Nejsem tak bohaty, abych kupoval predrazena a nicim vyjimecna paliva u Shellek. Beru, ze se snazi a maji venku obsluhu. Beru, ze jedou vetsinou nonstop. Ale pro me je rozhodujici cena benzinu a ne to, zde mi ho nekdo natankuje nebo budu sbirat bodiky a pak menit za dalsi predrazene "darky". Vsichni v CR odebiraji z jednoho zdroje u Cepra a pochybuji, ze benzin od Shell bude necim vyjimecny oproti benzinu od Ono nebo Eurobitu. Jezdim hodne a hodne mi to papa, cena pro me hraje roli. Pridam VIF a moje Subarko jen tise prede i na levnejsi benzin. Jinak aplikaci chvalim, dobry napad rozsirit to na benzinky, sam obcas pouziju na netu, ale k Shell me to nedostane.
Je to tak. Nicméně Shell, oproti ONO, aditiva přidává. Jenže podle testů je stejně u Shellu u nás šidí (v Německu u Shellu testy naopak vyšly výborně), to Benzina je nešidí. Ale jak říkáš, výrazně levnější je přidat do obyčejného BA95 aditiva sám, a navíc je to i spolehlivější, že tam ty aditiva skutečně budou.
Je tu jedna malá drobnost, Běžný N95 či s nějakými aditivy je stále jen N95 s příměsi ethanolu (která se v dalších letech ještě zvýší), takže i když tam nalijete VIF, který je jinak dobré aditivum, stále tam máte benzín s biosračkami a děláte radost Babiškovi a jeho Agrofertu. Oproti tomu N98 a N100 by měl být bez biosložky. Taky to ale neplatí úplně, záleží na čerpací síti. Co mám vyzkoušeno, N98+ má bez biosložky Benzina,OMV a Mol, další nevím. Pro mě je to třeba rozhodující, do auta dám benál s biosložkou jen v případě nejvyšší nouze.
A co tím srovnáním BA95 x BA98 (100), jež jsou sama o sobě o 10% dražší, chceš říci?
Zákon říká, že prodejce musí v objemu prodaného paliva prodat i stanovené % "biosložky".
Takže
1) "Oproti tomu N98 a N100 by měl být bez biosložky." znamená, že možná je, možná není, vše bez záruky. Prodejce se s touto informací obvykle nikde nechlubí.
2) Pokud je 98 a 100 bez bioložky, tak to znamená jediné: o to více musí být "biosložky" v ostatním palivu. Jinak řečeno, pokud pumpa prodává "prémiová paliva" 98 a 100, tak o to více lihu nutně musí být v taktéž "prémiovém" BA95, podle reklamy na litr tohoto paliva ujedeš o xxx více km. Což je proti fyzikálním zákonům, bo líh má o cca 40% menší spalné teplo.
Takže za mě závěr je, že 98 a 100 je o 3-5 Kč/litr dražší, nežli BA95. Což se nikdy nemůže vrátit na lepších vlastnostech paliva (vyjma specializovaných motorů, které toto palivo vyžadují).
No a BA95 je u Shellu, a podobných, nejenže dražší, ale je tu jistá pravděpodobnost, že budou i více pančované lihem, nežli u "no name" pumpy, kde prodávají jen BA95.
PS: Možná se mýlím, ale tebou zmínění prodejci se nikde veřejně nechlubí, že by měli 98 a 100 bez bioložky. (Kde tak tvrdí?) Co vím já, tak takové palivo šlo koupit jako specialita u některých pump Čepra, pro delší skladování (záložní elektrocentrály a pod.)
Tak to se mýlíš. Limity a blokace samozřejmě řešíš i v USA.
Kdyby jsi aspoň přemýšlel nad tím, co sám píšeš. "člověk zastaví, vrazí kartu, vytáhne kartu, naplní nádrž a odjíždí". To z principu věci bez blokací a limitů nejde. (Pokud ovšem nechceš tankovat jen 2/3 nádrže, což je nepraktické.)
Jinak tyto první pumpy u nás byly již někdy v 2. pol. 90-tých let také, a dodnes jsou. Ale nerozšířilo se to příliš.
Zdravím,
S benzínem můj příspěvek nesouvisí, ale s masterpass a cestováním ano.
Úspěšně používám masterpass aplikaci v mobilu (android) pro nákup jízdenek ČD přes aplikací Můj vlak.
Aktuálně je na jízdenky placené přes masterpass asi 10% sleva, což není k zahození + další 2% z obratu kreditky.
Ve vlaku stačí ukázat jen in-kartu a průvodčí má jízdenku již načtenou v přenosném počítači. (pokud ji tam náhodou ještě nemá, lze mu na mobilu ukázat 2D kód z jízdenky, nebo nadiktovat 6místný kód transakce z aplikace, nebo z doručeného emailu.