Souhlasím s výše uvedeným. Je škoda, že jsou Češi málo akční a skoro nikdo nechce řešit své finance. Protože pracuju v (poctivém) finančním poradenství, kde nejsem hnána žádnými uzávěrkami počtu uzavřených produktů a spíše než uzavíráme tak lidem rušíme jejich "blbosti", setkávám se neustále s odmítáním řešit své bankovní problémy, dokonce o nich i mluvit. Opravdu se u nás nejvíce diskutuje a nadává jen u piva. Tam je každý nejchytřejší
A co trocha sebereflexe?
Nejste již svým povoláním tak postižený, že nedokáže te si uvědomit. že nemáte co nabídnout?
Že lidem nabízíte sny a stavíte vzdušné zámky?
I já se bráním většině 'lepších' služeb. Posuzuji co investuji a co dostanu a konstatuji, že mě to za to nestojí.
Nepochopil jste. Výsledkem Vaší práce je na 75% rady doporučení nějaké finanční služby a předpokládám doporučení peníze investovat.
Takže já tomu kdo Vás platí svěřím např 100k . Zajímá mne co budu z těch peněz z rok , pět a deset.
Pokud doporučíte něco kde je riziko vyšší než když nechám peníze zahálet v bance. Slibujete sny ...protože když to dobře půjde... Ale lidé si uvědomují že nemusí. Každý nehraje loterie a raději se smíří s nic moc jistotou.
Nádherně je vidět ta skorožádná empatie.
.....no hlavně, že Vám to nespočítá ten mladý člověk...:-))) Průměrná délka života je na to bohužel krátká.....Pokud to chcete s poctivostí dotáhnout daleko, musíte svým klientům také ve zkratce vysvětlit fungování finančních trhů.....pro začátek zkuste třeba vysvětlit, kdo nakupuje od bank nevymahatelné dluhy s vědomím, že na tom vydělá a hlavně nezapomeňte zdůraznit, kdo tyto dluhy zaplatí....přeji hodně štěstí....
No ono je dneska dost těžké něco poradit. Osobně se v tom dost dobře orientuji a přitom sám nejsem schopen odhadnout ani dva roky, natož třeba deset. Kdo ví, jak to tu bude vypadat. Stará struktura Evropy ale i Ameriky se pomalu hroutí, mění se raznatně demografie, EU má namále stejně jako euro. Problémy Řecka jsou jenom předzvěstí globálních změn, bude následovat Irsko, Portugalsko, ale i třeba Anglie. Stavebko se jedním tahem vládního pera změní na bezcenný papír, stejně jako později třeba i důchodové připojištění. Osobně je tu jediné doporučení, stát se politikem, jet v těžké vládní korupci a podrazit co nejvíce lidí a nakrást, co se dá. Jiná cesta dneska už není.
Finanční instituce u nás mají co nabídnout. Jen to chce mít přehled a vědět, co chcete. A pak to průběžně sledovat a případně revidovat. To, co bude za rok, dva nebo dest Vám neřekne nikdo a i když budete mít např. pevný úrok na celou dobu, těžko Vám někdo zaručí, že za tu dobu nestoupne inflace na několikanásobek. .... Finance jsou vždy o výnosu, riziku a likviditě. Problém je skutečně v lidech, protože finanční gramotnost v ČR je naprosto tragická, a to bez ohledu na množství majetku, peněz, nebo výši dosaženého vzdělání. Když se k neznalosti produktů a nereálným očekáváním přidá lehčí nebo větší nátlak dealera (finančního poradce), tak je vítěz jasný.
Finance mám čistě jen jako koníček, i když mi za poslední roky vynesly víc než práce. Snažím se svým kolegům a kamarádům pomáhat v jejich financích, ale v drtivé většině vidím strach ze změny, konzervativismus a slepou důvěru v "paní z ???", která jim přece vždy pomohla a vyšla vstříc.
