Komerční banka spustila aplikaci pro digitální hlasovou asistentku Alexu od Amazonu. Služba funguje na všech zařízeních od chytrých telefonů až po domácí digitální asistenty. Alexa mluví v anglickém jazyce a zatím vám odpoví jen na dvě otázky. Kde se nachází nejbližší bankomat Komerční banky a jaký je aktuální kurz dolaru vůči euru podle kurzovního lístku KB. Její informační potenciál se však bude v nejbližší době rozšiřovat a předpokládá se také, že brzy bude umět česky. V další vlně Komerční banka plánuje zavést hlasovou asistenci Apple Siri a Google Assistant.
Jde o krok, který umožní klientům v rámci běžné hlasové konverzace s umělou inteligencí Amazon Alexa, Apple Siri nebo Google Assistant řešit formou rozhovoru ty nejběžnější úkony související s osobními financemi a bankou. Například zeptat se, kolik je zůstatek na účtu, odeslat kapesné dítěti, zaplatit kolegovi za společný oběd nebo zjistit, jak si stojí portfolio investic,
uvedl David Barczi, manažer Digitálních kanálů v KB.