Všichni mluví o výběru daní, přitom stát není schopen ani rozeslat včas složenky. Řeším to každý rok. Matce složenka přišla již před měsícem, já mám dostat tři, čekám marně. Pokud by matce složenka nepřišla, asi by bylo komplikované postupovat podle rady z článku. Protože se nezměnila jen výše daně (samozřejmě směrem nahoru, jako všechny ceny, přestože propaganda z ČNB a z ČSU hlásá, že ČNB bojuje s deflací), ale změnilo se i číslo účtu a adresa příjemce.
Takže by mi někdo musel diktovat do telefonu těch čísel docela dost, a pokud by některé bylo špatně, tak by to byl malér. Jak vůbec může někdo ve 21. století navrhovat, aby poplatník někam volal, a ptal se kolik má platit. Získá tak informaci typu "jedna paní povídala", až bude mít platit penále, že zaplatil méně, těžko se bude úspěšně hájit tím, že mu částku někdo zamumlal do telefonu a on špatně rozuměl.
Ja s pozdnim dodanim slozenky mel problem az letos. Ale co jsem se ptal na urade, pry je mozne tam jit zaplatit i bez ni, udajne od 11.dubna. Cili pristi rok budu zkouset jit platit bez cekani na slozenku.
Jinak by vazne uz meli zavest nejakou moznost automaticke platby, archaicke SIPO, ktere bych kvuli tomu musel extra zarizovat a hlidat dalsi podminky a cenik posty opravdu neni reseni. Platba za odpad nemlich to same. Zlati loupenici, ti alespon nebyli lini cloveka prijit okrast, tady clovek musi s nervama v kyblu cekat, zda mu daji vcas prilezitost nechat se odrbat, uzasny pristup.
Co přesně vidíte na SIPO archaického a jaké poplatky za SIPO máte na mysli? Mám z vašeho příspěvku pocit, že vy vlastně vůbec nevíte, jak SIPO funguje, ale protože to není "kapitalistický výdobytek", tak je to podle vás archaické. Za sebe říkám, že přes SIPO hradím celou řadu plateb, a to včetně pojištění, letos jsem k tomu ještě přidal daně z nemovitostí. A jsem naprosto spokojen. Mailem obdržím počátkem měsíce rozpis, takže kontrolu mám daleko před tím, než má platba být provedena. Z účtu je mi SIPO uhrazeno v jeden den, kdy to je vím, takže ani není problém s tím, aby na účtu bylo dost peněz. A protože mám bezpoplatkový účet, tak za SIPO neuhradím ani korunu.
Osobně spíš považuji za archaické a proti smyslu doby jít hradit daň z nemovitosti na finanční úřad. Ale, jak se zmiňuje i článek, ještě pár důchodců to tak dělá...
SIPO muze byt uzitecne pro lidi, co nemaji ucet a chteji vse sjednotit a platit hotove na poste, pripadne jeste plati za kazdy platebni prikaz v IB, ale sdruzovat si platby do nej a pak jej platit rozvnou z uctu mi prijde dost nevyhodne, napriklad diky spolecnemu limitu pro vsechny platby, nutnosti sledovat dalsi podminky a poplatky, atd. Politiku do toho prosim netahejte, politika je svinstvo bez ohnedu na to, jestli je kapitalisticka, komunisticka, fasisticka, atd.
Tema poplatkama myslim to, ze posta pred casem zavedla poplatek za papirovy vypis a uz ho stihla tusim 1x nebo 2x zdrazit. Jasne, jde to obejit e-mailem, ale proste je to dalsi vec, co clovek musi hlidat. A kdo vi, zda casem nezavedou i poplatek za kazdou platbu uvnitr SIPO. Osobne mam radeji vse rovnou z uctu trvalym prikazem nebo inkasem, kdy muzu ovladat kazdou platbu zvlast.
Ono to máte jedno, každý si to prostě dělá tak, jak mu to vyhovuje. Hovor byl ovšem prvoplánově o placení daně z nemovitosti. A protože mám SIPO už řadu let a jsem s touto službou nadmíru spokojen, tak mi přišla možnost, jak se zbavit starosti o to, zda mi dojdou včas složenky k dani z nemovitostí, jako dobrý nápad. Už jsem to určitě zmínil, ale mohu to zopakovat: SIPO hradím z bezpoplatkového účtu, za úhradu SIPO nehradím ani korunu, rozpis mi chodí mailem, tudíž zase bez poplatku. Vzhledem k tomu, že přes SIPO hradím i zálohy na služby, energie a vodu v nemovitostech, což je celkem dost položek, jejich sdružení do jedné položky mi přijde také výhodné, neboť nemusím nic hlídat. O tom, že by existoval nějaký záměr zavést poplatek za každou platbu uvnitř SIPO, jsem neslyšel, pokud vy ano, kde? Jinak, možná to nevíte, ale za platbu SIPO platí příjemce, protože já jako plátce dávám pouze souhlas s inkasem. Inkasuje příjemce platby. A, jak tak koukám, i vy inkaso využíváte, takže vlastně na jedné straně ho využíváte, na druhé straně jste proti němu, což mi přijde poněkud zvláštní.
