No máte pravdu, o tom žádná.
Stačí si vzít kolik bere ČP ze státního rozpočtu versus PPL, GLS...
Stačí si vzít kolik je stížností na ČP versus na PPL, GLS.
Stačí se také podívat, které položky ČP zdražuje (regulované, na které má díky státu monopol či dotovanou výhodu), a které nechává cenově stejné či zlevňuje.
Těším se na ceny poté, až cenová regulace skončí.
Tak pro mě rozhodující je to, že pořád ještě mám ČP v docházkové vzdálenosti, takže pokud chci něco poslat, a že vzhledem k tomu, že se už léta zbavuji všech možných věcí po předcích či věcí pro mě nepotřebných prostřednictvím nejen Aukro, ale i dalších inzertních portálů, tak mohu říci, že ČP je pro mě jednoznačně top. Představa, že nejbližší pracoviště, kde bych mohl podat zásilku u soukromé společnosti, se nachází cca 10 km od místa mého bydliště či pobytu,přičemž u té nejbližší soukromé firmy jde o firmu také daleko nejdražší, je pro mě naprosto nepřijatelná. A pokud volím dopravce v případě, že si něco objednávám z nějakého e-shopu, vždy to je ČP. A nepamatuji se, že by mi zásilka nebyla doručena, a to jak na adresu v Praze, tak i na adresu na venkově, kde trávím cca 50% času. Jen pro info: Ročně odešlu prostřednictvím ČP tak 30-40 zásilek a přijde mi jich nejméně stejné množství. Jo, onehdá jsem musel přistoupit na doručení zásilky z e-shopu firmou GLS, načež jsem se jen z mailu dozvěděl, že mi to mají dovézt určitý den s tím, že se mi ráno ozve řidič, aby se domluvil na čase doručení.. No, řidič se neozval, ale zazvonil u domu až někdy mezi 16.-17. hodinou, když už stál před domem. Naštěstí jsme chvíli před jeho příjezdem přijeli domů z nákupu. Na moji výtku, že nezavolal a nedomluvil se tak, jak měl, mi sdělil, že ho to nezajímá, že on je jen dělník. No, na základě mé stížnosti mi onen e-shop sdělil, že s uvedenou firmou jedná o zlepšení služeb, protože nejsem ani zdaleka prvním, kdo si stěžuje.
Tak moje "statistika" doručování balíčků do Prahy 6 do firmy, kde je nonstop recepce za listopad a prosinec 2017:
ČP nedoručila jediný balíček (nedoručila vůvec, ne třeba se zpožděním - některé ztratila/poslala zpět odesílateli bez jakéhokoli oznámení, u některých po neúspěšných opakovaných žádostech o opakované doručení se mi podařilo vystát frontu a vyzvednout je osobně, potom co údajně na adrese nikdo nebyl). Extrémní zhoršení proti předchozímu roku, kdy s nějakým rozumným zpožděním doručili všechny balíčky kromě jednoho.
PPL doručilo 2 balíčky o den pozdě (s mailovou omluvou, že bude doručeno později), všechny ostatní druhý den po odeslání odesílatelem (celkem několik desítek balíčků). Stav zhruba srovnatelný s předchozím rokem.
DPD doručilo také 2 o den pozdě, ale z malého množství (cca 10-15ks), takže v % na tom bylo výrazně hůř než PPL. Ale zásadní zlepšení proti předchozímu roku, kdy za listopad doručilo DPD včas cca 1/4 balíků a za prosinec žádný - to doručení trvalo obvykle cca 2-5 dní.
Zásilkovna (večerní doručení) - asi všechny balíčky doručeny včas, ale jeden doručen na špatnou adresu někomu úplně jinému a musel se 3 dny dohledávat, kde je. Vhodné spíš pro rychlé a levné doručení levnějších věcí, protože to jsou takoví "pepíci" co to dělají jako večerní brigádu, každý den to duručoval někdo jiný, takže trochu otrava každému extra vysvětlovat, kam to má doručit.
Klasika, adresát nezastižen (a to máme recepci 24/7 vybavenou plnou mocí) nebo a to po novu..vyjímečně nebyl vykonán pokus o doručení. Volám na poštu abych žádal o opakované doručení a scénář se opakuje. Jakmile ale bába běhá kvůli lístkům adresát nezastižen už ji to přestane bavit a buď balíček donese sama na první dobrou (než pětkrát letět s lístkem) nebo zdrbe balíkáře.
Bohužel vždy když se mi podaří takto vycvičit tak dojde ke změně posádky a hrajeme hru "adresát nezastižen" znovu.
No kolik "SI BERE" ze státního rozpočtu ČP?
Nic. Ale v roce 2017 dostala 500 miliónů ZPĚTNĚ za tři roky za objednanou službu - provozování ztrátových poboček na malých městech. Na REGULOVANÉ položky ČP nedostává nic.
Kolik poboček provozuje PPL, GLS. na malých městech? Žádné.
