To je nepřesné. I u MO/TO transakce může být obchodníkem požadován CVV2/CVC2 kód!Můžu se zeptat, který obchodník vyžaduje u MO/TO transakce CVV2 kód? Přijde mi to dost nebezpečné a docela se divím, že mu ho někdo ze zákazníků pošle. Naopak dnes je praxe taková, že zákazníci se snaží vyhnout tomu, aby obchodník znal i jen číslo karty (platební brány přesměrují zákazníka na stránky banky a obchodník dostane jen informaci o tom, že zboží bylo zaplaceno) a někdo posílá poštou/faxem nebo diktuje po telefonu CVV2 kód? Nejde spíše o nějakou "quazi" transakci? Tedy že někdo na straně obchodníka naťuká číslo karty (plus platnost plus CVV2) do platební brány? Chtít po mě někdo v teleshopu po telefonu nadiktovat CVV2 tak bych dost znejistěl.
Na malé částky asi devizy.cz (kvůli absenci paušálního poplatku).
Druhou možností je zřízení si účtu u německé (např. VR Bank Zittau) nebo slovenské banky a posílat to z ní. Peníze „doplňovat“ přes devizovou společnost, nebo na Slovensko přes FIO.
Úplně k zahození není ani to FIO. Sice se platí za platbu 50 Kč, ale ve srovnání s ostatními bankami je to pořád super.
Zdravím, uvažuji o využití služeb společnosti devizy.cz jako soukromá osoba, ale nevím, zda to v mém případě má smysl – mám účet u FIO. Budu studovat na Slovensku, celkové školné během 2 let dělá cca 8000€, které budu splácet v průběhu studia po 400 – 800 € měsíčně. Chtěl bych se tedy zeptat, kolik bych přibližně ušetřil při využití devizy.cz? Platí se u nich při posílání na Slovensko poplatek? Děkuji.
Bohužel od 1. 6. změnila společnost Devizy.cz ceník a u plateb do 1000 EUR si účtuje poplatek 100 Kč. Ale na Slovensko by se mohla vyplatit společnost REOL, která má (aspoň pokud se v poslední době nic nezměnilo) převody na Slovensko zdarma.
Když jsem přes ně převáděl naposledy, byl rozdíl oproti kurzu ČSOB (který používá FIO) asi 40 haléřů na 1 EUR (ve prospěch klienta samozřejmě), ale mohl to být náhodný výkyv. Na druhou stranu to nic nestojí a kurz se dohaduje předem, takže nikdo není nucen obchod uzavřít, pokud se mu kurz nelíbí.
Platí to i pro soukromé osoby? Já jen že jsem částku 1000€ zaznamenal v ceníku na obchod.devizy.cz, která by měla být pro firmy, ale já bych chtěl využít jejich nabídky na web.transfers4free.com/home.aspx , kde se píše něco o 400€ a o zemích bez poplatku. Je možné, že píšu nesmysly, protože se v této problematice vůbec neorientuju. Na REOL se ještě podívám. Díky
Zdravím a omlouvám se, že nezakládám nové vlákno.
Chtěl jsem se zeptat jak nejlépe poslat peníze z účtu v ČR Komeřní banky na britský (Wales) účet HSBC. Koukal jsem, že v zahraničním převodu lze použít výhodnější převod pro země EU, ale když napíšu částku, tak se objeví pouze možnost EUR. Budou se tedy CZK převádět na EURO a náseldné na libry? Diskuzí je hodně a už se mi to plete.
Děkuji za pomoc.
Lukáš T.
SEPA platba musí být vždy v EUR - je to jedna z podmínek, viz můj článek: http://www.mesec.cz/clanky/jake-jsou-rozdily-mezi-platbou-sepa-a-target2/
Takže jsou dvě varianty:
1) poslat to v librách - pak nejde použít SEPA platba (u Komerčky tuším za 195 Kč) a musí se použít "ostatní zahraniční platba", ta je u většiny bank 1 % z částky, minimálně cca 200 - 500 Kč (jak která banka)
2) poslat to v EUR jako SEPA. Pak je ale třeba počítat s tím, že dojde k dvojí konverzi a pokud to posíláš na cizí účet, tak nikdy nevíš kolik ve skutečnosti na jeho účet dorazí - tedy jakým kurzem to jeho banka převede.
