniky) a jen dokázal, že hospodařit se v nich dá beze ztrát, mohlo být pro občany levněji a peníze by zůstaly tady, netekly by do ciziny."
- v tomto s vámi souhlasím. Bohužel stát pouze dokázal, že hospodařit neumí, a proto je lepší, když se o to nesnaží.
"Bohužel stát pouze dokázal, že hospodařit neumí, a proto je lepší, když se o to nesnaží." - stát opravdu hospodařit neumí, a ani to nedělá, hospodaří za něj naprosto konkrétní lidi. A víte, co je zvláštní? Že ty lidi, kteří s majetkem státu hospodaří, nejsou žádní chudáci... Takže ne že by neuměli hospodařit, ale že s tím majetkem hospodaří ve vlastní prospěch, ne?
Nemusíš mít vždycky pravdu. Samozřejmě, že existuje nemálo managerů, kteří hrabou především pro sebe, ale o těch teď mluvit nebudu, protože de facto to nejsou manageři ale podvodníci a zloději.
Pokud se týká státních podniků ve světě, platí pro ně to, že opravdu kvalitní vedení si nemohou dovolit právě z toho důvodu, že jsou v majetku státu, tudíž je ovlivňují politici a ti prostě od přírody nemají rádi, pokud pod jejich "vedením" pracují lidé schopnější a nedejbože i špičkově placení.
Šéf takového státem vlastněného podniku potom musí skládat účty lidem, kteří jsou zvyklí od svých voličů, že razantní opatření, která sice mohou přinést velké ekonomické úspěchy, ale zároveń budou mít třeba dopad do zaměstnanosti, nenajdou opravdovou podporu. Holt jsme jen lidé a košile je nám bližší než kabát.
Konkrétním příkladem jsou České dráhy - fakticky jim šéfují odbory a vzhledem k rozsahu dopadu jejich případné stávky vláda jako exekutivní orgán státu nikdy nebude tvrdě stát za vedením, které by z nich snad chtělo udělat efektivně fungující organizaci, která by se však musel zbavit možná desetiny, ale možná i třetiny přebytečných zaměstnanců. Třebas by to na vyplacených podporách a sociálních dávkách stálo suma sumárum (říkám to pouze pro příklad, proto platí to možná ano možná ne) méně než na dotacích, které stát do ČD hrne, ale politicky by to bylo jen sotva průchodné.
... tak podnikající soukromé subjekty dělají vše pro to, aby toho co nejvíce utopily v níkladech a státu daly na daních PRD. - Kámo, neznám tvé ekonomické vzdělání, ale kdybys ho měl jen trochu na výši, tak bys tohle v souvislosti s bankami nemohl vypustit z klávesnice. Jestliže má a.s. čistý(!) zisk osm nebo deset miliard, potom dvě až tři miliardy odvedla na dani ze zisku právnických osob státu. A co se týče nákladů, potom se pečlivě podívej do výročních zpráv bank, jak je to s vývojem celkových nákladů v porovnání předchozími léty.
A co už bylo snad dostatečně prokázáno nejen v ČR, ale fakticky kdekoliv na světě a i v nejrůznějších státních a politických zřízeních, je skutečnost, že státy jsou mizernými hospodáři. To už je opravdu velký zázrak, když je majoritním vlastníkem nějaké úspěšné společnosti stát, pokud si odmyslím společnosti typu ČEZ, které jsou fakticky monopolní a nemusejí tedy prokazovat svou úspěšnost ve srovnání s konkurencí.
A jéje. Tak takovému všeobjímajícímu slohovému cvičení plnému hlubokých "jedině správných" myšlenek říkám: Vy všichni jste blázni, jen já jsem letadlo!!
Konkrétně: Spořitelna je jen špatná a kdo s ní má dobrou zkušenost je určitě trouba.
Škodovky jsou vraky a když si je někdo kupuje, tak to je úplný magor, který neumí počítat do deseti. Atp.
Docela by mě zajímalo v jaké oblasti pracují výše zapojení diskutující.
Z uvedeného by se dalo usuzovat, že podnikají nebo jsou zaměstnanci jen firem, které vše dělají správně, vytváří nejdokonalejší výrobky, zisk zásadně žádný nevytváří, své služby poskytují jen za cenu vlastních nákladů, popř. je dotují ze svého a proto nemají potřebu již cokoliv zlepšovat.