Stačí si vzít kolik je stížností na ČP versus na PPL, GLS.... no tak schválně, kolik? Přepočteno na objem služeb? A taky na to, že lidi na nějaké stížnosti na soukromou firmu více méně rezignují, bo vědí, co si s jejich stížností vytřou.
No, otazníky je snadné napsat. Dohledat to, to už je náročnější.
Já nejsem naivní, abych se těšil, až cenová regulace skončí. Ceny se podstatně nezmění. Soudím tak podle cen a úrovně služeb v neregulované oblasti, kde nikdo na zadek z jejich služeb konkurence nesedá. Všechno je to +- stejné.
Stačí se zeptat jakéhokoli provozovatele e-shopu. Třeba procento doručených zásilek PPL vs. Balík do ruky vede PPL o parník. Následující pracovní den doručovaný 99 % u PPL vs. cca 75 % u ČP, nedodaných u PPL <2 % a za to většinou můžou sami zákazníci vs. 5 % u pošty. Předkládáte tu objem zásilek? Tak v našem obvodu jedno auto ČP vs. 3 auta PPL s menším objemem balíků.
A mnoho mnoho dalšího.
Většinou to skutečně zvládnou. Na druhou stranu u stádní pošty znamená ten jejich balíg ve třetině až polovině případů průser.
Já na to od začátku roku rezignoval a když něco kupuju, co je na balíg, tak trvám na tom, že pošlu prachy předem a pak si objednám kurýra, co to u nich vyzvedne na sdělené adrese. I tak to mám v průměru rychlej, mám to pod kontrolou, vím kde se to nachází a nemluvim ani o úspoře finanční.
No, určitě nám dáte srovnání, kolik by vás "balíg" stál přo jeho doručení ČP a kolik vás adekvátní "balíg" stojí, když si ho necháte dovézt odněkud kurýrem, že? Zkusíte nám, kteří v tom nejsme tak zběhlí, k tomu udělat tabulku? Podotýkám, že jsem poměrně častým uživatelem ČP, protože obchoduji na Aukru, jakož i celkem dost nakupuji v e-shopech. Ale že bych sdílel vaše nadšení nad způsobem, který při zasílání balíků podle vašeho návodu, tak to rozhodně nesdílím. Ale třeba mě přesvědčíte docela obyčejnými argumenty, a to jsou čísla. Tak prosím, dejte se do toho!
No, žádná o tom, že by nějaká soukromá firma měla "brát" ze státního rozpočtu. Ovšem ČP je státní firma a tak je celkem logické, že je také ze státního rozpočtu přiživována, pokud si na sebe nevydělá. Ovšem věc se má tak, že ČP má svoji pbočku takřka v každé obci, pokud tedy nejde o obec s 10 popisnými čísly. Kde ale jsou ty vaše slavné soukromé firmy, co? A všimněte si jedné věci: Když ČP chce zrušit nějakou pobočku, tak se bouří nejen občané obce, ale také tvrdě protestuje vedení obce. Umíte si vysvětlit, proč tomu tak je, když je podle vás ta ČP tak úplně k ničemu? Jinak vás mohu ujistit, že ČP dnes už nemá monopol vlastně na nic, protože nic vám nebrání, abyste poslal třeba čumkartu prostřednictvím soukromé firmy. A ještě se zeptám: Jak si představujete ukončení cenové regulace poštovních služeb či kdy si představujete že nějaká regulace skončí? A můžete mi sdělit, které že služby z poštovního ranku jsou dnes regulovány, když se tak těšíte na ukončení regulace?
Kdo chce, cestu si najde. Třeba PPL má ParcelShopy. Kdejaká samoobsluha si může přivydělat tím, že nabídne služby PPL. Efektivněji tak využíjí čas.
Nevím, jak je to v současnosti s obsazením PPL Parcelshopů ve srovnáním s pobočkami ČP. Ale nebál bych se toho, že kdyby ČP neprovozovala ztrátové pobočky, někdo by je podobným způsobem nahradil.
A tak z vašeho příspěvku je celkem jasné, že nevíte, " jak je to v současnosti s obsazením PPL Parcelshopů ve srovnáním s pobočkami ČP". Jinak byste takový blábol nenapsal. U nás na vsi byly dokonce dvě místa, tedy ParcelShopy. Dnes ale ani na jednom místě už tato služba nefunguje. A víte, proč? Ptal jsem se provozovatelů: Museli by na místě být v době, kterou si stanoví PPL, aby zásilku přijali, tedy nejlépe stát v pozoru před provozovnou v přesně stanoví čas, který jim ale byl oznamován maximálně den předem. Takže museli vše, co měli na ten den dojednáno, zrušit, protože samozřejmě, že čas není dogma a ani ten dovozce nemá šanci mnohdy přijet přesně na čas. A pokud šlo o provozovnu, která měla otevřeno v odpoledních hodinách kvůli zákazníkům, kteří se vrací odpoledne ze zaměstnání, tak provozovatel musel kvůli jedné zásilce přijít do provozovny třeba v 9.00 hod. a čekat, až mu PPL zásilku přiveze. A zkuste hádat, kolik za to má odměnu. Zkuste si projet tzv. ParcelShopy a ukažte mi, kde tuto službu provozuje třeba Coop, u něhož bych to na vesnicích považoval za celkem logické, protože mají otevřeno od nevidím do nevidím. No, nevím, ale žádný jsem nenalezl. Proč? Nu, protože i ten Coop je rád, že je rád a má i bez zajišťování služby pro jiného svých starostí, nemluvě o bídném personálním obsazení. A teď mudrujte, hochu, když nevíte...