V obou případech zpravidla vyjde výhodněji poslat to přes devizovou společnost, mívají lepší kurzy a zpravidla i nižší poplatky, i když o drobné zákazníky ne všechny stojí.
http://www.mesec.cz/clanky/zahranicni-platby-s-dobrou-devizovou-spolecnosti-usetrite/
http://trhy.mesec.cz/clanky/prisnejsi-podminky-procistily-trh-devizovych-spolecnosti-nektere-neprezily/
Úplný seznam devizových společností by měla poskytnout ČNB, já si aktuálně vzpomenu na SAB, Akcenta, Accredi, Citfin (bere jen firmy), Travelex (bere jen velmi velké zákazníky), Easychange, Divíše, Fortissimo
Kdyby šlo o platbu v EUR, tak doporučím www.europlatba.cz, bohužel převody v librách zatím nedělají, takže snad Fortissimo (www.devizy.cz; bohužel chtějí 4 EURa za uzavření rámcové smlouvy, takže na jednorázovou platbu se to asi nevyplatí).
Ještě docela dobrý ceník pro platby v GBP má FIO banka - 250 Kč paušál u SHA a BEN plateb a 500 Kč jako OUR. Účet je zdarma (založení i vedení), takže to bude asi nejjednodušší varianta.
Aktuální zkušenost s Europlatba.cz - nechtějí dělat převody pod 30 EUR. Na jednu stranu je chápu, na druhou stranu mě naštvali (stopli mi placení asi po 10 transakcích), byla to pro mne možnost jak platit menší částky převodem za vydražené věci na Ebay, protože bohužel PayPal má jen poměrně malé procento Němců a zakládat si někde účet kvůli jednomu měsíci a třiceti platbám mi přijde zbytečné. Kdybyste někdo věděli o alternativě, budu ráda.
Dobrý den, mohu se zeptat, odkud máte čísla ohledně sazeb za platby u Fio banky? Dle ceniku http://www.fio.cz/docs/cz/cenik_bankovni_sluzby.pdf se pohybujeme v jinych cislech za odchozi platby, a to konkretne mluvime o 250Kč/ platba (ve vašem článku uvádíte 25 nebo 50 Kč. NEBO tomu ceniku dost dobre nerozumim, coz je dost mozne!! :) Muzete mi k tomu prosim dat nejake info?
Děkuji!!!! B
...ta reakce patřila do jiného vlákna :(, ta správná je zde
Pokud máš na mysli běžnou kartu
od Cetelemu s generováním CVV
kódu a data platnosti pro jednotlivé
internetové platby (k normálnímu
číslu co je na fyzické kartě) tak tam
je to jednoduché - ta neumí MO/TO
transakce. A zrovna tento typ
transakcí hotely při rezervaci
zpravidla využívají.
Dá se akorát prodloužit platnost vygenerovaných údajů max.ale na 30 dní, což někdy stačí,ale jestli si blokuješ rezarvaci 3 měsíce předem,tak je to málo, jedině když ti hned strhnou nějakou zálohu.(viz. dole opis CETELEM on-line nastavení)
Platnost vygenerovaných platebních údajů pro jednorázové platby Virtuální kartou, stejně jako platnost povolené platby pro PayPal nebo platební systémy, je standardně nastavena vždy na 2 hodiny od jejich vygenerování, což nemusí být v některých případech dostačující.
Někteří internetoví obchodníci totiž povolenou částku neautorizují ihned po zadání platebních údajů do jejich systémů či provedeném nákupu, nýbrž až s několika hodinovým či několika denním zpožděním (např. rezervace hotelů Booking.com, platby prostřednictvím internetového obchodu iTunes apod.).
Pro tyto případy je zde nastavení platnosti platebních údajů, které Vám, pokud si tuto možnost aktivujete, následně umožní platnost jednorázově vygenerovaných platebních údajů, stejně jako platnost vygenerovaného povolení platby pro PayPal či platební systémy, prodloužit až na 30 dní.
Povolit možnost prodloužení platnosti platebních údajů: ano ne
Nezáleží na tom kam, jako v jaké měně. Pokud by šlo jen o ten převod do Indonésie v nějaké "normální" měně (EUR, USD,...), tak to by nebyl problém, to zvládnou všechny. Ovšem o devizovce, která obchoduje s IDR nevím.
