Pan Klas ještě zapomněl dodat, že když šel od nefunkčního bankomatu, tak steky kopl do dveří ČS a spadl mu na hlavu vývěsný štít. Jen tak si dovedu vysvětlit jeho postupy. A nebo, že by to byla odveta konkurence? Podobné problémy jsem měl také, ale vždy jsem je vyřešil telefonem a ke své spokojenosti. To, že někdo nemůže 2 týdny zprovoznit Servis24, nebude problém ČS. Na rozdíl od pana Klase používám občas 3 až 4 adresy a vždy jsem se dokázal domluvit. Trvalé bydliště mám u babičky (kvůli škole), přitom bydlím u rodičů (85 km), ale nejčastěji jsem o víkendu u své přítelkyně (45 km). Přes týden jsem v Praze. Chápu, že některé tiskopisy se musí doručit do vlastních rukou, ale i to se dá zařídit. Jen se na to musí myslet včas.
Situace šla řešit úplně jinak - dokud byl funkční "starý" intenrnetbanking, který umožňoval plný přístup k účtu s chráněnou identifikací kalkulátorem, nebylo problémem poslat klientům levné otevřené dopisy a e-maily, aby se podívali do svého výpisu, kam spořitelna mohla uložit Vaše nové kódy - mohli jste je tak získat bezpečně (neflákaly by se někde po poště), bylo by to levnější a operativnější.
Jakmile jsem na starémm intenretbankingu zjistil varování, že se něco bude měnit, snažil jsem se zmíněný postup ČS doporučit - nikdo nereagoval a skončilo to tak, jak to skončilo, totiž že řada typických (a obvykle bohatých) klientů v zahraničí a na cestách je protismyslně vyloučena z používání své služby.
Hloupost a bezohlednost takového ražení by člověk od takového ústavu nečekal. Vznešené rozhovory zahraničního ředitele ústavu poskytované tisku pak ztrácejí smysl - všichni moji známí jsou o mé negativní zkušenosti s ČS informováni.
A když už zmiňuji pobyt v cizině a ČS - při převodu peněz na její konto z ciziny jí nestačí ziskz těchto peněz a možná paušální manipulační poplatek pár set korun, ale stahuje si procenta ze zasílané částky až do 10.000,- Kč, ač manipulace je stejná, ať se posílá koruna nebo milión. No comment.
Na základě zkušeností proto nesouhlasím s pozitivním hodnocením ČS odborníky. Ptal se někdo uživatelů?
Česká republika má různá specifika. Jedním z nich je doručování poštovních zásilek do vlastních rukou. Pokud máte trvalé bydliště v nějaké obci, či malém městečku, tak máte dost smůlu. V mém případě je pošta otevřena přes týden jen od 9.00 hod do 15.00 hod. V sobotu je zavřeno. Celý týden jsem v Praze a do místa bydliště se dostanu nejdříve v pátek večer a nebo v sobotu dopoledne. Tak jak to vyřešit? Když je něco typicky českého, tak se na to musí jít typicky česky. Zjistil jsem si, kdo na poště pracuje a provedl typicky českou fintu. Dotyčné paní jsem slíbil čokoládu a dohodl se, že si "zásilku do vlastních rukou" pro mě vezme domů. V sobotu jsem si pro ni zašel, podepsal a předal čokoládu za 15,- Kč. Vyšlo mě to samozřejmě levněji, než si vzít volno a jet v týdnu 240 Km schválně pro jeden dopis s pinem od ČS. Jednou mi podobnou zásilku převzal, po tel. dohodě s pošťačkou, můj syn. Byl jsem tehdy na delším pobytu v zahraničí. Je to sice nesystémové, ale co je u nás systémové? Nestálo by za to Českou poštu zprivatizovat? Vaše připomínky chápu a plně s nimi souhlasím. Myslím si, že do podobné situace se dostalo mnoho dalších lidí, ale v tom balíku milionu klientů se to asi ztratí. Jinak se přidávám k těm dalším, kteří servis24 považují za zdařilý produkt internetového bankovnictví.
Když přestal jít starý internetbanking, snažil jsem se spojit s na webu inzerovaným klientským centrem, které mělo poradit v případě problémů. Odpověď cituji:
"Klientské centrum mimo provoz do neděle 10.listopadu."
Tedy právě v době, kdy jej bylo nejvíc potřeba.