Jo, a ještě něco: Zkuste se sebrat a zajít na obecní úřad kterékoliv obce v ČR, kde je pobočka ČP, představte se jako zástupce ČP a řekněte jim, že od 1. příštího měsíce rušíte pobočku ČP v obci! V první řadě dostanete přes držku od sekretářky, která dnes a denně chodí s poštou obecního úřadu na pobočku ČP, protože při představě, že s onou poštou měla dojíždět někam do větší obce či města, kde ještě ČP funguje, jí vezme čertík, a zcela jistě si nebude umět představit, jak by služby, které poskytuje ČP, nahradil nějaký obuvník na svém ParcelShopu. Pak vás přizabije starosta, protože chce být zvolen i v příštím volebním období a pokud by připustil zrušení pobočky ČP ve své obci, tak by ho občané sežrali za živa.
Takže, pane, zkuste to! A pokud to přežijete, tak mi dejte vědět!
To myslíte vážně to je asi jako Vančurovi žluté autobusy. Jezdí jen lukrativní trasy a ještě se snažil poškodit ČD, když dostavá dotaci na nelukrativní spoje , který je třeba zajistit. O lidech kteří se potřebují dostat do Horní , Dolní si pan Vančura myslí ,,vy mi mužete" a stejný přístup má každý soukromník. Daně by naplatili nejradši žádné ale třeba po silnici, která se z daní postaví rád pojede, že. Tím neobhajuju poštu to jsou zoufalci.
1. Proč by Jančura jezdil někde, kde už někdo jezdí a pro dalšího dopravce tam není místo?
2. Kdyby se dotované spoje zrušily, myslíte, že by nikdo nepřišel s alternativou? V nejmenších vesnicích by asi MHD nebyla moc efektivním nástrojem k dosažení cíle (ona není už teď, ale platí se to z cizích peněz, tak to nikdo neřeší...) Ale zas pokud se tam každý s každým zná, mohla by tam dobře fungovat spolujízda. Tím nemyslím Uber, ale systém Dohodnu Se Se Sousedem. Ostatně nikde není psané, že to musí řešit zrovna Vančura (popř. PPL ParcelShopy), svět je plný různých řešení.
3. Přijde vám normální a správné, že by se mělo někomu dotovat něco, pro co se rozhodl zcela dobrovolně sám? Ostatně jsem i pro zrušení dotací na MHD, kterou právě jedu. (Z druhé strany, až se nebude dotovat každý prd, bude tu prostor pro nižší daně.)
Peníze, které máte ny mysli, bere pošta za tzv. univerzální službu. Co to znamená, si někde vygooglujte. V zásadě jde o to, že stát přikazuje poště držet si nerentabilní pobočky, poskytovat nerentabilní služby za určitou cenu.
Ostatní provozovatelé se k univerzální službě nepřihlásili. Proč asi? Nevydělá se na tom.
Je to stejné, jako když v vám do vsi jezdí autobus. Bez příspěvku státu by k vám nejezdil.
Milý pane Honzo... než jezdit někam ke GLS 25 km či jezdit autem na Č.P. sic jen jeden kilometr.. bude asi lepší zkusit stránky "zaslat.cz". Jaké to má výhody?
1, Doma na webu u pc u kávy si zadáte odesílatele, dále příjemce, vyberete si z nabídek cenu včetně přepravce a zaplatíte.
2, Druhý den si kurýr si u Vás vyzvedne balíček zdarma, v ceně je i pojištění jasně dané předem.
3, Třetí den je adresát uvědoměn smskou, že kurýr je na cestě s předběžnou dobou doručení.
Vítejte v 21. století.
Pokud chcete poslat papírový dopis někomu kdo nemá e-mail, můžete využít i web české pošty, nebo listonoška.cz
Hezký den.
Tak jsem si zkusil cvičně zadat údaje do "zaslat.cz". A skončil jsem na tom, že systém nezná existující PSČ, ať už moje jako odesílatele, nebo adresáta. Nevím koho, protože dál jsem se už nedostal. Takže jsem si nemohl ani porovnat ceny. A pozor! Opsal jsem údaje z podacího lístku baléku, kerý jsem posílal tento týden cestou ČP a bez problémů už je na místě určení, což mám ověřeno. Poradíte, co s tím u té kávy mám udělat?