Tedy zcela jistě by to zvládl Travelex, ovšem pro ty bude 100 000 Kč nejspíše moc malá částka.
Mezi ty s větším portfoliem měn patří Akcenta, ale pochybuji, že by obchodovali s IDR, každopádně dotaz nic nestojí.
Varianta 2 je přesvědčit nějakou menší společnost (pro kterou bude takový obchod zajímavý), aby přidala do svého portfolia i tuto exotickou měnu. Mě se to podařilo s NZD u Easychange (oficiálně ji sice nikde neuvádí, ale jsou ochotni v ní provádět obchody).
Pak je tu samozřejmě možnost přesvědčit odběratele na platbu v EUR, USD nebo jiné, méně exotické, měně.
Tak jsem se dotázal mé "kontaktní osoby" v Akcentě a k mému překvapení obchodují i s tak exotickou měnou jako je IDR.
Tak směle do toho :)
http://fx.akcenta.eu/devizy.html
Ono hodně záleží na částce, on totiž kurz může udělat mnohem víc, než nějaký poplatek.
A pak také na způsobech platby, které příjemce umožňuje. Pro plátce je dobré, pokud umožňuje platbu kartou nebo přes paypal (to je pro plátce bez poplatku, kurz záleží na bance, nejvýhodněji vychází Axa), nebo jen převodem.
U větších částek určitě devizové společnosti.
Jak už jsem psal, hodně záleží na částce. Některé devizovky malé částky vůbec nepřevedou, nebo za velmi nevýhodných podmínek (Exchange, Akcenta), jiné berou jen podnikatele (Citfin) a jsou takové, které se přímo zaměřují na mikroplatby (Easychange a jejich služba Europlatba.cz).
Problém může být v CNY, tuhle měnu přece jen nepodporují všechny devizovky. Určitě ji umí Akcenta, ostatní nevím, zkuste se zeptat. Úplný seznam "osob s devizovou licencí" vede ČNB, některé jsem jmenoval v mých dalších článcích, např. "S jakou devízovou společností ušetříte" a pak v článku o nových podmínkách pro devizové společnosti.
Odkaz na mé články: www.mesec.cz/autori/chrz
Po ukrajincově odeslání peněz a mému odeslání baličku mi přišel tento email z jeho banky... je to pravé? mám těch 200USD platit - vrátí se mi? POMOŽTE! poskytnu i ostatní emaily za dobrou radu!
Dear Sir/Ma ,
We have Detected on Our System that the Transfer sent to you by Alexandr Patrik is an International Transfer , So Due to this we have seen that we are Unable to Transfer/Activate the Payment to your account because the Amount sent to you ( 4000 CZK )is too Low for the System to Transfer it to your account as this is the first time the buyer is making an international transfer from her account, So we will like you to Contact the Buyer ( Alexandr Patrik ) to make an additional payment of 300 USD at the bank and once he has made the additional payment, we will contact you and let you know through email and also send you a proof that he has made the additional payment.
You will need to transfer the amount of 200 USD to OUR BANK first through WESTERN UNION MONEY TRANSFER and scan us the receipt of Transfer that proof that you sent the money TO US and once we get it , we will proceed with the remittance of the total amount of ( 4000 CZK + 300 USD ) to your account immediately and you are advised not to send the copy of the western union money transfer to your buyer unless you are told to do so.
This is also to notify you that the Buyers account ( Alexandr Patrik ) has been frozen as she has no choice other than to follow the instructions as given by us to corporate and settle the transfer problem, so she has no other Option other than her to follow the instructions as listed below and the buyer will not be able to pick up money until you receive your money and the buyer nor seller has no other way to settle this problem other than to follow the instructions as given below
In addition, this is to notify you that we have also notify the bazos board as they are also aware of this complication in order to ensure that this ERROR is been settled accordingly and that the buyers and the seller are protected during the above specified procedure.
So we will like you to Contact the Buyer ( Alexandr Patrik ) to go and make the additional payment of 300 USD and once he has made the additional payment, we will send you a mail to confirm that she has made the additional payment and you are expected to go and make the transfer to OUR BANK REPRESENTATIVE immediately you got the email from us that confirm that he has made the additional payment of 300 USD so that we can be able to Transfer the Money to your Account. Once we receive the receipt of Transfer from you . We shall also contact your buyer about it cause the additional transfer is needed urgently.