Kdo nám vyřazeným uživatelům zaplatí ztráty, vzniklé nemožností odeslat velké částky nebo i jenom kontrolovat konto, tady obvykle záleží na dnech, a nelze čekat na pošťáky, až možná donesou kódy. Domluvil jsem si dodání kódů do zahraničí - za 14 dní nepřišly, ačkoli normálně jde pošta maximálně týden.
Další otázka: Proč ČS nepoužívá pro obyčejné info o činnosti a vývoji v ČS, které tiskne a posílá poštou, e-mail jako klientem volitelnou komunikační opci. Zejména klienti internetbankingu by to patrně přivítali. Takto vše ČS posílá poštou - pomalu, draze a ne spolehlivěji, než e-mailem.
Summa sumárum neschopnost, bezohlednost managementu ČS. Je systém pro zákazníka nebo zákazník obětí systému.
Mám samozřejmě víc účtů, v ČR ale jen u ČS po špatné zkušenosti s ČSOB.
Samozřejmě ale s účty pracuji ekonomicky, a tak, když se má provést platba v Kč, používám konto u ČS a neplatím ze zahraničí s převodními poplatky atd. Vadí Vám moje ekonomické chování?
Vaše invektiva je navíc nesmyslná, často potřebujete vědět jen, zda dorazila určitá částka na určité konto - a to se nedozvíte jinak, než intenretbankingem svého konta. A ten nefunguje. Čest práci ČS.
Spátné zkušenosti s ČSOB to u mě je to spíš neopak ČS byla moje noční můra pak jsem přešel k ČSOB a je to všechno v pohodě je to skvělá banka nejlepší poměr poplatky/služby dost dobra je taky ŽB ale pobočku ŽB mám 30 KM daleko proto je pro mě ČSOB nejlepší a nejpřijatelnější banka co znám ČS se může jít zahrabat ta je tak akorát pro důchodce už jenom to že je každý účet odlíšen specifickými symboly je pěkně na nic.
No ta ČSOB taky není výhra, měl jsem tam dost účtů, všechny jsem je postupně zrušil. Za poslední dobu rapidní nárůst cen, zhoršení servisu na přepážce, často nefunkční homebanking. Několikrát jsem reklamoval nefungující homebanking, nikdy jsem se nedočkal rozumnýho vysvětlení ani odpovídajícího snížení paušálu. Ty kreténi nejsou dodnes schopni na elementární výpadek upozornit mailem, radši nechají zákazníky, aby se za den třeba 10x zkusili připojit.
To ŽB je jako z jiný planety, nestojí skoro nic a ani jednou jsem se nesetkal s žádným výpadkem inetovýho bankingu.
A ČS? To že má bejt podle toho posledního hodnocení nejlepší banka? Ha, ha, už dlouho jsem se tak nenasmál.
Pokud vím, ČS upozorňovala všechny klienty na převod staré služby IB na novou Servis 24 Internetbanking asi měsíc dopředu. Je pouze Vaší chybou, že jste se převáděl tak pozdě! Jen pro zajímavost stará služba se rušila 3.11.2002 a nová byla spuštěna 4.11.2002. V tom případě nechápu, proč jste neprovedl změnu služby (tak jako většina) do tohoto data!!!
Svůj Servis24 jsem rozchodil asi tak za 30 sekund (během prvního přihlášení). Nemusel jsem nikam chodit - stačilo pouze následovat instrukce z dopisu, který mi přišel společně s říjnovým výpisem účtu.
Před tímto jsem měl službu Sporotel.
Musím říct, že Servis24 mi připadá jako moc šikovná věc (jak v Internetu, tak telefonicky). Jsem naprosto spokojený!
PS: Pokud to, že si nestěžuju, vypadá jako reklama, tak dopředu říkám, že u ČS mám jenom účet a nepracuji pro ni.
Takže ještě jednou:
jste na cestách v cizině, máte starý internetbanking, ale ten přestane fungovat, protože nový systém vyžaduje jiné kódy (je otázkou je, proč?; jsem systémář a neexistuje důvod, proč by nový systém nemohl chodit na staré platné klíče, překlíčování stojí peníze). Takže nemůžete používat svoje peníze, protože ČS Vám posílá nové kódy poštou (takový styk je Vám na cestách platný jako mrtvému zimník).