Ono zas tolik možností kam od mBank odejít není. KB, ČS, ČSOB, GE, RB..? No, to těžko. Zbývá akorát FIO a speciální tarif u Poštovní spořitelny - Osobní účet zadarmo. A ani tyto dva účty nejsou vždy výhodnější - záleží na způsobu používání; co se jim musí ale nechat, mají jednodušší a přehlednější podmínky.
Podmínky u mBank jsou sice komplikovanější (dle mého názoru zbytečně), nicméně stále je možnost jak bez drbání se pravou rukou za levým uchem používat účet zcela zdarma.
Ale to je přesně ten problém, o kterém jsem psal než mi to admin smazal (zřejmě nepohodlný příspěvek). Pokud se po zvýšení poplatků u mediálně nejznámější banky "zadarmo" jen přizpůsobíme a dál v ní vydržíme, stane se jen to že i ostatní bankky zdraží, případně nezlevní pokud by mohly, protože vidí že "trho to vydrží". Je potřeba udělat akci a dát jasně najevo že mi takový přístup vadí.
Teď jste právě popsal přesně to, proč náš trh všichni považují za velmi konzervativní, klienty neochotné přecházet atd. Ano, můžu si říct "sice se mi to nelíbí, ale pořád to ještě snesu" a potichu trpět tuto salámovou metodu. Výsledek? Banky si řeknou "fajn, tohle zkousli tak zkusíme o něco víc" a utahují šrouby a platíme víc a víc, případně se ceny nesnižují tak jak by mohly..
U mně třeba chování mBank už překročilo mez kterou jsem ochotný tolerovat a tak jsem se rozhodl že odejdu přesně v souvislosti se zavedením změny, která mi vadí. - protože to je jediný způsob jak dát opravdovému TOP managementu banky a jejím vlastníkům najevo že nesouhlasím s jejich obchodní politikou a přístupem k zákazníkům, ukáže se totiž v jejich výsledcích. A udělal jsem to bez ohledu na to, že pro zajištění stejné služby budu muset vydat měsíčně o pár korun navíc. Za jiné blbosti utratím mnohem víc neˇž dělají třeba 2-3 výběry z bankomatu měsíčně.
Proto jsem udělal stránky na FB (Odcházím od mBank s informace i problematice a o tom jak nás vidí právě top management např. finančních institucí, snad to otevře oči i dalším lidem.
Podobně je to např i v mnoha dalších službách (mobilní telefony, ...).
Tak tohle fakt nechápu. Moje banka mi zdražila a tak půjdu k jiné bance, kde budu platit ještě víc :-o ?
Chápu to v případě, že u jiné banky ušetřím (byť by to bylo nevýznamných pár Kč), ale jít jinam, kde zaplatím víc?
Konkurencí mBank je aktuálně FIO a Osobní účet zadarmo od Poštovní spořitelny. Přechod k těmto ústavům chápu v případě že klient ušetří (záleží na jeho způsobu chování, může, ale také nemusí ušetřit), pokud ale i podle nových podmínek zaplatí nejméně u mBank, nevidím důvod odcházet. Další možností je otevření více bezplatných účtů a z každého využívat to, co má nejlepší (FIO - zahraniční platby, PS - výběry zdarma z bankomatů ČSOB, mBank - výběry ze všech bankomatů (3 x za měsíc) za 9 Kč nebo zdarma (dle obratu na kartě), Axa - bezkonkurenční konverzní kurzy na kartě a z bank nejvyšší úrok, Unibon + MSD - nejvyšší úroky z termínovaných vkladů,...). Podle mě právě tohle je to, co bude managementu nejvíce vadit - pokud si klient vyzobá rozinky a nechá jim suchou vánočku.
