Vlákno názorů k článku 5 hříchů proti finanční gramotnosti, které nás připravují o peníze od P2010 - Nevim kde se vzal tento debilni zvyk o...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 9. 2015 13:03

    P2010 (neregistrovaný)

    Nevim kde se vzal tento debilni zvyk o necem porad smlouvat, zvlaste v nasi (zatim) kulture ?

    Nejradeji nakupuji vse online, kde se nemusim s nikym o nicem bavit. Nechapu proc bych mel o necem smlouvat. Je snad bezne, ze se kazdy v obchode dohaduje hodinu o cene chleba ? Pokud nekdo nenabizi sluzbu ci vyrobek za cenu kterou jsem ochoten zaplatit, tak jej ignoruji rovnou.

  • 22. 9. 2015 14:32

    Nox (neregistrovaný)

    Naprosto souhlasim. Nekoho to mozna bavi, ale ja si nejradeji sam vyberu, koupim a pouzivam. Nemam zajem se neustale s nekym handrkovat.

  • 22. 9. 2015 15:39

    * (neregistrovaný)

    Inu, to je tržní hospodářství a příchod západních firem. Z místních je třeba a možno smlouvat asi jen s autobazarníky.

    To jsou banky, pojišťovny telefonní operátoři, autosalóny, a dokonce už i francouzské stravenkářské firmy, kde se smlouvá o provizi. Kdo nesmlouvá, ten nakoupí za nehoráznou cenou.

    U pekaře by asi nikoho nenapadlo smlouvat. Buď mi chleba chutná, a jsem ochoten zaplatit požadovanou cenu, nebo jdu dál.

  • 22. 9. 2015 16:27

    P2010 (neregistrovaný)

    U sve banky mam vsechny sluzby zadarmo, tak jak je uvedeno v sazebniku, nevim o cem bych smlouval. Od mobilnich operatoru me zajima jen mobilni internet a tam je nejsnazsi reseni sedy operator, opet neni o cem smlouvat, cena je hned polovicni a navic pouze za sluzby ktere chci. Stravenky nemam a auto take ne.

    Naopak tahle kultura dvojich cen je prave smlouvanim podporovana. Smlouvat pisemne je problematicke, abych kvuli tomu nekam jezdil mi neprijde efektivni a telefonem zasadne nic neresim, ani ho nemam. Za chvili bude u vseho vychozi cena nekonecno a smlouvanim se dostanene nize. To prece nema zadnou logiku. Leda snad podpora produktu: pronajem smlouvaciho konzultanta :-)

    Ja se proste nerad s nekym o necem vybavuju. Budto je verejna (v pisemne forme !) informace platna a zajimava nebo at tahnou do haje. To plati i o firmach kde je "cena na dotaz". To jsou pro me presne ti smejdi, co cekaji jak vas oberou. Kdyz jim nabidnu cenu nula, nesouhlasi. Tak proc se ptaji.

  • 23. 9. 2015 8:53

    * (neregistrovaný)

    A tak jistě, také mám základní služby u "své" banky zadarmo. Mám na mysli něco jiného. Smlouvat o úrok hypoték, pro info včera říkala kolegyně, že jí banka zkusila napálit skoro 4% p.a. refinanc hypotéky, jestli se nechá. Smlouvat o ceny za karetní terminál. Dříve, dnes už to pozbylo s účty zdarma u spousty věcí smysl, smlouvat o bezúročná období. Ale ptáme se, kdo zavedl tyto manýry.

    Šedý operátor je také otázka několika posledních let. Dříve jen výpověď smlouvy, a čekat na telefon z retenčního oddělení.

    Stravenky byly před asi 10-15 ti lety s poplatkem firmě 4-5%, dnes se dá usmlouvat na 1,3, - 1,4%. (Další platí obchodník.)

    Logiku to nemá, ale děje se to. Prodělávají na tom i firmy, okamžitě vyššími náklady, a dlouhodobě i naštvaným zákazníkem. Zákazník s tím nic neudělá, ten má jen na výběr, jestli bude za stejnou službu platit 500, nebo 250 Kč, jestli za půl dne handrkování ušetří až stovky tisíc na dražším autě.
    Také se nerad vybavuji, ale když se nedá nic dělat, tak vola jim dělat nebudu. Jestliže vím, že v oboru jsou dvě firmy, ta první má ceník, běžně se ceny pohybují 25-30% pod nimi, při troše shánění a ptaní -40%, a největší hráči je mají -56%, tak to mám kupovat za ceníkovou cenu?

    "Leda snad podpora produktu: pronajem smlouvaciho konzultanta :-)"
    No, já jeden takový "produkt" nakoupený právě prostřednictvím "smlouvacího konzultanta mám" - pojištění. Tam nešlo jen o cenu, mnohem důležitější bylo vyjednání pojistných podmínek, aby něco kryly. Aby to nebylo standardní "samá výluka". Což je ale možné jen ve velkém sdružení, s jedním člověkem se nebudou bavit.

    Ale souhlasím, že firmám "cena na dotaz" se vyhýbám, i když ve výjímečných případech, u individuelních zakázek, to opodstatnění má. Přesto i taková firma by měla dát rozsah ceny. Nicméně pokud firma prodává svítidla, a odmítá dát ceník, že prý "se dohodneme", tak takovou poslat kam patří.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).