Čtenářská zkušenost:
Zažila jsem nepříjemnou zkušenost s GE Capital Bank. V červnu jsem si kupovala ve směnárně peníze na dovolenou, a protože to bylo možné, zaplatila jsem platební kartou. Na výpise jsem zjistila, že si banka strhla poplatek 200 Kč za tzv. „Cash advance“. Ptala jsem se na pobočce banky na Revoluční, za co je poplatek. Slečna hledala v obchodních podmínkách, až našla poplatek za výběr peněz kartou v jiné bance. Na moji námitku, že směnárna není banka, mi navrhla, ať sepíšu reklamaci. Upozornila mne, že za neoprávněnou reklamaci je další poplatek 100 Kč.
Odpověď přišla obratem – provedla jsem ve směnárně transakci typu Cash advance. Tento typ transakce se používá, podle vyjádření pana Hrušky ze zákaznického servisu, u výběru hotovosti kartou v bankách, ale i finančních institucích – o čemž není v obchodních podmínkách zmínka. Dále mi poradil, že mohu transakci stornovat ve směnárně. Na otázku, jaký je rozdíl mezi platbou za boty a platbou za peníze, mi nikdo neodpověděl.
Svoji připomínku směruji na klienty bank, kteří by v době dovolených mohli dopadnout podobně.
Věra Papcunová
(text prošel redakční úpravou)
Vyjádření GE Capital Bank:
Vyjádření GE Capital Bank jsme bohužel přes četné urgence neobdrželi.
Redakce
Je pravdou, že výměna peněz ve směnárně je běžně považována za bankovní operaci typu Cash advance. Paní Papcunová reklamovala vyšší poplatek na základě informací uvedených v obchodních podmínkách, kde je uveden pouze poplatek za výběr v jiné bance. A směnárna bankou není. Na základě vlastního sazebníku neměla banka právo na účtování poplatku, proto GE Capital Bank udělujeme na základě návrhu paní Papcunové Zlámanou grešli. |
Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.
Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.
Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.
Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!