Ivanku, nic jsi nepochopil. Toto prece neni clanek o bankovnich poplatcich v zahranici a ja si ani nedokazu predstavit, ze by u kazdeho clanku o nejake bance mela byt hluboka analyza, jak to chodi jinde ve svete.
A jestli te to tak moc zajima, mam ucet u HSBC v UK a platim jim pausal nejakych 10 liber mesicne.
Me mBank hluboce zklamala. Tesil jsem se hlavne na zahranicni platby a levnejsi prevody do Polska. Nic. Hm. A ted couvaji i ze sve zasady uctu bez poplatku. Asi je k tomu tlaci financni krize, jasne, ale to si meli rozmyslet predem a ne za pochodu menit podminky, jakmile nabrali klienty. Jsem z toho spise smutny, nez nastvany. V mBank jsem hodne doufal a byla to chyba (a nejde jen o poplatky ve clanku).
Ja mam konto u AIB.ie vse zdarma, pokud konto pouzivam. Navic uroceni 1% bezneho uctu. Platim jen dan z pouzivani karty. Myslim, ze je to 10euro za rok. Kazda banka v Irsku ma osobni ucet zdarma, pokud uzivatel splni minimalni pozadavky. AIB platba kartou, internetem. Bank of Ireland minimalni zustatek na konte 500 euro. AIB je celkove na urovni Ceske Sporitelny. Bank of Ireland ma sve mouchy, ale da(lo) se to prezit.
Jako clovek z konkurencni banky, ale zaroven jako mKlient jsem neco zaslechl.
Kdyz mBank pred dvema lety zacinala, mela 4lety plan. Asi nikdo necekal takovy start po prvnim roce, to se ji opravdu povedlo a u nas jsme z toho vazne meli husi kuzi. Jeji akcionar Commerzbank do projektu nasypal penize a cekal, ze se ji vrati. Bavime se tady o back office, IT vybaveni, licencich, lidech apod. To by vsechno bylo moc krasne, ale – prisla krize.
Behem krize nastalo prehodnoceni priorit, nedalo se uz cekat, az mBank jednou zacne vydelavat. Na uverech se sazbou 9,9 % RPSN se moc vydelat neda, to byl duvod, proc tento produkt skoncil jako prvni. At se vam to libi nebo ne, kdyz dam nejakemu klientovi uver za 9 %, musim dat jinemu za 18 a vic. Zajistim si tak kryti rizika pri nesplaceni a jeste vydelam.
mBank nasadila nulove ceny u vyberu v zahranici, coz by zisk stale generovalo minimalne na spreadu v kurzu, nebyt dvou veci:
1. Lide karty opakovane pouzivali pro nizke vybery. Takze si odepiste poplatek acquirovi bankomatu okolo 1–2 eur a mate ztratu.
2. Medvedi sluzba i tohoto serveru, ktery do povedomi lidi dostal horsi kurzy pri platbe kartou – coz je jinak samozrejme pravda – melo za nasledek, ze lide se zacali divat na rozdil v zuctovani pri pouziti karty mBank a jine karty v zahranici. Takze obrat kartami nebyl takovy, jak by si mBank predstavovala a tedy ne tak ziskovy.
K tomu pridejte dalsi medvedi sluzbu medii, ktere naucily docela dost klientu sluzby „optimalizovat“, jinymi slovy v mBank pouzivali jen to, co se hodilo jim a ne co bylo pro banku ziskove. To je samozrejme take lidsky v poradku, ale kdyz vam to zacne delat vyznamna skupina klientu, uz to na zisku pocitite, protoze vam chybi portfolio klientu, ktere vam zisk privedou tak jako tak.
Z tech nekolika malo prodanych uveru se mBank vazne uzivit nemuze.
Takze financni krize posunula mBank jinym smerem. mFondy meli pripravene jiz loni, ale meli strach je spustit, protoze kurzy akcii letely jen dolu.
Chybejici zahranicni platby jsou kapitola sama o sobe, tady hledejte pricinu v uspore nakladu, protoze Lodz rekl: neni to pro nas prioritou. Pro 20 europlateb mesicne se mBank nevyplati implementovat drahy system a platit swiftu za kazdou platbu, to radeji bude tolerovat na Mesci popsanou fintu posilani penez pres CSOB.
No a kdyz akcionar zatlacil, ze bude chtit penize zpet drive, nez za 4 roky – protoze i on mel krizi – mame tady pruser jak hrom. Vedeni mBank sice pri spusteni banky slibovalo hory doly, a nejspise by se i splnily nebyt krize. Jenze krize vse posunula do jine roviny a nizkonakladova v dnesnim pojeti uz neznamena zadarmo, ale levneji, nez kamenna banka vymenou za mene sluzeb nebo ne vzdy dostupne sluzby.