Patrik Chrz: Všiml jsem si Vašich častých odpovědí a rad a děkuji za rozvíjení diskuzí na internetu. Myslím, že "zdravá diskuze" je potřebná nejen pro klienty bank, nýbrž také pro samotný bankovní sektor. Zajímalo by mě, proč Českou spořitelnu nepovažujete za volbu. Poslal byste mi prosím bližší informace na email rnavratil zavinac csas tecka cz? Vážíme si všech konstruktivních připomínek a názorů lidí a snažíme se z nich poučit.
Roman Navrátil, Specialista komunikace ČS pro sociální média
Pavel: Jasně, různí lidé mají pro volbu banky různá kriteria. Pro někoho to může být výše měsíčních poplatků, pro někoho třeba míra zhodnocení. Podle mě je ale ze všeho nejdůležitější najít si šikovného bankéře, společně se zamyslet, jaké služby potřebuji, jaké nepotřebuji a podle toho nastavit portfolio produktů a služeb tak, aby Vám co nejvíce vyhovovaly. A věřte, že to jde překvapivě snadno. Kdybyste měl chuť si nechat doporučit šikovného bankéře, napište mi. Pěkný den.
Roman Navrátil, Specialista komunikace České spořitelny pro sociální média
Ano, různí lidé mají různá kriteria, a v tomto vlákně se bavíme o lidech, jejichž kriteria (ať k nim mají důvod, jaký chtějí) prostě ČS nesplňuje. Tím samozřejmě neříkám, že na světě neexistuje člověk, kterému by ČS vyhovovala, i tací se určitě najdou.
Mě neulovíte, já jsem od ČS s hrůzou v oku prchnul před zhruba patnácti lety (vlatně téměř okamžitě, jakmile u nás začaly retailové služby poskytovat i jiné banky), a nevěřím, že ten bordel, co tam tenkrát byl, by už byl napraven. To je práce na staletí.
Ja jsem byl treba prijemne prekvapen v pobocce CS v Praze v Rytirske, pri zminovanem inkasu seku. Zatimco v Komercni bance na Vaclavaku jsem stravil neco mezi pul hodinou a hodinou, kdy pan porad nekam odbihal a na nekoho cekal (bylo to kolem poledni pauzy), aby nakonec zjistil, ze jako neklientovi mi nepomuze, holcina v CS vedela co dela a i kdyz musela nahlednout do manualu, netrvalo to celke dele nez 10 minut.
Jasně, různí lidé mají pro volbu banky různá kriteria. Pro někoho to může být výše měsíčních poplatků, pro někoho třeba míra zhodnocení.Souhlas, bohužel ČS v současné chvíli nenabízí nadprůměrné podmínky ani v jednom z těchto dvou kritérií. Jak jsem psal, ČS je nadprůměr v šíři nabízených služeb, ale většina klientů stejně využije jen ten základ.
Podle mě je ale ze všeho nejdůležitější najít si šikovného bankéře, společně se zamyslet, jaké služby potřebuji, jaké nepotřebuji a podle toho nastavit portfolio produktů a služeb tak, aby Vám co nejvíce vyhovovaly.Problém je v tom, že bankéř nabídne pouze produkty své vlastní banky, navíc, dle informací ve fórech, jsou právě pracovníci ČS dost silně tlačeni k dalšímu prodeji :( Myslím, že ČS chybí jednoduchý produkt typu Osobní účet zadarmo, jako má Poštovní spořitelna.
Dobry den, jak uz napsal kolega - slo mi o ucet, ktery je zdarma pri akceptovatelnem omezeni pro klienta. Vim, ze CS ma moznost mit ucet zdarma pri obratu nad 100 000 Kc mesicne, ale to za beznych podminek (prichozi vyplata/y) splni minimum klientu. Je sice moznost vytvaret takovy obrat umele, ovsem je otazkou kolik klientu z cilove skupiny "chci ucet zadarmo i za cenu urcitych omezeni" takovouto volnou castkou disponuje, aby kazdy mesic mohla vytvaret obrat. Navic vyhodu by snizila ztrata z uroku (jednak po dobu prevodu a take ze "ztraty prilezitosti", kdy je mohou mit na lepe urocenem terminovanem vkladu (popr. jinem financnim produktu), misto toho, aby je museli mit na sporicim uctu bez vypovedni lhuty). Pokud by tento obrat chteli vytvaret pomoci vice prevodu mensich castek, mohli by narazit na "slevovy monitoring.
