Jakékoliv zneužití karty by měl být problém banky, ne můj. Od toho si banka i asociace berou od obou stran ty poplatky. Já bych měl platit jen nějakou spoluúčast, například těch 50$, co v US omezuje federální zákon. A pak už si jen kontroluju výpisy a reklamuju položky.
Systém platebních karet nikdy nebyl vyvíjen jako bezpečný. Byl vyvíjen s tím, že procento fradulentních transakcí lze uhlídat a tedy náklady na fradulentní transakce pokrýt z poplatků.
A pokud tomu české banky nerozumějí, tak holt mám a používám karty vystavené v zahraničí.
Mohl bych s vámi i souhlasit, ale to bychom nemohli být v Čechách. Jestliže v USA je běžné, že banky reklamované transakce bez dalšího okamžitě vracejí, je to dáno jednak tím, že tamní provize z karetních transakcí jsou 2-3x vyšší než je běžné v Evropě, potažmo i u nás. Dále i procento podvodů je na celkový objem mizivé. A to je hlavní kámen úrazu. Nechci Čechy zbytečně osočovat, na to jsem moc velký patrion, ale myslím, že bychom se u podvodů s reklamacemi dočkali řádových rozdílů než je tomu v USA. A je otázkou, jak dlouho by bankám trvalo a kolik by je to stálo, než by si vytvořily dostatečnou databázi "reklamovačů" u nichž se následně prokázalo, že šlo o reklamaci neoprávněnou, resp. přímo podvodnou. Americké banky obdobný systém využívají už léta a tudíž jejich riziko i povědomí klientů jsou na naprosto jiné úrovni.
Že by sáhnutí do svědomí? Všichni víme, co se má. Otázkou je, zda tak i jednáme. Vždyť je to přece řečnická otázka, má vzbudit přemýšlení nad sebou :-)
v Česku se používají zabezpečené transakce ? Ale kdeže, zrovna před měsícem jsem platil ubytování v Praze a té firmě se to z mé karty nepodařilo - mám totiž povolené jen zabezpečené platby.
Autor příspěvku pravděpodobně má na mysli MasterCard SecureCode či Verified by Visa a z jednoho případu, kdy jeho platba nebyla zabezpečená, usuzuje, že to tak ve j ČR všude :-)
Kdyz uz ctu o zpusobech vykradeni pres bankomat, nejak mi tu chybi asi rok stara udalost, kdy nejaci rusove vymenili na bankomatu cely ovladaci panel. Takze bankomat pak odesilal pres GSM veskere udaje o karte i PIN naprosto automaticky. 100% obrana neexistuje, ale velice ucinne je automaticke zamykani karet u eBanky. Na to autor nejak pozapomel ;-)
To je hezká funkce, ale přijde mi to jako dost opruz, používám to jen na Internetové kartě, navíc ta automatika nefunguje, jednou se mi stal, že se karta sama zamkla ještě dříve než to prošlo, patrně to obchodník nějak stahoval nadvakrát, takže odemykám a zamykám ručně.
Odpoledne mi psala má známá ze Slovenska. Pokud ji přepadne zloděj u bankomatu, tak může svůj PIN zadat pozpátku. Např. PIN 1234 zadá 4321. Bankomat sice peníze vydá, ale v zápětá přijede policie a zloděje zatkne. Je to možné i u nás v Česku?