Když ptáčka lapají… Při uzavírání pojistky jednají pojišťováci velmi ochotně, nabídnou spoustu produktů. Člověk aby se vyznal v mnoha variantách: standard, optimal, flexi apod. Nemluvím o smlouvách, které bývají obvykle překmombinované a běžnému člověku nesrozumitelné. A když si uzavřu průměrnou (nepodhodnocenou) pojistku a dojde ke škodě, zrovna na danou věc se pojistka nevztahuje… Mám vlastní negativní zkušenost a od té doby jsem pojistky zrušil.
Pojistky jste zrušil? No, pokud nejste v zátopové oblasti, máte natolik zabezpečenou nemovitost, že nehrozí vykradení, požár a máte ji v oblasti, kde máte jistotu, že nepřijde větší vítr, krupobití, nejsou zde blesky a ani nehrozí, že nemůže přijít požár třeba od sousedního objektu, tak prosím, k čemu by vám ještě mohla být pojistka? Jo, ještě jsem zapomněl: Co třeba elektrický zkrat, výbuch plynu, vytopení od sousedů…?
10 % je zisk pojišťovny, 20 % náklady (provize + režijní náklady pojišťovny).
Zbývá 70 %. Z toho jde část zajišťovnám (většinou se pojišťují škody související s klimatickými změnami jako povodně, vichřice,…atd) a zbytek se vyplácí klientům. Bohužel značná část jde na pojistné podvody (odhaduje se i 30 % http://www.mesec.cz/tiskove-zpravy/pojistovny-odhalily-pojistne-podvody-za-716-milionu/ ).
Když se to všechno sečte, tak z toho vychází, že „samopojištění“ vyjde na méně než polovinu. Bohužel je tu faktor náhody, kdy škoda může přijít dříve, než je patřičná rezerva vytvořena, případně i několikrát opakovaně za sebou.
To je vlastně otázka typu: "co s penězi"? :) Myslím, že každý by nějakou odpověď našel.
Odpověď na tuhle konkrétní otázku je jednoduchá: koukněte jaká sídla pojišťovny mají. Jak často je pořizují/upravují... Pojišťovny peníze "ukradené" klientům na neplnění investují obvykle do nemovitostí. V tomto směru je předčí snad jen banky.
Na druhou stranu si za to někdy můžeme sami. Smlouvy bývají napsané tak nepřehledně, úmyslně matoucím způsobem, malá písmenka na místě kam to logicky nepatří, apod., apod. Takže pokud si nechceme ke každé pojistce najmout 3 právníky, můžeme si za to vlastně sami. Neznalost neomlouvá. A pokud by snad někdo chtěl tvrdit, že je protizákonné nechat si platit za službu, kterou vlastně klientovi neposkytuji, každá pojišťovna/resp. pojišťovák vám s úsměvem odpoví: "Ale to tak není. Na to, co se vám stalo se plnění nevztahuje, jaká smůla, ale kdyby se bývalo stalo to a to, tak bychom ochotně plnili, takže "prázdnou službu" neplatíte". (btw. každý ze zmíněných 3 právníku samozřejmě podá trochu jiný výklad, takže pak ještě musíme uhodnout, co je správně :) ).
No já řeším to samé platit uvaděče v omyl nebo se nepojistit.Nebo projít právní fakultou aby mnou podepsaná smlouva připravená někým kdo mne chce co nejvíc oškubat neobsahovala právní kličky.Strašit lidi a žít ze strachu lidí fuj pokud se něco stane tak dají minimum nebo nic.Nejsem jedinej uvedenej v omyl a tak to začíná vypadat že pojištovnu zastupuje třetí strana ta udělá ve smlouvě nedostatky a pojištovna až v případě pojistné události tyto nedostatky využije.Potkal jsem na webu už pár podobně postižených tak to už přestávám považovat za náhodu!