Velké banky většinou poskytují lepší služby a u ČS tomu není jinak. Jejich poplatková politika a neochota smlouvat (v poslední době) je jiná kapitola. Měl jsem u nich účet (Blue) a poplatkově jsem byl cca 200 Kč měsíčně do plusu, ale připadal jsem si jak ta panáčkující kočka v reklamě a hlavně každé 3 měsíce hrábnou do ceníku v zákazníkův neprospěch.
Nebaví mě být pořád ve střehu a studovat změny v ceníku a tak jsem u jiné velké banky, kde je to prostě bez poplatků (za to, že si u nich něco protočím). A bez poplatků jsou i věci, které jsou u nízkopoplatkových bank za významné poplatky.
Ale na druhou stranu, mezi lety 2005 a 2010 jsem ČS hodnotil velmi vysoko, a to jsem pár bank zkusil.
V čem spočívají ty lepší služby?
Relativně hustá pobočková síť, což je důležité pro firmy a úřady, kteří tam potřebují z nějakého důvodu často chodit osobně. Ale kromě toho?
Jinak mě se líbí ta jejich parodie na zabezpečení. Telefonní rozhovor, kde jako identifikační údaje je rodné číslo a 3 podobné věci. Už několikrát jsem tam volal, byvše požádán nešťastnicí, kdy účet byl napsán na manžela, a to jejich "zabezpečení" potřebovalo slyšet mužský hlas.
jak píšete. ČSAS je zkrátka (vysoce)poplatková banka. Kdo chce mít účet bez poplatku, tak je dávno někde jinde. Kdo nechce/nemůže tak je holt u ČSAS a platí a platí tak je to v pořádku. Podle mne už zůstali v poplatkovém kmeni jen hardcore ultrakonzervativní klienti (a těm je jedno jestli zaplatí za výpis 30, 50 nebo 80), a střední třída, která je sice naoko bez poplatku zato zhusta prodělává na ČSAS "investicích", tedy platí to jinak. Pak určitě jsou lidi co tam zkrátka chtějí být. Každý to má hotl nejak.
Nepatřím mezi ultrakonzervativce, mám účet u ČS, neinvestuji, nemám kreditní kartu, z bankomatu vybírám debetkou, osobního bankéře ignoruji, co jde, platím kartou nebo přes IB a výpisy si stahuji. Dneska jsem se díval na výpis a saldo poplatků nula díky věrnostní slevě. Musel jsem se ovšem trochu snažit a pohrozit odchodem.
Yep, to tom jo. To zní rozumně. Ale z klientů ČSAS, které znám nebo jsem o nich slyšel jste jediný. Já to mám v podstatě také tak, ale už v základu u nízkonákladovky, ničím jsem vyhrožovat nemusel. Na druhou stranu jsou klienti co platí a je jim jedno co platí a kolik platí, zkrátka to neřeší. Každému co jeho jest.
Jo, to je taková hra. Výpověď, retenční oddělení, sleva. Problém je, že oni ty slevy obvykle dávají na dobu určitou. Takže hlídat to, posílat výpovědi, to je otravné a stojí to i peníze.
Lépe je hned odejít jinam, kde to nabídnou i bez té šaškárny.
Ale většina lidí se asi nechá ukecat. Ne jako kolega, když jsem mu doporučil místo KB FIO, kterého také lámali, že prý by se s těmi poplatky dalo něco dělat, tak jim řekl jen "pozdě". Bodejť, přeci tam za rok nepoběží znova.
No je fakt, že jako "zdarma" to nelze ani pojmenovat, technicky by to správně mohlo být spíš "bez poplatku", s ohledem na to, že na hotovostní čerpání z kreditních (no obecně všech platebních) karet u ČS se dokonce používá horší valutový kurz, kde je spread úctyhodných cca. 5,5 %, takže ty výběry jsou reálně spíš velmi drahé...
a působit na ně zpoplatněním těch vyjmenovaných transakcí - sázky atd. To je docela zajímavý nápad/koncept. Banka jako strážce hodnot. Dá se s tím dále pracovat a celý koncept rozvíjet. Zpoplatnit je možné alkohol, tabák, kalorické potraviny, nepovolovat nákupy v samoobsluze nad určený denní limit (přežírat se totiž není zdravé :-) atd. Uvidíme co potká klienty ČSAS v budoucích měsících a letech.