Věrnostní programy obchodníků jsou v České republice velmi oblíbené. Alespoň jednu věrnostní kartu má na 92 % Čechů. Každý čtvrtý (25 %) vlastní čtyři až pět karet, pouze jednu kartu má 12 % lidí a jen 8 % lidí nemá věrnostní kartu vůbec. Z průzkumu společnosti MasterCard vyplynulo, že nejčastěji mají lidé dvě až čtyři karty. Ve výsledku jich ale vlastní více, než skutečně používají – často totiž zapomínají, že nějaké věrnostní karty vůbec mají. Možnost sloučení věrnostních karet do karty platební by uvítalo 72 % Čechů.
Lidé by raději měli všechny tyto výhody zakomponované v jediné, a to platební kartě. Bonusy by tak získávali automaticky při nákupu, aniž by museli pokaždé hledat ve svých přeplněných peněženkách konkrétní slevové karty,
vysvětluje Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard.
Častějšími uživateli věrnostních programů jsou ženy. V průměru vlastní ženy 5 karet a 3 často používají, na muže pak připadají 3 vlastněné a 2 hojně používané věrnostní karty.
Z hlediska věku je patrně nejvyšší využívání věrnostních programů u ekonomicky nejsilnější věkové kategorie 35–44 let. Značný je i rozdíl mezi těmi, kteří běžně platí platební kartou, a těmi, kteří ji nevyužívají. Lidé skeptičtí k používání platebních karet jsou méně ochotní využívat i věrnostních programů, na jednoho spadá v průměru 2,5 vlastněných a 1,3 často užívaných věrnostních karet.