Dokazu si predstavit ty firmy ci OSVC, ktere pres ABO zacaly triskat stovky prikazu k uhrade, takze to mBank mohla nejak citit, kdyz uvazime, ze mezibankovni platba stoji podle ceniku CNB nejakych 0,23 Kc, ikdyz je v sazebniku mBank „zadarmo“. Je blbosti mBank, ze toto umoznovala. Stat se to u nas, klient je durazne varovan, pokud neprestane, ucet je zrusen. Neni to nic sloziteho, ale je hloupost za to trestat ostatni klienty. Je na vnitrnich mechanismech banky, aby se proti tomu zajistila, poplatek je jednou z moznosti, ale az tou posledni.
Vybery z bankomatu musely byt pro mBank desivou nakladovou polozkou, bylo jen otazkou casu, kdy s tim bude muset neco udelat. A nemejte mBank za zle, ze udelala tu habaduru s obratem na karte. Tohle malokdo uhlida, clovek je omylny a na to jsou nastavene poplatky. mBank konecne zacne vydelavat a prestane dotovat vybery hotovosti.
Takze pratele, pokud tady ma byt mBank i za rok, za dva, za pet let, z neceho zit musi. Ale to v nasi bance vime od pocatku :))) Fakt je, ze jako clovek znaly bankovnictvi tuto situaci mBank nezavidim a nedivim se, ze hodne jejich klientu to bude brat jako podraz. Bude ted na mBank hodne zalezet, jak to ustoji a jak to svym klientum vysvetli, protoze oni maji docela dost moznosti kam jit a kde navic dostat i vice sluzeb za zhruba stejne penize.
Z ceho zije FIO presne nemuzu vedet. Karty jsou v reseny pres CSOB (a to je asi jeden z duvodu, proc bych do FIO jako do primarniho uctu nesel). Mezibankovni platby se v noci daji poridit levneji nez za 0,23. Autorizace pres SMS neni povinna a nevim kolik procent lidi jede pouze pres certifikat. Neni vylouceno, ze pokud naberou statisice klientu, zpoplatni autorizacni SMSky a zdarma bude autorizace pouze pres certifikat. mBank bohuzel alternativni autorizaci nenabizi. FIO neposkytuje bezne uvery obcanum, vetsina jejich uverovych produktu jsou kontokorenty a pujcky pravnickym osobam. Treba CSSD ;-)
„Medvedi sluzba i tohoto serveru, ktery do povedomi lidi dostal horsi kurzy pri platbe kartou – coz je jinak samozrejme pravda – melo za nasledek, ze lide se zacali divat na rozdil v zuctovani pri pouziti karty mBank a jine karty v zahranici. Takze obrat kartami nebyl takovy, jak by si mBank predstavovala a tedy ne tak ziskovy.“
To trochu vyzniva, jako kdyby byla chyba klientu, ze nepouzivali drahou (v pripade vyberu vetsich castek – zduraznuji) sluzbu…? S Mescem nemam nic spolecneho, ale smysl poznamky o medvedi sluzbe prilis nechapu, bud se neco vyplati – bez ohledu na Mesec – nebo ne.
„Dokazu si predstavit ty firmy ci OSVC, ktere pres ABO zacaly triskat stovky prikazu k uhrade, takze to mBank mohla nejak citit, kdyz uvazime, ze mezibankovni platba stoji podle ceniku CNB nejakych 0,23 Kc, ikdyz je v sazebniku mBank „zadarmo“. Je blbosti mBank, ze toto umoznovala. Stat se to u nas, klient je durazne varovan, pokud neprestane, ucet je zrusen.“
??? Takovy klient porusil nejake (jake?) vase smluvni podminky, nebo co je opravnenou pricinou jeho vykopnuti?
Zřízení běžného účtu je 2 stranná smlouva a pokud si jedna strana myslí, že pro ní není výhodná, může jí vypovědět.
Krom toho většina bank má uvedeno, že osobní účet nesmí být využíván k podnikatelským účelům.
Nejlíp se k tomu staví FIO. To má stejné ceníky pro osobní i podnikatelské a liší se pouze způsobem zdanění úroků :)
Lépe napsaný článek než na Finance.cz
1) Ano mBank slibovala, ale už v té době byly poplatky na některé položky
2) Ano – český fenomém, já bych neřekl, že těch podnikatelů jsou 2%, jen já vím o 6ti a to jsme malé městečko.
