Nové povinnosti, které vyplývají ze zákona o elektronické evidenci tržeb, se budou již od 1. prosince 2016 týkat subjektů, které poskytují stravovací a ubytovací služby. Od 1. března 2017 budou muset evidovat tržby i velkoobchodníci a maloobchodníci. O rok později, tedy od 1. března 2018 se tato povinnost bude týkat i činností, které jsou v zákoně konkrétně vyjmenovány (výroba textilií, nábytku atd.) a od 1. června 2018 budou této evidenci podléhat i tržby ze všech ostatních činností stanovených zákonem, což zahrnuje i drobné živnostníky.
Pokud však mají podnikatelé pouze bezhotovostní příjmy, nebude se jich EET týkat vůbec. U bezhotovostních plateb je možné všechny transakce dohledat, proto se EET týká pouze hotovostních plateb,
doplňuje Gabriela Ivanco ze společnosti Mazars.
V ostatních případech ale musí poplatník před tím, než zákazníkovi vytiskne účtenku, zaslat datovou zprávu o tržbě finanční správě. To může učinit například přes chytrý telefon, tablet čí přímo z pokladny. Finanční správa následně odešle potvrzení o dané transakci včetně unikátního kódu.
Více informací o Elektronické evidenci tržeb naleznete v seriálu článků na webu Podnikatel.cz