NOTE : Here is also the details or step for the solution to the Above Problem.
1.) Buyer made the additional payment of 300 USD.
2.) After we confirm the additional payment, You will need to go and send the 200 USD back to OUR BANK REPRESENTATIVE first through Western Union Money Transfer.
3.) You will SEND us the TRACKING of Transfer that proves that you send the money to OUR BANK REPRESENTATIVE.
4.) Once we get the receipt, we will proceed with the remittance of your funds immediately.
We have send a message to YOUR BUYER to notify her about this
We Hope that you bear with us.
We are Sorry for any Inconveniences.
A opravdu Ukrajinec platbu poslal? Nejde o variaci na tzv. Nigerijské balíčky?
http://www.mesec.cz/clanky/financni-podvody-na-internetu/
Unicredit Bank Unicredit Bank Unicredit Bank
***** WIRE TRANSFER CONFIRMATION EMAIL******
Ref: Transfer Ref No: 00379261 JRAUW 48763788
This message is to officially inform you that on 30/09/2013, we received a Telegraphic Wire Transfer of 4000.00 CZK from a customer as payment for an online auction item that was bought from you.
The Wire Transfer Order from Unicredit Bank Has been approved
THE TRANSFER ORDER PLACED BY OUR CUSTOMER (Alexandr Patrik) TO HAVE THE SUM OF ( 4000.00 CZK ) TRANSFERED TO YOU AS A PAYMENT FOR AN ITEM AND IT HAS BEEN SUCCESSFULLY PROCESSED AND HAS CONSEQUENTLY BEEN APPROVED. THE FINANCIAL DETAILS OF THE TRANSACTION ARE STATED BELOW.
<div class="yiv8608346985yui_3_2_0_19_1343678195313207 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1343742035891209 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1343849410520205 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1343850700472185 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1344041989758211 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1344241070768213 yiv8608346985yui_3_2_0_33_1344319478195215 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1344445085642219 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1344585114069221 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1344794351808213 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1344996880559217 yiv8608346985yui_3_2_0_23_1345024007167217 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1345054738195219 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1345211761496223 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1345370357179223 yiv8608346985yui_3_2_0_27_1346104464961229 yiv8608346985yui_3_2_0_22_1346165382281229 yiv8608346985yui_3_2_0_64_1346243588625231 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1346368196135237 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1346634459399229 yiv8608346985yui_3_2_0_22_1346712595317231 yiv8608346985yui_3_2_0_69_1346804991672233 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1347413422803213 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1347527854866205 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1347856449431205 yiv8608346985yui_3_2_0_39_1349554755085111 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1348021791637108 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1348074850565166 yiv8608346985yui_3_2_0_22_1348109396797117 yiv8608346985yui_3_2_0_28_1348109396797107 yiv8608346985yui_3_2_0_23_1348180664479107 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1348319543919104 yiv8608346985yui_3_2_0_20_1348465389382109 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1348526841067107 yiv8608346985yui_3_2_0_50_1348569284239107 yiv8608346985yui_3_2_0_19_1348649429619107 yiv8608346985yui_3_2_0_59_1348703690154107 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1348766513884107 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1349411546870205 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1349442173096189 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1349738479427201 yiv8608346985yui_3_2_0_26_1349824877368199 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1349827328421189 