Hlavní navigace

Názor k článku Automobilový průmysl má nejistou budoucnost od anonym - Záleží jak který servis. Já se svým výkřikem techniky...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 15. 12. 2008 16:01

    anonymní
    Záleží jak který servis.
    Já se svým výkřikem techniky z Mladé Boleslavi se musím objednávat jak k doktorovi. A když ve frontě na sepisování zakázek s přejímacím technikem slyším, chytám šoky, co vše a za jaký prachy se může na těhle krámech podělat.
    A otce zase vozím k Renaultovi. Pravda, servis Renault není na každém rohu, tak k němu má horší spojení, takže ho tam občas dovezu. Ale jezdí víceméně jen na lhůtní prohlídky. Tuhle tam ale musel zavítat mezi 2 prohlídkami - začal mu dělat rámus rozvodový řemen na dieselu. V Renaultu vládne taková pohodová atmosféra, žádný velký nával na servis, ale zato tam jak na běžícím páse běží prodej nových aut. Za 2 hoďky už je na prodejním place další auto a odpoledne, když jdeme pro opravené auto, je odkládací plocha pro nová auta vyčištěná. Když jsme se na ten šrumec ptali, tvrdili, že takový fofr mají každý den a že někdy nestíhají. To jsem u škodovky ještě nezažil - zde naopak nahánějí zákazníky ze servisu, aby si čekání na technika zkrátili prohlídkou nových modelů a hned vám nutí předváděcí jízdu a výhodný leasing.

    "benzín je pekelně levnej," - obávám se, že i když je levnější, lidem na něj stejně nebude příliš zbývat, protože jejich peněženky vycucnou jinérostoucí náklady - energie, potraviny, voda, bydlení ... Kdyby tomu tak nebylo, museli by lidi prodejcům nových aut urvat ruce, protože i "auta jsou pekelně levná" - ale jaxi se zvýšený nákup nekoná. Pravda, mnozí lidé šetří, nikdo neví, co bude za 2 měsíce (vzpomeňme - před 2-3 měsíci jak jsme byli ujišťováni různými tlučhuby, že nás se krize vůbec netýká - a kde jsme dnes ...), až budou třeba na úžasné podpoře, pak bude asi důležitější nasystit hladové krky v rodině a mít za co bydlet, než se vozit v novém autě, do kterého nebude za co nalít benzín. A tak éra smradů ze 120tek asi jen tak neskončí, byť se vláda snaží občanům administrativně-finančními metodami užívání starších aut ztrpčit - viz fronty před magistráty na přepis vozidel ... Musí se rozhýbat vstřícná cenově-mzdová politika, kdy občan bude s to si vydělat bez problémů a bez utahování opasků na nový vůz ne za 20 platů ale za 7 (zároveň s tím však by měl mít možnost utáhnout i další náklady ve formě benzínu, pojištění, ale i penzijního připojištění, nákladů na bydlení, potraviny, ošacení ...) - aby zkrátka nechodil do garáže jen nové auto oprašovat a na velikonoce a dušičky s ním vyjel do sousedního města na návštěvu "vzdálených" příbuzných.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).