Ve výčtu chybí neochota lidí platit za slušné pojištění, často se dohadujeme o stokoruny ročně, protože to se prý nestane a tamto se nestane.
Výborný je taky to podpojištění. Klientovi to vysvětlím, řeknu mu, že si to pojištění platí v podstatě zbytečně, pak na mě chvíli blbě čumí a pak si stejně nechá tu starou majetkovou pojistku, protože je dvakrát levnější. Skvělý je třeba borec, co tvrdí, že jeho čtyřčlenná rodina střední třídy nemá doma majetek za víc než 100 tisíc.
Za zmínku stojí i přezíravý přístup lidí k již sjednanému pojištění a neochota o něm dále komunikovat. Prostě důležité je mít uzavřenou smlouvu, protože pak se přece nic nestane, co na tom, že je to smlouva poplatná době svého vzniku a dnes již překonaná. Raději si platit sračku, než věnovat čas její změně, je to holt pohodlnější.
Podpojištění – každá pojišťovna nutí lidem co nejdražší pojistku na co nejvíc, ale pak mu stejně zaplatěj jen skutečnou hodnotu.
Skvělý je třeba borec, co tvrdí, že jeho čtyřčlenná rodina střední třídy nemá doma majetek za víc než 100 tisíc – nemusí mít, starej běžnej nábytek má hodnotu prd, stejně tak 5 let stará elektronika. Podle mě má význam jen pojistka na celou nemovitost, na zařízení ne, pokud člověk nemá luxusní nábytek, starožitnosti, cenné sbírky, atd.
Zjistěte si, co znamená podpojištění. V podstatě Vám pak pojišťovna pokrátí plnění i v případě, že je škoda výrazně pod pojistnou částkou. Takže pojistíte vybavení za 1mil. Kč jen na 100 tisíc, abyste ušetřil, zloděj Vám ukradne jen obraz za 50 tisíc, ale pojišťovna bude plnit jen 5 tisíc, protože jste byl desetinásobně podpojištěn.
Většina pojistek platí v případě katastrofy na nové ceny. Tedy pokud vyhoříte, tak si můžete obdobné vybavení nakoupit.
Takže i když můj nábytek má cenu nula nula prd, po plnění pojišťovny můžu zajít do obchodu a nakoupit si všechno nové. Pokud nejdte pojištěn, tak budete chodit v pytlích z pošty a věci mít v krabici od banánů.
Základní pravidlo je – pojistit se, ale ne na blbosti. Pouze na události, které vás můžou zničit.
Bohužel je tam obvykle klauzule, že aby pojišťovna plnila na novou cenu, musí mít zničená věc v době pojistné události zůstatkovou hodnotu před pojistnou událostí 30 – 50 % (dle druhu) a není problém aby likvidátor tu zůstatkovou hodnotu před pojistnou událostí „dostal“ pod tuto hranici :( Pokud jde o věc více než 10 let starou, tak kromě budov bude pod touto hranicí prakticky všechno (kromě uměleckých děl a podobných věcí).
No já to zažil u Wüstenrot trochu jinak platil jsem nadhodnocenou pojistku
za obytnou a užitnou plochu.A v reálu sníh shodil část střechy na stodole .
A NAJEDNOU PO NĚKOLIKA LETECH JE POJISTKA NEPLATNÁ.Takže agenti uzavírají neplatné smlouvy ve svůj prospěch a klient má smolíka!
Takže platit základ co kdyby nebo neplatit nic!
Vy prostě pojišťováka nezapřete. Ale zapomněl jste zmínit, že čím vyšší pojistku uzavřete, tím větší dostanete provizi. A o tom to hlavně je. Nemáte zájem prodat pojistku, kterou skutečně klient potřebuje, ale vaším zájmem a cílem je prodat pojistku co nejdražší. A to, co jste napsal. vás štve hlavně proto, že na takových lidech, jako jsou ti „borci“, moc nevyděláte.