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1349943431925197 yiv8608346985yui_3_2_0_27_1350110709125209 yiv8608346985yui_3_2_0_39_1350297404454217 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1350355427871221 yiv8608346985yui_3_2_0_18_1350356583143191 yiv8608346985yui_3_7_2_18_1350440929555_126 yiv8608346985yui_3_7_2_92_1350454286250_127 yiv8608346985yui_3_7_2_22_1350550753705_111 yiv8608346985yui_3_7_2_18_1350625637727_117 yiv8608346985yui_3_7_2_18_1350626230892_112 yiv8608346985yui_3_7_2_18_1350780897148_116 yiv8608346985yui_3_7_2_18_1350829927080_118 yiv8608346985yui_3_7_2_26_1350869514350_122 yiv8608346985yui_3_7_2_30_1350915116968_125 yiv8608346985yui_3_7_2_26_1350965660778_113 yiv8608346985yui_3_7_2_20_1351033945410_114 yiv8608346985yui_3_7_2_21_1351091550288_118 yiv8608346985yui_3_7_2_106_1351411773076_121 yiv8608346985yui_3_7_2_18_1351761562573_128 yiv8608346985yui_3_7_2_97_1352096333796_138 yiv8608346985yui_3_7_2_19_1352282446230_115 yiv8608346985yui_3_7_2_19_1352361161843_124 yiv8608346985yui_3_7_2_30_1353342361482_133 yiv8608346985yui_3_7_2_23_1353356146333_137 yiv8608346985yui_3_7_2_19_1353363478790_142 yiv8608346985yui_3_7_2_17_1356559619368_149 yiv8608346985yui_3_7_2_18_1356904028638_156 yiv8608346985yui_3_7_2_20_1357764775191_161 yiv8608346985yui_3_7_2_28_1359941307233_178 yiv8608346985yui_3_7_2_22_1360181647936_193 yiv8608346985yui_3_7_2_18_1363103684805_202 yiv8608346985yui_3_7_2_33_1363293058082_191 yiv8608346985yui_3_7_2_33_1364192790505_192 yiv8608346985yui_3_7_2_35_1369612007175_208 yiv8608346985yui_3_7_2_45_1374102418853_126 yiv8608346985yui_3_7_2_53_1374429069840_125 yiv8608346985yui_3_7_2_106_1374581327968_123 yiv8608346985yui_3_7_2_76_1375045669258_131 yiv8608346985yui_3_7_2_126_1375390464986_137 yiv8608346985yui_3_7_2_207_1375694275511_139 yiv8608346985yui_3_7_2_55_1375822565164_142 yiv8608346985yui_3_7_2_153_1376860094144_159 yiv8608346985yui_3_7_2_132_1377027022734_166 yiv8608346985yui_3_7_2_138_1377198904465_170 yiv8608346985yui_3_7_2_102_1377732065522_180 yiv8608346985yui_3_7_2_162_1378065773519_184 yiv8608346985yui_3_7_2_60_1378326085921_188 yiv8608346985yui_3_7_2_56_1378676259642_194 yiv8608346985yui_3_7_2_77_1378847066615_199 yiv8608346985yui_3_7_2_164_1379449076638_207 yiv8608346985yui_3_7_2_67_1379626100004_211" id="yui_3_7_2_1_1379
...
Ano, jedná se o variaci na tzv. Nigerijský balíček. Někdo z ciziny nabízí na aukci (a je ochoten jít v podstatě jakkoliv vysoko), nesmlouvá o ceně, přistoupí na jakkoliv vysoké dopravné. Kolikrát vydraží i dráže, než je oficiální cena nového zboží.
Poté pošle virtuální potvrzení od ještě virtuálnější banky, že peníze poslal a jediné, co stačí, je poslat zpět potvrzení o odeslání balíku. Tím to většinou končí.
Někdy zkoušejí dostat z odesilatele ještě další peníze tím, že jim pošlou mail, že musí zaplatit nějaké peníze, aby ty neexistující peníze dostali. No a někteří poštou.
Smiř se s ním, že o zboží, které jsi poslal, jsi přišel :(. Žádné další peníze neposílej.
Na tomhle případě není vlastně vůbec nic věrohodného.
1. Proč by Ukrajinec posílal do České republiky platbu z britské banky v amerických dolarech? To, že má v Anglii účet není nic nemožného, může nebo mohl tam pracovat, ale ta volba měn nedává smysl (je to zbytečně drahé).
Chápu platbu z Ukrajiny v amerických dolarech (hoodně teoreticky i v hřivnách), platbu z Anglie v britských librách nebo (ještě lépe) eurech, dokonce i platbu z Británie či Ukrajiny v českých korunách, ale tahle konstrukce je totálně nesmyslná.
2. Označení telegrafický převod se u mezinárodních plateb vůbec nepoužívá.
3. Proč by banka posílala mail někomu, kdo není jejich klientem?
4. Z jaké emailové adresy mail přišel, určitě je to z adresy britské Unicredit bank? tedy www.hypovereinsbank.co.uk ? I když i ta e-mailová adresa se dá falšovat
5. Banka nemá důvod požadovat zasláníd dalších peněz pro uvolnění platby. Vždyť si může daný poplatek přímo strhnout z převáděné částky.
