Ve výčtu chybí neochota lidí platit za slušné pojištění, často se dohadujeme o stokoruny ročně, protože to se prý nestane a tamto se nestane.
Výborný je taky to podpojištění. Klientovi to vysvětlím, řeknu mu, že si to pojištění platí v podstatě zbytečně, pak na mě chvíli blbě čumí a pak si stejně nechá tu starou majetkovou pojistku, protože je dvakrát levnější. Skvělý je třeba borec, co tvrdí, že jeho čtyřčlenná rodina střední třídy nemá doma majetek za víc než 100 tisíc.
Za zmínku stojí i přezíravý přístup lidí k již sjednanému pojištění a neochota o něm dále komunikovat. Prostě důležité je mít uzavřenou smlouvu, protože pak se přece nic nestane, co na tom, že je to smlouva poplatná době svého vzniku a dnes již překonaná. Raději si platit sračku, než věnovat čas její změně, je to holt pohodlnější.
Podpojištění – každá pojišťovna nutí lidem co nejdražší pojistku na co nejvíc, ale pak mu stejně zaplatěj jen skutečnou hodnotu.
Skvělý je třeba borec, co tvrdí, že jeho čtyřčlenná rodina střední třídy nemá doma majetek za víc než 100 tisíc – nemusí mít, starej běžnej nábytek má hodnotu prd, stejně tak 5 let stará elektronika. Podle mě má význam jen pojistka na celou nemovitost, na zařízení ne, pokud člověk nemá luxusní nábytek, starožitnosti, cenné sbírky, atd.
Zjistěte si, co znamená podpojištění. V podstatě Vám pak pojišťovna pokrátí plnění i v případě, že je škoda výrazně pod pojistnou částkou. Takže pojistíte vybavení za 1mil. Kč jen na 100 tisíc, abyste ušetřil, zloděj Vám ukradne jen obraz za 50 tisíc, ale pojišťovna bude plnit jen 5 tisíc, protože jste byl desetinásobně podpojištěn.
Většina pojistek platí v případě katastrofy na nové ceny. Tedy pokud vyhoříte, tak si můžete obdobné vybavení nakoupit.
Takže i když můj nábytek má cenu nula nula prd, po plnění pojišťovny můžu zajít do obchodu a nakoupit si všechno nové. Pokud nejdte pojištěn, tak budete chodit v pytlích z pošty a věci mít v krabici od banánů.
Základní pravidlo je – pojistit se, ale ne na blbosti. Pouze na události, které vás můžou zničit.
Bohužel je tam obvykle klauzule, že aby pojišťovna plnila na novou cenu, musí mít zničená věc v době pojistné události zůstatkovou hodnotu před pojistnou událostí 30 – 50 % (dle druhu) a není problém aby likvidátor tu zůstatkovou hodnotu před pojistnou událostí „dostal“ pod tuto hranici :( Pokud jde o věc více než 10 let starou, tak kromě budov bude pod touto hranicí prakticky všechno (kromě uměleckých děl a podobných věcí).
No já to zažil u Wüstenrot trochu jinak platil jsem nadhodnocenou pojistku
za obytnou a užitnou plochu.A v reálu sníh shodil část střechy na stodole .
A NAJEDNOU PO NĚKOLIKA LETECH JE POJISTKA NEPLATNÁ.Takže agenti uzavírají neplatné smlouvy ve svůj prospěch a klient má smolíka!
Takže platit základ co kdyby nebo neplatit nic!
Vy prostě pojišťováka nezapřete. Ale zapomněl jste zmínit, že čím vyšší pojistku uzavřete, tím větší dostanete provizi. A o tom to hlavně je. Nemáte zájem prodat pojistku, kterou skutečně klient potřebuje, ale vaším zájmem a cílem je prodat pojistku co nejdražší. A to, co jste napsal. vás štve hlavně proto, že na takových lidech, jako jsou ti „borci“, moc nevyděláte.
Pojišťovákovi v zásadě nedůvěřujte a jeho tvrzení si ověřte i z jiného pramene. Je totiž placen provizí a pro její získání vás klidně uvede v omyl. Nedůvěřujte ani likvidátorovi. Ten má zase na starosti ušetřit peníze pojišťovny. Vy jste jen kavka, kterou je třeba škubat a pokud možno jí nic neplatit. Mám úžasnou zkušenost s likvidátorem Kooperativy. Během dovolené mi vítr zničil plot. No to se stát může, byl pojištěný. Dovolená trvala dva týdny, takže jsem nebyl schopen likvidátorovi sdělit přesné datum škodní události. Nicméně likvidátor na datu trval a přesvědčil mě o stanovení data odhadem. Úžasné bylo následné sdělení z pojišťovny, že v inkriminovaný den vítr nefoukal, takže škodu neuhradí. Miluji pojišťovny a už se těším až si dám zase něco pojistit a také se těším na mazání medu kolem huby od agenta, který mi bude líčit jak je dobré mít pokrytá všechna rizika.
