Česká pošta (resp. její vedení) stále nechápe že k rentabilitě vede jen větší zájem veřejnosti o její služby. Ovšem, díky zdražování, se klienti raději obrací na alternativní dodavatele těchto služeb. Je to přesně jako v té otřepané hlášce že "hospodský zdražil pivo protože k němu nikdo nechodil". Hlavně že ale kapitáni této státní firmy budou mít své nemalé odměny jisté.
Zájem o služby? Hodně poštovních služeb vytlačila digitalizace. Pohlednice se už neposílají, místo dopisů jsou maily a SMSky. Doporučené dopisy mají nahradit datovky. Tudíž zbývají jen balíky. Přitom infrastrukturu, tedy síť pošt a doručovatelů musíte udržovat ve velkém rozsahu. Nějaké nabízení poojištění nebo stavebního spoření úbytek písemné pošty nenahradí.
Sedlářů a podkovářů taky ubylo, když byli koně nahrazeni auty.
No já nevím. Na druhém největším brněnském sídlišti pošta 3x týdně zavírá už v 16h. Takže si pomalu brát dovolenou. Když už mají otevřeno, tak jedou 2 přepážky ze 7, přičemž jedna expresně odbabuje zásilkovu a všichni (10-15lidí) čekají na tu druhou přepážku, kde paní zvedá telefony, neustále odbíhá a sem tam vezme zákazníka. Tomu říkáte služby? Když mi dojde balík, tak oznamovací doba 8-19h? Proč to konkurence dává v rozmezí 1-2h a navíc i přijede? U ČP se akorát dočkám lístečku nezastižen, i když jsem celý den doma. Vyřídit něco na CzechPointu je velká loterie kam zajdete a na koho narazíte. Vetšinou jsem informovanější než obsluha za přepážkou. I stávající služby se dají zkvalitňovat, ne jen zdražovat!
On ten trh je omezený, lidi neposílají balíky pro zábavu, ale proto, že ty věci potřebují dostat z místa A do místa B.
Já osobně mám horší zkušenosti právě se soukromými firmami, třeba dnes s PPL. Vezli mi balíček, volali, nejsem doma, nechte to někde v samoobslužném boxu - to nejde, hm, tak výdejní místo, ale vyberte nějaké, kde jsou déle - pokusím se. Pak textovka, že vyzvednout si mohu ve všední dny 8-12 a 13-16. To je snad špatný vtip, výdej zásilek s takovouto provozní dobou. Naproti tomu "moje" pobočka ČP má 8-20 ve všední dny a 9-13 v sobotu. A v posledních cca 5 pokusech o doručení mi z ČP vždy volali (oni totiž odesilatelé (eshopy) často telefon zákazníka neuvádějí, protože při podání na ČP to není povinné, na rozdíl od soukromých spedičních firem, kde bez telefonu zásilka podat vůbec nejde).
Ale je vidět, že se ČP na konkurenci ohlíží - právě balíky Balíkovna-Balíkovna (tedy největší to konkurence Zásilkovně) zůstávají (při registraci) na 65 Kč (a v říjnu byly za testovacích 10 Kč). Holt podobně jako u bank si budeme zvykat na to, že služby, které nabízejí všichni jsou levné a ty které nabízí jen někdo (většinou osobní operace na pobočkách) podražují, nebo dokonce zanikají (tak jako u nás třeba zanikly šeky a dokumentární inkaso nebo akreditiv umí jen pár bank, atd).