Mám kartu u ČS a ptal jsem se na možnost nastavení límitů plateb přes Internet. Docela mě překvapili tím, že mi řekli, že nastavení žádného limitu NENÍ MOŽNÉ (leda, že bych si pořídil kartu Visa Business, což samozřejmě něco stojí). Limit výběru pro nákup zboží přes Internet je tedy neomezený - až do výše zůstatku na účtu!
Docela nechápu jejich přístup. Tady čtu, že jako majitel karty jsem potenciální zloděj a podvodník. Budiž! Ale když se chci sám chránit (a vlastně tak chránit i svojí banku), tak mi řeknou "nejde to". A přitom pro nákup přes Internet nemusím znát žádné heslo ani padělat podpisový vzór - stačí jenom napsat číslo karty.
V obchodních podmínkách banky je napsáno, že transakce bude provedena pokud je potvrzena PINem nebo platným podpisem. Já jsem u CS reklamoval platbu přes internet už dvakrát a úspěšně. Argumentoval jsem právě tím, že banka provedla neautorizovanou platbu. Trvalo to sice několik měsíců, ale nakonec mi peníze vrátili. Šlo to prý přes mezinárodní VISA centrum a peníze vzali zpět obchodníkovi co uplatnil nepodložený účet. CS tedy byla úplně v klidu a spolupracovala téměř vzorně.
Bez ohledu na obchodní podmínky banky a vzorové podmínky ČNB platí dle zákona:
Jestliže bylo užito elektronického platebního prostředku,
a) aniž byl fyzicky předložen, nebo
b) bez identifikace držitele osobním identifikačním číslem nebo bez identifikace jiným
způsobem, neumožňuje-li podstata elektronického platebního prostředku jeho fyzické
předložení,
a prohlásí-li držitel, že tento elektronický platební prostředek neužil, má právo požadovat od
vydavatele neprodlené vrácení peněžních prostředků odčerpaných takovýmto užitím
elektronického platebního prostředku.
Takže u zaúčtovaných internetových tranzakcí žádejte od banky NEPRODLENÉ vrácení peněz na účet. Na to máte právo, a žádné měsícové reklamace nepřipouštějte.
V obchodních podmínkách banky je napsáno, že transakce bude provedena pokud je potvrzena PINem nebo platným podpisem. Já jsem u CS reklamoval platbu přes internet už dvakrát a úspěšně. Argumentoval jsem právě tím, že banka provedla neautorizovanou platbu. Trvalo to sice několik měsíců, ale nakonec mi peníze vrátili. Šlo to prý přes mezinárodní VISA centrum a peníze vzali zpět obchodníkovi co uplatnil nepodložený účet. CS tedy byla úplně v klidu a spolupracovala téměř vzorně.