Co je na tom podvodného? Můžete se na cenu služby informovat předem u operátora, pokud tedy vládnete angličtinou. Ale kdo to udělá, že? Pokud by telefonicky podal špatné informace, musel by existovat důkaz a ten bude problematické získat. Od koho, od BBG? Udělili souhlas s nahráváním hovoru? Věděli o tom, že jsou nahráváni? Ne? Nelze tedy použít jako důkaz. A také o tom to je. Samotná komunikace probíhá spojením z USA, takže problematická by byla i případná žaloba.
zkusim hádat, proč nezakročí. že by provize z transakce? proč nezahaltují bbs-ky a audiotext? tipnu si že většina reklamací musí skončit neúspěšně, protože klient službu použil.
po tomhle článku už vim, že tlf budka je dobrá jen na úkryt před deštěm při použití vlastního mobilu. sebedražší roaming je bezpečnější služba než takováhle bouda.
"tlf budka je dobrá jen na úkryt před deštěm"
To prehanis, kdo ma mozek a zavola si na mince pripadne pres spojovatelku z budky patrici normalnimu operatorovi, tak to stoji mnohem mene nez roaming.
Ale zavolat si na pristupove cislo ktere je na nejake samolepce v budce, to je hloupost, to je jako pujcit si od splatkove spolecnost z nalepky na domovnich dverich.
Ještě je tu možnost mezinárodních volacích karet (vydávají různé národní telecomy, ale i specializované firmy). Princip volání je podobný (tedy zavolá se na nějaké bezplatné číslo a odtud je volající přepojen), jen cena je jiná (obvykle u místních hovorů malinko vyšší, u mezinárodních zase nižší než cena místního tel. operátora). Bohužel obvyklou nevýhodou těchto karet je jejich omezená životnost, takže pokud to má člověk jako zálohu tak musí cca co rok kupovat novou. Další možností je volání na účet své domácí stanice (opět podobným způsobem, jen se navíc zadává číslo domovské stanice a nějaké heslo), jenže kdo ještě dneska má pevný tel :D. Bohužel v některých zemích je nutné i k těmto hovorům vhodit minci (která po hovoru vypadne zpět).
Ten roaming je nakonec často nejpraktičtější a v Evropě začíná už být za zaplatitelné peníze. Mimo Evropu se vyplatí speciální operátoři zaměřující se za roaming, já měl lichtenštejnskou, bohužel zkrachovali (United Mobile). Aktuálně jsou v kurzu karty s estonským (GOSIM) nebo americkým (GlobalSIM) číslem.
Firma nemusí vědět, že byla nahrávána, ani s tím nemusí souhlasit, aby to šlo použít jako důkaz. To musí získat pouze firma od spotřebitele.
Firma musí mít pobočku v EU, aby u nás mohla takto podnikat.
U nás musí cenu poskytnout předem, obzvlášť pokud je výrazně vyšší, než je zvykem, v korunách, v českém jazyce, jasně a srozumitelně.
Podle karetních asociací se nesmí placení na dálku (bez fyzické přítomnosti karty u toho, komu je placeno) vydávat za placení na terminálu.
Takže mi z toho vychází, že spíše spoléhají na to, že je nikdo nezažaluje. Anebo to dělají jako BSA, prostě pobočku zruší a znovu založí.