Chtel bych se podelit o jistou zkusenost. Prechod k jinemu dodavateli muze skytat i urcita uskali a proto je nutne si to dobre rozmyslet a precist si radne obchodni podminky apod. Protoze cena neni vse.
Moje zkusenost - presel jsem pred par lety k CEZ, nejdrive s elektrinou a nasledne i s plynem. Tenkrat byl vyhodny a rikal jsem si, ze to je velka a stabilni spolecnost, ktera je schopna udrzet vyhodne ceny. To se samozrejme zmenilo, ted uz neni cenove vyhodna, tak jsem zase chtel udelat zmenu dodavatele. Skoda, ze me nevarovala tehdejsi kauza s jejich vymahacskym komandem. Nedostatecne jsem se venoval detailum ve VOP a tak jsem az nasledne u plynu zjistil, ze jsem se "upsal" na dva roky s automatickou prolongaci. Aby toho nebylo malo, tak jsem ve svem nastaveni te jejich virtualni obch. kancelare zahledl moznost zmenit tarif. Kliknul jsem na to ..... a dle CEZ jsem tim uzavrel novou smlouvu na dalsi dva roky. Nikde na to nebylo zadne upozorneni a nic jsem nepodepsal. Marne jsem jim psal, ze s tim nesouhlasim. Jejich taktika je takova, ze se proste s clovekem vubec nevybavuji, na me pisemne stiznosti reaguji s velkym zpozdenim a je to jak kafemlejnek, obcas do toho zamichaji nejaky nesmysl, aby to bylo jeste slozitejsi a proste se ridi striktne podminkama, ve kterych to maji napsane dost chytre - nestandardni vypovedni lhuty a terminy, automaticka prolongace apod. A taky nesmyslne pokuty jako napr. 10tis. pri predcasnem odchodu k jinemu dodavateli apod.
Ja uz jsem pouceny, pri prvni prilezitosti mizim a ostatni timto pouze varuji, aby si dobre rozmysleli, ke komu prejit.
AgX
V Praze ano, ve středních Čechách už to žádná hitparáda není. Pěkné svinstvo jsou také dva ceníky v jednom tarifu - první rok od nalákání platí ceník "A", pak se přechází na dražší ceník "B". Při lákání klientů samozřejmě po nějakých dvou cenících nebylo ani potuchy.
Při přechodu před 1,5 rokem mně vycházela úspora oproti RWE 6.500,- Kč, podle ceníku na příští rok relativně směšných 1.500,- Kč. Hezké, že?
No namatkou treba jen aby dodrzovali smlouvy, ci jednali jako slusni lide a ne poradatele zajezdu pro seniory zdarma.
patril jsem k tem stastlivcum kteri nepodepsali s cezem ale s sce. jejich smlouva byla malinko jina, ponekud slusneji napsana a na to nebyli cezaci pripraveni. nic mi to vsak nebylo platne. pri jakekoliv neshode misto reseni ihned prestavaji dodavat energii. prestoze bych spor vyhral ... je mi to k nicemu. jedine reseni je vsechno jim zaplatit a ihned prejit jinam. (ALE KAM?!?) kdo dodava jako slusna firma? proste doda a pak vyfakturuje a ja to zaplatim? kdo (prestoze to ma vyplyvat z podstaty sml. vztahu) me neodpoji a vztahy se se pokusi narovnat nejdrive domluvou, a pak teprve regulerni vypovedi pripadne soudne?
To ze si chci system zalohovani ridit sam, neumi ani leckteri jini dodavatele... takze to sem davam jen povzdech.
Přečíst si podmínky je nutnost, nicméně všichni víme, jak to s českými spotřebiteli je a Ti se pak hrozně diví. Jako třeba i Vy.
Pokud jste v nastavení na něco klikl a nepodepsal, nejde o doložitelný důkaz a mohl jste se bránit, třeba i soudně, s hraním na to, že jste na nic neklikl. Nebyli by schopni nic doložit a spor byste jasně vyhrál. A to i kdyby byla zaznamenána IP adresa nebo cokoli jiného, poněvadž jde o jejich systém, ve kterém si mohli snadno údaje zfalšovat.
Stát ruku v ruce se společnostmi s námi hrají hru na korupčníka a vola, kdy my jsme těmi voly, kteří si nechají vše líbit. Dokud se nezvedneme ze židle, respektive nezapojíme do jakéhokoli dobrovolného projektu (Občanský sněm, Česká Konference, Creative Gate, hnutí Zeitgeist a podobně), nestane se nic a my si tak budeme nadále pouze v podstatě neoprávněně stěžovat. Chyba je v nás. Vezměme si příklad například z T. Okamury. Neřeším a nebudu řešit jeho osobnost, nýbrž jeho jednání. Nenechá si nic líbit a brání se všemi jemu možnými a dostupnými prostředky.