No, je to jednoduché. Pokud budu nahlašovat přes telefon, nemám možnost ověřit, jestli operátor píše do papírů, co jsem nahlašoval. Proto se pořizuje ten záznam hovoru, aby pojišťovna mohla doložit, že jsem říkal to a to.
Takže jestli bude v hovoru, že říkám, že vichřice nastala mezi 1 a 15. srpnem a operátor napíše do papírů, že to bylo 9. srpna a pojišťovna odmítne z toho důvodu plnění, můžu po ní chtít doložit, kde je, že jsem říkal, že to bylo 9. srpna. Pak to musí nějak doložit.
Taky se mi u této pojišťovny stalo něco podobného, kdy nějaký jejich „expert“ tvrdí, že se něco nemohlo stát tak, jak se to stalo. Radši než se s nimi hádat, utekl jsem jinam, a k nim bych se nevrátil ani za sto let. Jen škoda, že se člověk o kvalitách své pojišťovny dozví až když se něco stane. Stejně tak finanční poradci. Musel jsem jich vystřídat pět než jsem našel toho pravého.
Když ptáčka lapají… Při uzavírání pojistky jednají pojišťováci velmi ochotně, nabídnou spoustu produktů. Člověk aby se vyznal v mnoha variantách: standard, optimal, flexi apod. Nemluvím o smlouvách, které bývají obvykle překmombinované a běžnému člověku nesrozumitelné. A když si uzavřu průměrnou (nepodhodnocenou) pojistku a dojde ke škodě, zrovna na danou věc se pojistka nevztahuje… Mám vlastní negativní zkušenost a od té doby jsem pojistky zrušil.
Pojistky jste zrušil? No, pokud nejste v zátopové oblasti, máte natolik zabezpečenou nemovitost, že nehrozí vykradení, požár a máte ji v oblasti, kde máte jistotu, že nepřijde větší vítr, krupobití, nejsou zde blesky a ani nehrozí, že nemůže přijít požár třeba od sousedního objektu, tak prosím, k čemu by vám ještě mohla být pojistka? Jo, ještě jsem zapomněl: Co třeba elektrický zkrat, výbuch plynu, vytopení od sousedů…?
10 % je zisk pojišťovny, 20 % náklady (provize + režijní náklady pojišťovny).
Zbývá 70 %. Z toho jde část zajišťovnám (většinou se pojišťují škody související s klimatickými změnami jako povodně, vichřice,…atd) a zbytek se vyplácí klientům. Bohužel značná část jde na pojistné podvody (odhaduje se i 30 % http://www.mesec.cz/tiskove-zpravy/pojistovny-odhalily-pojistne-podvody-za-716-milionu/ ).
Když se to všechno sečte, tak z toho vychází, že „samopojištění“ vyjde na méně než polovinu. Bohužel je tu faktor náhody, kdy škoda může přijít dříve, než je patřičná rezerva vytvořena, případně i několikrát opakovaně za sebou.
To je vlastně otázka typu: "co s penězi"? :) Myslím, že každý by nějakou odpověď našel.
Odpověď na tuhle konkrétní otázku je jednoduchá: koukněte jaká sídla pojišťovny mají. Jak často je pořizují/upravují... Pojišťovny peníze "ukradené" klientům na neplnění investují obvykle do nemovitostí. V tomto směru je předčí snad jen banky.
Na druhou stranu si za to někdy můžeme sami. Smlouvy bývají napsané tak nepřehledně, úmyslně matoucím způsobem, malá písmenka na místě kam to logicky nepatří, apod., apod. Takže pokud si nechceme ke každé pojistce najmout 3 právníky, můžeme si za to vlastně sami. Neznalost neomlouvá. A pokud by snad někdo chtěl tvrdit, že je protizákonné nechat si platit za službu, kterou vlastně klientovi neposkytuji, každá pojišťovna/resp. pojišťovák vám s úsměvem odpoví: "Ale to tak není. Na to, co se vám stalo se plnění nevztahuje, jaká smůla, ale kdyby se bývalo stalo to a to, tak bychom ochotně plnili, takže "prázdnou službu" neplatíte". (btw. každý ze zmíněných 3 právníku samozřejmě podá trochu jiný výklad, takže pak ještě musíme uhodnout, co je správně :) ).
No já řeším to samé platit uvaděče v omyl nebo se nepojistit.Nebo projít právní fakultou aby mnou podepsaná smlouva připravená někým kdo mne chce co nejvíc oškubat neobsahovala právní kličky.Strašit lidi a žít ze strachu lidí fuj pokud se něco stane tak dají minimum nebo nic.Nejsem jedinej uvedenej v omyl a tak to začíná vypadat že pojištovnu zastupuje třetí strana ta udělá ve smlouvě nedostatky a pojištovna až v případě pojistné události tyto nedostatky využije.Potkal jsem na webu už pár podobně postižených tak to už přestávám považovat za náhodu!
