Na nedávné konferenci herních vývojářů Game Developer's Conference* v San Francisku byly představeny hry, které díky své konstrukci dokáží využívat schopností vícejádrových procesorů. Takto navýšený výkon poskytuje plynulejší hru, realističtější herní efekty a umělou inteligenci, která zajišťuje ještě reálnější zážitky ze hry. Některé z nejtoužebněji očekávaných titulů letošního roku, jakými jsou například hry Crysis od společnosti Crytek*, Supreme Commander od Gas Powered Games* nebo Hellgate London od Flagship*, prošly ve spolupráci s firmou Intel rozsáhlým společným vývojem, aby dokázaly výhodně využívat více než dvě procesorová vlákna.
Vedle adrenalinu, který procesor Intel Core 2 Extreme QX6800 hardcorovým hráčům zaručuje, přivítají tento procesor i nároční uživatelé médií a vývojáři. Společnosti jako Adobe*, Cakewalk*, DivX*, Sony Creative Software* a desítky dalších vývojářů vytvářejí aplikace, které dokážou využívat všechna čtyři jádra procesoru, a umožňují tak profesionálům z oblasti médií dosáhnout toho, v čem jsou nejlepší – rychle a spolehlivě zachycovat své tvůrčí úsilí. Čtyřjádrový procesor Intel Core 2 Extreme QX6800 je například až o 65 procent rychlejší1 v kódování videa než dvoujádrový Intel Core 2 Extreme X6800. Jedná se o významnou schopnost, vezmeme-li v úvahu, že stále více domácností si pořizuje a upravuje videozáznamy ve vysoké kvalitě, aby tak mohly zachycovat své zážitky a podělit se o ně s ostatními.
Procesor Intel Core 2 Extreme QX6800 se vyrábí prostřednictvím nejvyspělejší 65nanometrové technologie společnosti Intel, která umožňuje využívat rozsáhlou 8MB vyrovnávací paměť. Procesor podporuje systémovou sběrnici běžící na frekvenci 1066 MHz a dodává se za cenu 1199 dolarů.