Jsem zákazníkem E.ONu osm let (elektřina, plyn). Poslední leta smluvním zákazníkem.
Proto jsem rád přijal nabídku současné smlouvy, která začínala: "Nenechte si ujít výhodný tarif na další roky". Nabídka byla časově omezena, s radou, abych podpis neodkládal.
29.3.2025 jsem mailem obdržel Řádnou fakturu za elektřinu, za období od 26. 3. 2024 do 25. 3. 2025´.
Rozdíl oproti loňským cenám mě šokoval.
Uzavřením nabídnuté “výhodné“ smlouvy se mi zvýšily platby elektřiny téměř dvojnásobně (viz příloha).
Cena je o neuvěřitelných 22.530 Kč vyšší.
Význam E.ONem nabízeného “výhodného tarifu na další roky“ je tedy výhoda pro E.ON, nikoli pro mě, jako zákazníka.
Proti fakturaci předchozího roku 2023-2024, při srovnatelné spotřebě,
je cena VT/kWh vyšší téměř o polovinu (41 %), a cena NT/kWh vyšší více než dvakrát (vyšší o 242 %).
Při otevření stránek E.Onu se dozvím, že:
- Výhodná elektřina | E.ON | V domě ušetříte až 14 200 Kč
- Přechodem na elektřinu od E.ONu ušetříte a nikdy vás nenecháme ve štychu. Přidejte se k...
- Ještě nejste u E.ONu? Tady pro vás máme tu nejlepší nabídku!
- Přejděte k nám od svého stávajícího dodavatele a při online uzavření smlouvy na energie do 31.
března získáte . . . .
To jsou slogany pro koho? Pro zákazníka? Potom by se ze strany E.Onu jednalo o klamání zákazníka.
Protože jediné, co nabízí mně, starobnímu důchodci a dlouholetému zákazníkovi, je navýšení mých záloh ze 3 310 Kč na 4 280 Kč.
Z toho jsem velice nespokojen.
Petr Prošek (1940)