Myslim, ze tak polovina vyjmenovanych veci by mela byt zalezitosti pojistovny. Platim si sluzbu – pojisteni a tak by se pojistovna mela sama postarat o nalezitosti spojene s likvidaci pojistne udalosti. V podstate cast prace ma zdarma jako laik udelat za pojistovnu klient. Navic rada o tom ze v pripade zacharanych praci a nejasnosti kolem nich kontaktovat pojistovnu je tak nejak o nicem. Nedokazu si predstavit jak s telefonem na uchu konzultuju co a jak, kdyz mi dum zaplavuje reka. Navic ruci nejak pojistovna za informace, ktere poskytne klientum nejaky operator? Pak prijde nekdo jiny s jinym nazorem a vsechno je jinak.
Vlastním několik provozoven(obchodů).Ze začátku jsem je měl všechny poctivě pojištěné.Když mě vykradli poprvé,příjel likvidátora začal:Tohle nemáte,tohle nesplňuje naše podmínky,tyhle zámky nestačí,tyhle dveře jsou málo pevné.Vyšlo z toho plnění pár halířů.Mezi tím policie dopadla pachatele a já nedostal nic.Okamžitě jsem ty povedené pojistky zrušil.Od té doby mě v průběhu jedenácti let vykradli další tři provozovny.Když sečtu veškeré škody a porovnám je s částkou ušetřenou na poj.splátkách a na investicích vynucených pojišťovnou jsem pořád jěště skoro třicet tisíc v plusu.
Mám kamaráda ,dva roky zpět mu vítr serval střechu, díky tomu ,že byl pojištěn, mu pojišťovna vyplatila za novou 400tis. Je pravda ,že sám musel doplatit 50tis ,ale kdyby nebyl pojišťen musí si jít těch 400tis půjčit aby na něj a rodinu nepršelo.Dnes má novou střechu za 50tis.
Zde vidím jasnou chybu v postupu pojišťovacího poradce. Pojištění je partnerský vztah, který je založený na vzájemné komunikaci obou subjektů. Pokud Vám nebyl pojišťovací poradce schopen vysvětlil za jakých podmínek si pojištění sjednáváte – je to špatné a neprofesionální. Důležitá je transparentnost, ať nedochází k takovým situacím jako u Vás, kdy klient jednoznačně neví co podepisuje.
Druhá věc jsou samozřejmě podmínky pojištění a způsob komplexního zabezpečení objektu spočívající v technické (mechanické a elektronické), fyzické a režimové ochraně. Všechny tyto aspekty je nutno zvážit a probrat před sjednáním pojistné smlouvy.
Trochu me v clanku zarazi veta "rozčarování z výsledného jednání s pojišťovnou může být tak velké, že stojí za to si pojistné podmínky přečíst".
To je snad jasne, ne? Osobne povazuju za vyloucene, ze bych cokoli podepsal drive, nez budu mit do posledniho detailu proctene vseobecne podminky, specificke podminky, navrh smlouvy, a nez budu zcela presvedcen, ze jsem vsemu dokonale porozumel. Moji znami pojistovaci me ale ujistuji, ze 99 procent lidi to vubec necte ...
No podle mé zkušenosti je pojištění podvod.Veškerá právní zodpovědnost je převedena na klienta a i když uzavřete smlouvu přes osobu rádoby znalou třeba pojistného agenta.Tak pojištovna třeba Wüstenrot vám sdělí že smlouva je neplatná.Už jen jednání likvidátorky a hledání rozporu ve smlouvě a nezájem o místo poškození mne utvrzuje v tom že jde o cílené uvedení v omyl.Běžný člověk nemá šanci, uvěří slibu a řečem při uzavíraní pojistky kdy není nic problém .Toto není jediná zkušenost také jsme se asi jako jediní připojistily podle pojištovny proti kmeni Vandalů a taktéž jsem si musel rozbité okno uhradit sám ač právě na toto jsme se připojistily.
Uvítal bych radu kde si na Wüstenrot mohu stěžovat také bych uvítal kontakt na podobně postižené touto pojištovnou.
lov@post.cz
Přesně tak, denně se setkávám s lidmi, kteří mají podpojištěný majetek a hlavně život a navíc se strašně rozčilují, že to celý život platí a žádné plnění nikdy neměli, místo toho, aby byli rádi, že jsou zdraví a spokojeně žijí v bytě nebo domečku, který je v celku. Za auto platí 10 tis. ročně, ale aby si barák pojistili za 4 tis. ročně, přitom má hodnotu např. 4mil. a plnění je v nových cenách, to ne, to je moc. Ach jo.