Muzu potvrdit, ze zmenit banku je naprosto bez problemu. O novy ucet jsem pozadal na internetu, kuryr se smlouvou dorazil ke me domu pro podpis, platebni karty dorazi primo do schranky. Zmena trvalych a jednorazovych prikazu prikazu je otazkou peti minut kopirovani z jednoho panelu internetoveho bankovnictvi do druheho. A ty dve jedina inkasa (elektrina, plyn) se podarilo zmenit mailem. Casove nejnarocnejsi tak paradoxne bylo zmenit cislo uctu u zamestnavatele. Vysledkem jsou z meho pohledu hlavne nulove poplatky a narozdil od sporitelny i rozumny sporici ucet. Nejake mouchy by se samozrejme take nasly, ale za tu zmenu to stalo.
Nu zalezi na tom, co od banky ocekavate. Zmenit banku neni zase tak jendoduche. A uz vubec to neni levne. Nejde jenom o presmerovani trvalaku, inkas a SIPA, ale v prvni rade o kontrolu doslych plateb a jejich spravne zauctovani. Navic behat na mzdovku a vysvetlovat treba praveke predcisli (jako ma treba mBank) neni prave casove zajimave. Je s tim spojeno dost prace a hlavne nervu, zda-li vsechny platby dojdou, odejdou a nikde nebude nic chybet. A tenhle bordelmuze tvat treba i dva mesice. A to i pres sprvane zauctovani treba prvni platby. A kdo my hyposku nebo uvery - to je teprve lahudka, rozhodne to neni takova trivka jak tady porad nekdo lici. Otazkou je v prvni rade je, zda-li to za to stoji. Ale tu si musi kazdy polozit sam...
Asi záleží na tom, jaký klient jste. Já mám měsíčně dvě příchozí platby (mzda moje a manželky) a zkontrolovat, zda přišly, bylo po změně banky otázkou pár minut.
Pravěké předčíslí u mBank je volitelné, peníze na účet dojdou i v případě, že ho neuvedete (a je chyba mBank, že to více neinzeruje, já jsem žil také docela dlouho v mylné představě, že je povinné).
Změna inkas i trvalých příkazů zabrala opravdu zhruba tolik, kolik psal pisatel nade mnou.
Souhlasím, že v určitých případech nemusí být změna banky takto jednoduchá, ale věřím tomu, že pro většinu to opravdu snadné je.
Pokud všechno obíháte osobně a pěšky, tak si k tomu přidejte 14 dní času. Já jsem změnu inkasa provedl ve všech případech telefonicky či přes web, takže jsem nikam chodit nemusel.
to vase "prehistoricke predcisli" muzete s klidem ignorovat ... nema tam zadny vyznam vsechny platby chodi i kdyz cislo uctu uvadite bez predcisli to mam overeno uz mesici praxe
Tento příběh však platí v jediném případě - u mBank. Zkuste si zřídit účet třeba u Poštovní spořitelny a bude to úplně jinak. Cestu na přepážku si pěkně prošlápnete.
Nechtel jsem delat reklamu na konkretni banku. Kdybych vsak sel do Postovni sporitelny, tak verim, ze celkove by me to o moc vice casu nestalo. Sice by tam byla navsteva pobocky, ale zase by odpadlo domlouvani se s kuryrem.
Přešel jsem do mBank s vědomím že služby které v původní bance stejně nevyužívám - nechci platit. Tudíž používám mBank jen k bezhotovostním CZK převodům co potřebuje 4-členná rodina + nějaké výběry z bankomatu.
Dál mám kreditku (zákaznickou) od ..... (dnes je nabízí už kdokoliv) a při splnění drobných podmínek také zdarma.Jelikož nepatřím k těm, kteří každý měsíc vybírají a ukládají v hotovosti statisícové částky - vyhovuje mi to, ale stejně máme 3 platební karty od mBank, takže vybrat náhle velkou částku není problém.
PS. pobočka mi vůbec nechybí (po zkušenostech z KB, GE a samozřejmě vyhlášené ČS) - jinak mBank je spíše pro lidi, kteří zvládají internetové bankovnictví - tedy pro aktivní a zkušené uživatele bankovnictví.