CS ma samozrejme sve silne stranky, at je to sit bankomatu (coz treba Prazaky moc zajimat nebude), nebo sire sluzeb. Kdyz budete napr. chtit ucet v nejake exotictejsi mene (nebo koupit valuty teto meny), je vysoka pravdepodobnost, ze skoncite prave u CS.Ja mam ucty u 5 bank a 3 zalozen a k tomu smlouvu se 3 devizovymi spolecnostmi, ale kdyz jsem potreboval proplatit sek, byla CS jedinou moznou volbou. Moje ustavy tuto sluzbu neposkytuji a ostarni banky bud za vysoky poplatek (slo o malou castku), nebo jen pro svoje klienty. Jenze to asi tuto cilovou skupinu moc zajimat nebude.
Vzkaz pro admina - zjevně za SPAM považujete informaci o skupině lidí, kteří zvažují odejít od mBank kvůli změnách v její cenové politice spolu s odkazem na tuto skupinu na Facebooku.
Když si ale přečtu podmínky u vkládání příspěvků do vašeho fóra, čtu:
- Příspěvek neobsahuje spam (nevyžádané reklamní sdělení a odkazy)
Nevím o tom že by můj příspěvekk a nebo odkaz byly reklamní sdělení, naopak, považuji to za užitečnou informaci pro čtenáře Lupy. SPAM si tedy opravdu představuji naprosto jinak.
Nechápu, proč ke zřízení kontokorentu ve výši pouhých 10000 Kč k účtu Genius Aktiv, chce po mně banka přinést dva doklady totožnosti. Mám u ní účet a milionovou hypotéku a banka o mě ví pomalu víc než manželka. Zatím tedy zůstávám s kontokorentem u RB, kde mně vyřízení kontokorentu ve výši 70000 Kč trvalo asi 10 minut ve webovém rozhraní bez jakýchkoliv dokladů.
No jo, já přetáhla nutnost ročního vyrovnání kontokorentu o částku 5.000 a dobu 7 dnů, za to mi banka kontokorent po nějakých cca 10 letech vedení účtu s okamžitou platností zrušila. To byl tenkrát poslední impuls a já přešla k mBank. K čemu mi byl celý slavný bankovní registr. Já vím, udělala jsem chybu a za chyby se platí, ale banka se ke mně v ten okamžik zachovala jako k neplatiči a k poslednímu usmrkanci. mBank moje opomenutí nevadilo, navíc jsem ušetřila, jen za první rok necelé 2.000.
Ale houbelec, já se omluvila a vyrovnala. Jenže než jsem to zjistila a vyrovnala, uběhlo několik dnů. Přesto mne potrestali, i když nějakých 10 let předtím bylo všechno bez problémů. prostě nepotřebovali nějakého usmoleného zákazníka jako jsem já, toť vše. Kontokorent jsem vyřešila kreditní kartou, kdybych náhodou někdy potřebovala víc peněz. Vedení karty je zdarma, mám ji v kešeni, stejně jako byl onen kontokorent na účtu. No, a výstavce karty přichází občas s akčními nabídkami, váží si mne jako zákazníka a když jsem chtěla kartu vypovědět, že ji moc nepoužívám, nabídl mi o něco lepší podmínky. Tak to jsem předtím neměla ani omylem. Já si nestěžuju, já se jen divím, že si někdo v tržním a konkurenčním hospodářství neváží bezproblémového zákazníka. Měli by se učit u našeho hokynáře. Ten k většímu nákupu vždycky přihodil nějakou blbost. On nezchudnul, my nezbohatli, ale potěšilo to obě strany. My se do prodejny rádi vraceli a on měl tržby. Bohužel je už v důchodu, ale obchodník to byl excelentní.
