Jediná služba, kterou bych mohl využít je vkládání hotových peněz bankomatem. Jinak na platbu složenek, dobíjení kreditu, převody atd. nepotřebuji speciální automaty – takové operace si normálně udělám přes Internet Banking z pohodlí domova (nebo například z práce, od někoho z rodiny, no prakticky kdekoliv, kde si můžu otevřít notebook a připojit se k Internetu).
Myslím, že většina lidí to bude mít podobné – kdo má rád elektronické bankovnictví, tak si účet bude obsluhovat přes InternetBanking a kdo je absolutně proti IB (např. důchodci), tak ti se nenaučí ovládat ani transakční terminál… :-DD
--
Podle mě je nejlepší taková banka, o které člověk vůbec neví, neotravuje ho a nemusí tam čekat ve frontách a někam jezdit… IB jsem měl jako jeden z prvních lidí v ČR a čekal jsem na to jak na smilování!
V současné době mám na běžné platební operace mBank a její pobočku jsem za celé dva roky, co mám u nich účet, neviděl a ani mi nijak nechybí :-) Vše mám hotové během vteřiny…
Když si vzpomenu na ty doby, kdy jsem musel do banky a tam čekat třeba hodinu… Já vím, stejně se doma „rýpu v zadku“ a ušetřený čas věnuju sledování House, M.D. nebo Simpsonových, ale všechno lepší jak někde zbytečně čekat jak trubka :-DDD
Já bych ty samoobslužné zóny úplně nezatracoval. Ano, nejspíš to nebude vhodné pro ty, co to s počítačem neumí, ale může se najít skupina lidí, kteří to sice s PC umí a používají ho např. v zaměstnání, ale doma ho nemají (nechtějí, nepotřebují). Ne vždy smí/chtějí přistupovat ke svému účtu ze zaměstnání a pro tyhle lidi je to zajímavá volba.
Kdysi dávno, když jsem byl (tehdy ještě) u Živnostenské banky, tak jsem jejich samoobslužnou zónu využíval. Nejdřív se mi totiž nedařilo rozchodit IB v práci a i když se mi to později podařilo, nebyl jsem v práci non-stop :) a občas jsem potřeboval něco zadat i mimo tuto dobu. Pobočku banky jsem měl kousek, tak to nebyl problém (PC jsem tehdy neměl).
A i když někdo PC má a IB normálně využívá, tak jako na potvoru se stane, že mu z nějakého důvodu nebude fungovat. A než chodit do internetové kavárny (krom toto že to bude méně bezpečné to navíc nebude zadarmo), může využít tuto alternativu.
řekl bych že neochota bank zavádět samoobslužné zony je dána spíše dnes moderní tendencí vnucovat lidem na přepážkách doplňkové a komplexní služby, přípdadně služby dceřinek a kartelů. kdo přijde na samoobslužný box si vyřídí co potřebuje a vypadne – a pracovník přepážky ztrácí možnost ho marketingově oslovit. (teda ne že by mi to chybělo)