Tak pokud uz SIPO mate, tak proc ne, ale zakladat ho jenom kvuli 1 veci rocne mi prijde zbytecne. Ten poplatek za platbu uvnitr SIPO jsem si vymyslel jako moznost do budoucna, to ze by se platilo za papirovy vypis taky pred lety nikoho nenapadlo. Nechtel jsem Vas zbytecne vydesit. Ja v soucasne dobe pouzivam jen trvale prikazy, zadne SIPO ani inkaso.
To se nemusíte omlouvat, mě jen tak něco nevyděsí. A pokud nepoužíváte inkaso vůbec, tak není co řešit. Já to samozřejmě beru ze svého pohledu, tedy jednak tak, že s touto službou mám zkušenosti po mnoho let a při mnohosti opakujících se plateb mi k přehledu stačí právě tenhle jeden papír. Jinak zřejmě nehrozí, že by FÚ zavedl "obyčejné inkaso", protože by se mu to nejspíš prodražilo.
Vidíte, na jednu nemovitost, kde bydlím a mám trvalý pobyt mi přišla počátkem měsíce. Ale na další dvě až včera, 12 kalendářních dní před splatností.
Osobně bych uvítal INKASO, zřídím v bance u účtu pro příslušní FÚ a ať si to strhnou sami. Proč se o to pořád musim starat?
Anebo ať mi zřídí účet v Národní bance, který by sloužil pro účely daní.
Ale inkasem to samozřejmě jde! Zkuste SIPO, což není nic jiného, než inkaso, po kterém voláte. Platby za daň z nemovitostí jsem si počátkem roku zařídil u finančních úřadu přes SIPO. A po doručení rozpisu SIPO jsem si jen počátkem května zkontrolpoval, zda tam mám uvedeny všechny nemovitosti. Podotýkám, že tomu ještě předcházelo doručení oznámení o nové výši daně z nemovitostí od finančních úřadů, protože obce si nechaly daně navýšit. Jednoduché a už se do budoucna o nic starat nemusím.
Pane Nováku,
uvedl jste se: "Mám z vašeho příspěvku pocit, že vy vlastně vůbec nevíte, jak SIPO funguje, ..." a já zas mám pocit, že to nevíte vy. Když pan Poplatník chce INKASO prostřednictvím FÚ a vy mu doporučíte SIPO prostřednictvím České pošty a že prý po tom volá, tak se mi vůbec nedivte.
No, pokud to nevím, tak mi určitě ten rozdíl mezi inkasem a inkasem vysvětlíte. Jinak osobně naprosto chápu FÚ, neboť on jako přijemce platby musí v případě SIPO hradit pouze poplatky České poště, pokud není smlouva nastavena mezi těmito státními úřady ještě jinak, tak za celé soubory, kdežto v případě běřného inkasa by FÚ musel hradit poplatky bankám, přičemž u nás jich funguje cca padesát. Tudíž by se mu to prodražilo. Ale zřejmě tenhle rozdíl jste neměl na mysli, protože to vás samozřejmě nezajímá, že? Takže, jaké že jsou ty rozdíly podle vás?
aneb rád bych pooopravil některá tvrzení z článku na základě opravdových zkušeností. Mám to štěstí, že mám nemovitosti ve třech různých krajích. Za několik posledních let (řekněme 5) u mě došlo k různým zajímavým kombinacím co se týká zaslání složenek na zaplacení dani z nemovitosti např. 1) složenka za 1 kraj na adresu trvalého bydliště v samostatné obálce, složenky za 2 kraje v jiné samostatné obálce na adresu jedné z nemovitostí v tom kraji [nejčastější varianta], 2) všechny 3 složenky na adresu trvalého bydliště [to se stalo asi jednou], 3) složenka za 1 kraj datovou schrankou, složenky za 2 kraje v samostatné obálce na adresu jedné z nemovitostí v tom kraji [novinka roku 2016]. Obecne mi ty slozenky chodi dost pozde, typicky 21-23.5. Využití datovky ve 2016 pro zaslání složenky se mi moc líbí, bohužel to funguje jen někde, ale je tu vidět pokrok a to, že se státní správa s datovkama už učí. Ještě pár let a bude to dobré. Datové schránky mám od uvedení do provozu a je to rok od roku lepší (myslím ze strany státní správy). Samozřejmě jsou tam "problémy" nerozlišují mezi typem OSVČ a FO, takže věci co nepatří do podnikání mi nacpou do datovky pro OSVČ a obráceně, ale to jsou v podstatě banality, se kterýma se dokážu snadno vypořádat. Daň platím zásadně bankovním převodem a funguje to (po novu umístění QR kódu je milé.). Takže asi tak.