Když by už musely být nové kódy, pak stačilo umístit je někam, kam máte přístup se starými kódy a zpřístupnit / zakódovat je jen pomocí Vaší kalkulačky, takže byste je mohl číst jenom Vy. Jednoduché, neomezující zákazníky, bez nákladů na poštovné a Vašeho chození na poštu...
A další hrubou manažerskou chybou je nefungující zákaznické infoslužby v době přestavby celého systému.
Jestli Vám toto nestačí, je mi líto, žiji v cizině a zvykl jsem si na jiné služby a na inteligentnější přístup k zákazníkovi - i když i tady jsou hlupáci.
Měl jsem původní Servis24 přes telefon a HB. Na telefonní zavolání mi přiřadili HB k osobnímu účtu. Přihlášení na internetbanking Servis24 jsem provedl během jedné minuty. První přihlášení požadovalo číslo smlouvy, potom klientské číslo. Následovalo zadat heslo a pak už jen ostatní dle výběru. Od Vás to požadovalo něco jiného?
Informace pobocky i KCP nebyly korektni. S podobnou "znalosti" se ale bohuzel setkavam i u jinych bankovnich ustavu a nejen v CR. Kvalitni lide (a nejen na radovych postech u prepazek) jsou nejvetsi problem, proc mnoho veci chodi tak jako chodi.
Nechapu poznamku 2 ucty. Pokud ty dva ucty nemate jako 2 ruzne osoby (obcan-podnikatel) melo stacit jedno prihlaseni a jedna sluzba S24. Pokud je tomu jinak, narazil jste na spatne informace pri zrizeni sluzby. Vsechny ucty jednoho klienta je pak mozno pridat pres internetbanking nebo pres telefonniho bankere lehce a rychle.
Shodou okolností jsem ve stejné době také absolvoval přechod na Servis24 a probíhalo to trochu jinak. Kódy jsem obdržel šestý pracovní den, nikoliv do vlastních rukou, ale doporučeně(převzala je manželka). Zprovoznění byla záležitost na pár vteřin, což mne mile překvapilo, protože se starým IB jsem měl do května tohoto roku docela potíže s přihlašováním.
Co mne zarazilo, byla rychlost přechodu - začátkem řijna přijde oznámení o změně s tím, že od 3.11. to bude fungovat jinak a navíc bez přechodného období. Za tento přechod si banka asi zaslouží zlámanou grešli, ale za potíže s doručovací adresou těžko. Já bych podobnou zásilku také neposílal nikomu do zaměstnání.
* Zadat jinou adresu nez adresu trvaleho bydliste lze, sam jsem to tak udelal
* Poslat se to do zamestnani muze, proc by ne? Kdyz dotycny nebude v praci, pak se to uchova na poste, kam misto zamestnani prislusi
* Zasilani klicu postou vs pristup k nim pres kalkulator: Ono neskodi jednou za cas zmenit bezpecnostni kanal, kudy proudi hesla; zmenit heslo. Uznavam, ze je to vopruz.
Nevím, jestli přístup s heslem je dostatečná ochrana.. Pro e-mail možná, ale pro finance!? Ale chapu ČS je to nejlevnější řešení a oni přece nemají tolik času, lámat si hlavu s technickým řešením šifrovacího systému, který by mohl zajistit větší bezpečí. Zabezpečení Servisu 24 je takové amatérské.
Mimo jiné, když jsem zkoušel demo účet Servisu 24, tak se mi celé ovládání zdá tekové nepřehledné a vůbec celý systém ve mě nevzbuzuje příliš důvěru. Možná mi budete oponovat, že šifrování 128 bitů, je v dnešní době nerozluštitelné, ale pojďme to srovnat s eBankou :o)
To s tim heslem se mi take nelibi, ale vsichni tvrdi ze je to bezpecne.
Pro Vasi predstavu si to proctete :
http://www.mesec.cz/?oblast=8&text=916
jinak zalozeni Servis 24 bylo opravdu v pohode - udelal jsem to pres operatora,
ale co se mi nelibi je zabezpeceni a to, ze si klidne VYPNOU veskere sluzby na dva dny.
Info pry dali jen na telebanking - ja s inetbankingem jsem to zjistil az v sobotu a nedeli, ze to neslo.
Myslim ze i zlamana gresle je pro CSAS moc. :-)
Dal bych jim niklak v bankingu zabezpeceny jmenem a heslem.