3) Ano – mnoho lidí je používá jako transakční účet – proč ne – opět podcenili „češství“ – ušetřit, ať je to jakkoliv složité :-)
4) Ale to hlavní co by zde mělo být zdůrazněno tučně, hodně tučně – pro klaciské kienty (já to počítal asi 2×) to vyjde stejně pořád zadarmo !
Můj názor je, že jiné banky toho naslibují mnohem více, stejně to nedodrží. Tudíž jsem klasický „čecháček“ – manželka má nařízeno minimální útratu kartou 2000 a omezil jsem ji jen na 2 další výběry v hotovosti (už trénujeme) :-D
Mě osobně se pořád ty 1 až 2 výběry vyplatí zacálovat, když platím kreditkou u konkurenční firmy, mám z 5000Kč minimálně 50 z5.
Zapomíná se tu ještě na jeden pohled. Od začátku bylo v mbank skoro vše zadarmo ale kvalita tomu „odpovídala“ – tedy internetová banka byla plná chyb, reklamace chyb dokázali ignorovat měsíce i roky, řada chyb je tam od založení do dnes. Problém je v tom, že vše se nejspíš programuje v polsku a zdejší zaměstnanci měli a asi i stále mají za úkol všechna upozornění na chyby prostě zahodit. Řešení reklamací bylo běžné vždy v řádu měsíců. Naprostý amatérismus se projevoval i na pobočce, kde nedokázali nic víc než mít nakopírované ve Wordu napsané prázdné formuláře. I když nemám rád ČS tak jiné banky včetně ČS jsou o několik řádu dál v profesionalitě a kvalitě internetového bankovnictví.
A pokud nyní mbanka zdražuje směrem k „normálním“ bankám, ale zachovává si tu naprosto otřesnou kvalitu slušeb a naprosto omezenou nabídku produktů je to akorát její hrob. Ale kdo chce kam..
Ono to nebude jenom o tech penezich. Ja mam treba otresne zkusenosti s KB, ktera rozhodne nepatri mezi levne banky. Jejich bankovnictvi velice dlouho nefungovalo pod jinym prohlizecen nez IE 6. Takze ja jako Linuxak sem mel proste smulu a na bankovnictvi se nedostal. A co se tyce pristupu k zakaznikum na pobocce, to by bylo na roman.
Tak s tim nemuzu souhlasit. KB rozhodne nepatri mezi nejdrazsi a nevysava z lidi penize schovanymi za ruznymi balicky. S osobnim bankerem nemam zadne problemy. A co se tyka internetoveho prohlizece, tak pouzivam Firefox pod Linuxem a bez problemu. Mam zaroven ucet u mBank, kde vedeni apod. zustava stale zadarmo. Tento clanek je holt reakci konkurence, ktere utikaji klienti.
Ja jsem nepsal ze je nejdrazsi, ale ze neni levna. Jenom jsem upozornoval na to, ze nevidim zadnou primou umernost mezi cenou bankovnich sluzeb a jejich kvalitou.
Taky jsem nepsal, ze dnes KB nema fungujici elektronicke bankovnictvi v jinych prohlizecich nez v IE. Psal sem ze tomu tak bylo a ze pomerne dlouhy cas. Rozhodne jeste pred 4mi lety. Presny casovy usek si nepamatuju.
No a k problemum s bankerem, to je samozrejme subjektivni. Me se nelibila jejich politika na pobobcce. Bankovni poradci meli za ukol cloveku doslova vnutit nejake produkty k jinym. Napr. me se to stalo k hypotece a to ve chvili, kdy uz by pro me bylo dost problematicke couvnout. Ale jinde to muze byt samozrejme jinak. Ale to uz hodne odbiham, jenom sem chtel poukazat na to, ze kvalita se od toho placeni kolikrat vubec neodviji. Ja si treba u MBank nemuzu stezovat. Mozna mam vic stesti jak ostatni.
Vždycky mě pobaví, co lidí má problémy s pochopením psaného textu. Benzin tvrdí, že u KB je problém, že je vše velmi silně vázané na pobočku, kde je vedený účet a vy to začnete „vyvracet“ s tím, že to není pravda, protože pobočku, která účet vede, lze měnit. Jste schopen pochopit, že problém je v tom, že řadu operací nemůžete provést MIMO pobočku, která účet vede a nikoliv v tom, že by pobočku nešlo změnit?
Akorát dokazujete, že psaný text opravdu nechápete. Jádro benzinova příspěvku bylo „Navic jejich sluzby jsou velmi silne vazane na pobocku, kde klienta vedli.“. To s přestěhováním byl zaprvé pouze jeden z příkladů, zadruhé banzin nijak netvrdil, že změnit pobočku nešlo.
