Myslím, že mnohem lepší marketingový tah by bylo podělit se o poplatky s klientem. Tedy z těch řekněme 4% z transakce, která se dělí mezi banku a karetní asociaci, připsat třeba 0,5% klientovi.
Tedy ze zplacených 1000 Kč by ze 4% poplatku (40 Kč) strženého obchodníkovi by bylo 0.5% připsáno klientovi = 5 Kč. Myslím, že by to lidi motivovalo mnohem více než nějaké pochybné dárky a bonusový systém. Mi by se líbilo zaplatit 1000 Kč a mít připsano 5Kč na účet. Skoro bych řekl, že by to nákladově vyšlo obdobně (reklamní kampaň na bonus systém, režie bonus systému + dárky samotné). Takto by se jen vložila další položka do ceníku služeb, která by se měsíčně vyúčtovala klientovi. Možná je to ale příliš jednoduché a průhledné na to, aby to bylo možno zavést.
Mimochodem, není to z mé hlavy. Myslím, že tak nějak to provozuje nějaká banka v USA.
Už to tak dávno funguje! Spořitelna si přece účtuje 2 Kč za účetní položku, takže tvrzení, že je platba kartou ZDARMA je velká LEŽ.. Zblblí klienti, kteří teď platí kartou občas a jen vyšší částky, teď budou platit kartou častěji i menší částky a dvoukorunky budou bance naskakovat .....