potencionálních střádalů tyto stránky nečte, takže budou spíše vycházet z reklam na slibovaný úrok. I kdybych původně chtěl, tak bych jim asi po této ostudě peníze nesvěřil. Koneckonců, spořících účtů je dost, je z čeho vybírat a rozhodně volím již zavedené ústavy, s nimiž už mám nějaké zkušenosti.
„a rozhodně volím již zavedené ústavy, s nimiž už mám nějaké zkušenosti“
A tohle je přesně ten přístup, který „brání“ mnohým klientům odejít od Spořky, KB atd. Říká se tomu zkostnatělost.
Axa konto se naopak mezi bankovními spořicími účty neztratí. Kdo další nabízí kombinaci 2,5 – 3 %, dva převody zadarmo a úrok připisovaný měsíčně?
Z bank nikdo, ze záložen:
Metropolitní spořitelní družstvo – úrok 4 %, ale nemá IB (pobočky Praha a Brno)
Unibon – úrok 3,1 %, ale nemá IB, má být zavedeno během tohoto měsíce, ovšem bude zpoplatněno :(, pobočky má Praha a Ostrava
MPÚ – úrok 2,5 až 3,1 % dle zůstatku (pro horní hranice je tam ale třeba dát pořádnou raketu), spořící účet má zavést někdy během tohoto měsíce, má internetové bankovnictví
Tak to je jasné. Nikdo nebude nabízet vyšší úroky jen tak pro nic a za nic. Pokud by měly stejné možnosti získání vkladů jako banky, nemusely by je přeplácet.
Fio si již vydobylo určitou důvěryhodnost (a to ani ne tak výší sazeb, jako spíše nízkými (ve značné části nulovými) poplatky a kvalitou IB) a nemá problém získávat vklady od klientů, proto nepotřebuje nikoho přeplácet.
Na druhou stranu vklady jsou pojištěné a pokud tam někdo nedá všechny peníze (což bych ostatně nedoporučoval do jakéhokoliv ústavu, protože stát se může cokoliv), aby v případě krachu neměl problém čekat než mu bude vyplacena náhrada z fondu pojištění vkladů, tak v tom nevidím zásadní problém.
Včetně mě, ale obsluhovat účet poštou nebo osobně, zejména když pobočka má otevřeno od desíti do půl šesté (MSD) nebo od půl deváté do pěti (Unibon), tak to fakt ne. Obsluha telefonem přes call centrum by se asi zkousnout dala, i když osobně to velmi nemám rád. Nicméně dlouhodobá neschopnost zprovoznit alespoň základní internetové bankovnictví prostě beru jako indikátor „malosti“ té instituce. Takže pro mě kampeličky prostě ne, jak tu někdo psal, za jedinou důvěryhodnou považuji FIO.
Mohu mít dotaz? Služba tehdy byla nová, tak by se ten zádrhel snad dal pochopit. Jak se na AXA Bank díváte teď, když mnoho ostatních bank klientům lže? (viz článek Spotřebitelské lži bank) AXA je aspoň korektní, pracuji pro ni rád:) Teď mi slevnili pojištění na auto, což je super!:)
Přeji všem mnoho úspěchů