Text je třeba číst celý a vnímat souvislosti, nestačí chytit se na klíčová slova „KB“, „rušení účtu“ a „pobočka“.
Apropos, k čemu konkrétně se tedy vztahovala vaše věta „Nemáte pravdu.“? Nic z toho, co tvrdil benzin, jste totiž nevyvrátil.
Pravda je, že v KB IB dlouho (oficiálně) fungovalo jen na IE, ale to je už dávná historie, na Mozille to už běhá přes čtyři roky (a běhalo i před tím, jen to nebylo nejjednodušší pro laiky).
Na druhou stranu, na přístup lidí na pobočce si nemůžu stěřovat. Dokonce, když mi kvůli chybě poradce naúčtovali 140 Kč poplatek (poradce to dal omylem do smlouvy a já to přehlídnul a podepsal), tak jsem to jen oznámil tomu poradci a za týden jsem měl peníze zpátky na účtu.
1. KB velmi dlouho fungovala pouze na IE. Rozhodně nejdéle ze všech „známých“ bank.
2. Nejednalo se pouze o oficiální a formální požadavek, jako to bylo u jiných bank (např. ČS fungovala bez problémů ve firefoxu asi rok, nebo dva, než banka oficiálně řekla, že není nutné jen a pouze IE).
3. Nazvat přístup do starého bankovnictví KB skrze mozillu „běhalo i před tím, jen to nebylo nejjednodušší pro laiky“ je značný eufemismus. Jednalo se o značně nekorektní postup a můžeme jenom hádat, jestli se tím postupem neobešla nějaká část zabezpečení aplikace.
Je jasné, že pokud budu řešit nějaký problém s průnikem útočníka do mého bankovnictví, tak se to každá banka bude snažit shodit ze stolu, že jsem použil něco neschváleného (např. prohlížeč). Jenže když se to potom bude řešit u finančního arbitra, nebo soudu, tak rozhodně nebude jedno, jestli:
a) jsem se přihlásil jiným prohlížečem (který banka nezablokovala) a všechno fungovalo
b) jsem se přihlásil prohlížečem, který banka blokovala, ale já jsem provedl sérii softhackerských úprav, abych to omezení obešel a teprve potom, se mi tam podařilo dostat.
Nemluvě o tom, že KB velmi dlouho (snad i dodnes) trvala na použití konkrétní od KB schválené verze Javy. Tohle je těžká věc a absolutně rozumím bance, že nemůže v principu zaručit funkcionalitu na budoucích verzích, které teprve vyjdou a teoreticky třeba budou i měnit API. Nicméně radit uživatelům, že si mají vypnout aktualizaci Javy a používat verzi starou více než rok ve které je známo mnoho chyb… to je dost extrém.
Na druhou stranu – jakkoliv bylo a částečně stále je internetové bankovnictví KB docela nadělení, tak z hlediska nabízených funkcionalit stojí rozhodně nad průměrem a jsou tam věci, které jsem v jiných bankovnictvích viděl jenom u účtů pro firmy.
Část funkcionality aplikace bylo v ActiveX prvcích. Minimálně zpočátku v nich byly i akce související s bezpečností. Následně se aplikace postupně předělávala z MS Javy + ActiveX na Sun Javu + ActiveX až nakonec na Sun Javu bez ActiveX.
Nastavením svého prohlížeče jste tu funkcionalitu v ActiveX obešel. Bylo tam v tu dobu, kdy fungovala ta obskurní cesta přes mozillu ještě něco související s bezpečností? Já to nevím – nicméně to neumím vyloučit. Že by to znamenalo, že měla KB někde hrubou chybu v analýze? No nebyla by to první ani poslední kritická aplikace se školáckýma chybama.
Zkuste se místo smíchu trochu zamyslet. Že je nějaký bankovní server v nějaké DMZ vůbec neříká nic o tom, jestli lze nebo nelze obejít jeho vstupní zabezpečení na zákaznickém kanálu, nějak získat přihlašovací údaje, vydávat se za jiného nějaký MITM útokem, nebo něco podobného.
Nemam jen mBank a tak bych si dovolil nesouhlasit. Teda pokud jde o rozsah sluzeb tak ano, mBank ma spise pouze zakladni sluzby a s temi si klient (pokud nema ucet u vice bank) musi vystacit. Na druhou stranu naproste vetsine lidi tento rozsah sluzeb staci. Ale tvrdit ze ostatni banky se chovaji o nekolik radu profesionalneji je slusne receno odvazne. Reklamace jsem v predchozich bankach resil take nekolik mesicu, neprofesionalni (a nekdy i arogantni) technicka podpora take docela bezna. Chyba osobni bankerky me stala par tisic na nepovolenem debetu a to byla jedna z nasich „top“ bank.