Jenže právě ten hokynář si tenhle styl jednání může dovolit. Pro velké instituce je příliš drahý a pro ní je levnější, když má na vše tabulky a těch, "kteří se jí nevejdou do krabičky" se jednoduše zbaví.
Většina bank, by jednala tímto způsobem. Pokud klient nedodrží jednou splatnost úvěru, je zde zvýšená pravděpodobnost, že bude mít problém se splácením i v budoucnu (buď proto, že měl nyní problém peníze sehnat, nebo proto, že je mu takový laxní přístup vlastní).
Samozřejmě, že by banka mohla projevit více vstřícnosti a znovu si ověřit spolehlivost klienta (např. doložením potvrzení o zaměstnání a příjmech, dotazem do úvěrových registrů, zda nemá další závazky po splatnosti, atd), ale tohle vše není pro banku zadarmo - schválně, byla bys ochotna zaplatit - řekněme - 1000 Kč za opětovné prověření bonity? Nebo by sis stěžovala, že kvůli 7 dennímu zpoždění po Tobě banka chce nehorázných 1000 Kč a stejně šla jinam?
Za 10 let, co mi tam chodily všechny peníze (takže by žádné potvrzení o příjmech nepotřebovali), mne museli mít prolustrovanou lépe než manžel. Teda doufám. Věděli, kolik peněz mi chodí, kdy mi chodí, znali všechny mé platby. Že jim činil problém týden nesplacený kontokorent? Zajímavé. V té samé době měla ČS kontokorent taky, ale roční lhůtu počítali od doby čerpání, ne jako PS k jednomu pevně stanovenému datumu v roce.
Ale třeba Liškařům, kteří mne prověřenou neměli, nečinilo problém, aby mi půjčili půl mega, a přitom na účtu měli 635,- Kč. Kdyby postupovali podle stejné logiky, nepůjčili by nic a ještě dělali opruzy. Měli by na ně nárok, šlo o násobně větší sumu. ING, od kterých mám kreditní kartu, nečinilo problém mi ji vydat, přitom u nich nemám jiný účet (dneska už teda mám, ale v době vydání karty jsem neměla). Dodneška mi nabízejí úvěry v řádu šestimístných čísel. Sice je nepotřebuju, ale beru to jako pozornost podniku. Někdo holt dělá opruz, jiný se o klienty stará a jedno zaškobrtnutí mu nevadí. Já jsem za to dokonce ráda, že to udělali. Já jsem od té doby nějaký kontokorent nepotřebovala a přechodem jinam jsem vydělala, aspoň co se skladby účtů a chování banky týče. Já si nestěžuju, jen je uvádím jako příklad, jak si zákazníků váží.
Podobnou zkušenost mám s kontokorentem na stejnou částku u Živnobanky... Nejdřív nechtěli nic, pak souhlas manželky, pak výpis z úvěru ze stavebního spoření, pak smlouvu o úvěru z onoho spoření, takže jsem je poslal do Prčic, účet zrušil a zařídil si ho vedle v RB, kde byl kontokorent otázkou pár minut a bez papírování...
Jsem přesvědčen, že jestli něco na bankovní trhu chybí naprosto dramaticky, tak je to především FINANČNÍ INTELIGENCE občana. A populistické volání po nápravách z hůry není nic jiného, než pokus o řešení něčeho, co má řešit a za co je zodpovědný někdo úplně jiný. Bart Simson kdysi pronesl památnou formuli: "politické zástupce si volíme především proto, abychom sami nemuseli MYSLET." Jsem toho názoru, že tento článek to celé jen podtrhuje, bohužel pak potvrzuje a podporuje :-(