Jestli občané - klienti ČS neumějí číst a natypují si příkaz k úhradě špatně ... A pokud neumějí číst pracovníci spořitelny a natypují příkaz chybně (spořitelna zavedla "udělej si sám a ještě nám za to bohatě zaplať - a ostatní ústavy to okopírovaly) ... Já když jsem ještě byl klientem ČS, tak mi toho taky spoustu zvrzali. To si klienti ještě nedělali vše sami, příkazy se braly běžně na přepážkách. Jestli to tedy nebude v tom ústavu ... Zaplať pánbůh, že už u nich nejsem. Občasná povinnost k nim zavítat mne však utvrzuje v tom, že jsem udělal tenkrát dobře. I nyní: nejde to, tohle jsme ještě nedělali, zaplatíte nám poplatek, na který nemá ČS právo, nevíme, kdy se to provede, jestli se to provede atd. atd.
Pokud jsou lidi negramoti a neumějí před vlastní číslo účtu dosadit i předčíslí, které je na složence uvedeno, tak pak je to těžké. Předčíslí obsahuje spousta účtů (ale také nemusí obsahovat) a když jej neuvedu u jiné platby, taky se na mne kouká jako když jsem platbu neuhradil. Nemusí jít tedy jen o daně. Navíc daňová složenka je určena k platbě zdarma na poště, a tam to snad nezkur*í. Na jedné straně lidi nadávají, že musí bankám platit nehorázné poplatky (a domnívám se, že nejen spořitelna účtuje poplatky i u této složenky, protože údaje uvedené na rubu musíte přepsat dopředu a stává se z toho klasický příkaz k úhradě) a když mají možnost platby bez poplatků, tak toho nevyužijí. Tak nevím, co vlastně chtějí.