Mladá generace se při nakupování přes internet řídí uživatelskými recenzemi, ale i hodnocením na sociálních sítích. Vyplynulo to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Při výběru e-shopu zohledňuje uživatelské recenze 43 % nakupujících ve věku do 24 let. U osob ve věku 35 – 44 let je to 34 %. U osob nad 55 let ovlivňuje uživatelská recenze nákup pouze ve 26 % případů.
Mladí zákazníci se chovají v e-shopech jinak. Vybírají si zboží a obchody primárně na základě hodnocení na sociálních sítích, nákupní proces je pro ně potřeba mít co nejsnadnější a nejrychlejší. E-shopy se musí snažit zbavit jakýchkoli bariér – například povinná registrace odradí od nákupu 24 % spotřebitelů v kategorii do 24 let,
říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK .
Starší zákazníci zase naopak dají více na newslettery a jiné tradiční kanály. Na newslettery reaguje podle průzkumu 37 % nakupujících ve věku mezi 35 a 44 lety. Pro nakupující ve věku 15 – 24 let představuje newsletter motivaci k nákupu pouze ve 20 % případů.