Tak to by byly chyby, které mě napadli během 5 minut. Určitě jich bude víc. Přečti si ten můj článek "Finanční podvody na Internetu", na který jsem odkazoval o 2 příspěvky výše.
Dobrý den,
mohla bych Vás požádat o radu? Zasílala jsem minulý týden bankovním převodem peníze na účet dodavatele v Hong Kongu, jelikož peníze ještě neobdržel, tak mi psal, že kontaktovat svou banku a ta mu prý nechce peníze vydat z důvodu jednoho překlepu ve jméně příjemce platby. Jedná se o název společnosti, který je celý správně, pouze konec Hong Kong jsem napsala špatně jako HonKong. Jedná se o jasný překlep a partnerova banka nechce z tohoto důvodu peníze klientovi vydat. Moje banka mi sdělila, že název příjemce je pouze informativní část a není nijak důležitá, takže by to neměl být žádný problém. Bohužel přesto to problém je a vypadá to, že čínská banka nám vrátí peníze až za 15 dní - jestli vůbec a za jaké poplatky.. Neporadil byste nám prosím co se dá v této situaci dělat? Děkuji mockrát za jakoukoliv radu.
Dobrý den, tady se toho opravdu nedá moc dělat. Pro Vás je partnerem jen a pouze Vaše banka - můžete se na ní tedy obrátit a požádat o změnu platebních údajů po odeslání transakce - tedy alespoň v ceníku banky tuto službu mívají, ovšem za docela vysoké poplatky a nejsem si úplně jist co všechno je banka schopna. Bohužel mám obavy, že i kdyby to teoreticky šlo, budete mít problém narazit v bance na osobu, která toho bude schopna a ochotna; co mám zkušenost, tak univerzální odpověď na nestandardní požadavky je "to nejde", což dle situace znamená něco mezi "nevím, neumím, jsem líný/á to udělat". Větší šance tak bude asi nejdříve se obrátit na nějaký kontaktní e-mail v bance s dotazem, co lze dělat a za kterou kontrétní osobou ve Vašem městě zajít (která již bude informována a nepošle Vás ještě mezi dveřmi domů se známým "to nejde").
Pak je tu ještě malá pravděpodobnost snahy o podvod ze strany partnera z Hong Kongu, který se snaží vylákat druhou platbu s tím, že nakonec zboží steně nepošle - už jste s ním někdy v minulosti obchodovali?
Dobrý den, děkuji mockrát za odezvu. Naši bance jsme napsali a pokusíme se s nimi vyjednat změnu provedené platby. Firma z Hong Kongu je partner jednoho našeho pětiletého dodavatele s výbornými zkušenostmi, navíc jsme si již od té firmy z Hong Kongu před půl rokem objednávali vzorky a vše proběhlo bez problému, tak doufáme, že na jejich straně problém není. Ikdyž člověk nikdy neví. Zatím Vám mockrát děkuji.
Dobrý den pane Chrzi,
naše banka naštěstí opravu vyřídila, ikdyž se automaticky ztrhli poplatek 500,- Kč. Teď čekáme na reakci obchodního partnera, zda mi peníze již vydali. Myslíte, že jejich banka - hong kong - si může také ztrhnout další poplatek? Děkuji za názor, moc jste nám pomohl.
Pokud jste údaje zadali špatně vy (odesílatel platby) a ne banka, je formálně špatně název majitele účtu. Za tyto drobnosti se běžně účtují sankční poplatky, anebo se dělají naschvály, že banka příjemce platbu vrátí a strhne si poplatek okolo 50 USD za vrácení platby. Jediné řešení je myslet na to včas a 5x kontrolovat překlepy. Do Číny posílám okolo 5 plateb měsíčně, také jsem už platil :-)
Naposledy šlo o platbu, kdy čínský partner chtěl obejít finanční kontrolu a peníze si nechal poslat na svůj soukromý účet. Stačilo, že v textu bylo uvedeno "invoice", tedy "faktura" a banka okamžitě platbu vrátila zpět do ČR chudší o 60 USD.