V posledních letech mezi Čechy rostl zájem především po větších ojetých vozech, jako například MPV, kombi a SUV. V srpnu a v září se ale tento trend začal postupně měnit a Češi začínají vyhledávat i malé vozy. Vyplynulo to ze statistik společnosti AAA AUTO.
Největší zájem je o malá auta ve verzi hatchback. Konec léta a začátek podzimu je vždy spojen se začátkem školního roku, kdy obzvláště mladí lidé a studenti řeší potřebu automobilu. Většina z nich neprahne po větších autech, ale spíše sahají po menších vozech s nezbytným komfortem jako je například klimatizace či propojení s telefonem pro poslech hudby a handsfree volání. Za nižší cenu si tak mohou pořídit auto s výkonnějším motorem a slušnou výbavou,
uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka sítě autocenter AAA AUTO.
V průměru jsou zákazníci ochotni za malé auto utratit 161 000 Kč. Pokud mají na výběr, připlatí si i za auto s lepší výbavou.
Malé vozy, o které je mezi ojetinami největší zájem, jsou nejčastěji značky Škoda, Hyundai nebo Volkswagen. Nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia následovaná Hyundaiem ix20 a i20. Čtyři pětiny těchto aut mají benzinový motor.
Pouze 1 % malých aut jsou čtyřkolky a z 93 % jde o verzi v manuálu. Významně roste i poptávka po komfortní výbavě, kdy je manuální klimatizace minimální základ a nezbytností se začíná stávat i USB a bluetooth připojení. Nejoblíbenějšími barvami jsou stříbrošedá, červená a modrá.