Tak s timto tvrzenim nesouhlasim. Nemam takovy pocit. Asi budu opakovat frazi nekterych klientu, ale z meho pohledu naprosta spokojenost. Vse fungovalo vzdy jak ma (pouzivam mKonto vc. SIPO, trvalych plateb a inkas, dale mKreditku a mHypoteku s mBilansem). Zkuste prosim vypsat ty roky neresene chyby, o kterych mluvite!
Ja bych mozna o jedne takove vedel. Kdyz clovek zaplati kartou tak, ze u nas je o den napred nez u druhe strany transakce, provede se blokace penez s tim drivejsim datem. Takze pokud tam tou dobou nebylo dost penez, je clovek jeden den jakoby v minusu a plati uroky. Kdyz se mi to stalo poprve, vyreklamaval jsem to a myslel jsem, ze to opravi. Nekdy po pulroce jsem zkusil takhle platit znovu a ejhle, zase se objevily ve vypise uroky za nepovoleny debet. Vtip je v tom, ze datum u te blokace jiz bylo spravne. Vyreklamoval jsem to znovu, ale vickrat takhle platit uz jsem radsi nezkousel.
Jinak ale musim dodat, ze ackoliv slo o halirove castky, tak reklamace probihaly naprosto bez problemu a ve vysledku si mBank u me dojem rozhodne nezkazila. Naopak jsem znovu ocenil jejich forum, kde clovek muze jednoduse porovnat sve zkusenosti s ostatnimi klienty.
V diskusi jsem se dočetl, že ČNB si za mezibankovní platbu účtuje nějakých Kč 0,23. Nevím tedy v jakou hodinu (zda je to v odpolední, dopolední špičce nebo v nevytížených časech přes den).
Ovšem co je mi záhadou. Jak si může např. Raiffeisenbank v evropské zemi, v 21. století, účtovat za mezibankovní platbu (inkaso, trvalý příkaz zadané přes internetové bankovnictví) Kč 6,–?
Vždyť s tou platbou nemá prakticky žádné náklady. Vše je automatické. Pár desítek háků šoupne clearingovému centru ČNB, pár desítek háků si dá do nákladů jako poplatek za vývoj a udržení internetového bankovnictví. A když to zaokrouhlím tak i s nějakým ziskem je ta mezibankovní platba vyjde na Kč 1,–.
A teď ti zloději za to teď chtějí Kč 6,–. Proč je nějaký regulační odbor ČNB netřískne přes prsty? Tohle přece není možné.
Kecy o samoregulaci trhu to nespasí. Veškerý platební styk jsem si převedl do Poštovní spořitelny. Ale tam se to asi taky za chvíli změní..........
Je to sice mimo téma, ale na včerejším setkání Raiffeisenbank s novináři jsem se pana GŘ Lubomíra Žalmana na tuto otázku ptal. Odpověď byla upřímná: „Klienti si stěžovali na poplatek za vklad hotovosti na účet, a ten jsme proto zrušili. Na poplatek za provedení trvalého příkazu si nikdo nestěžoval.“ :)
Já jsem na ty poplatky u RB přišel :) Musí být tak vysoké, kvůli jejich neskutečnému plýtvání penězi.
U klienta jsme implementovali SMS bránu, jejíž „srdcem“ je SIMka od Vodafone s „tarifem na míru“ obsahujícím pouze „SMS bez limitu“ a cena je 315 kč měsíčně. Další optimalizace (paralelní provoz více bran kvůli omezené maximální propustnosti na jednu SIM kartu…) nechám na provozovatelích ;-)
To je ovšem porušení podmínek Vodafone, viz:
19. Společnost Vodafone si vyhrazuje právo omezit služby v případě podezření na zneužívání neomezeného odesílání SMS ke komerčním účelům či v případě podezření, že jsou tyto služby využívány k distribuci nevyžádaných nebo komerčních sdělení.
Profesionální SMS brány fungují pomocí přímého datového spojení s operátorem, a ceny za SMSkou jsou pochopitelně velmi nízké.
Pane kolego, mohl byste mi prosím prozradit kolik autorizačních SMS se zasílá u bankovní transakce trvalý příkaz k úhradě / inkaso? :-)
Proč je tedy u RB dražší provedení trvaláku a inkasa (Kč 6,–) než obyčejný příkaz k úhradě (Kč 4,–)?
V tomto Vaše teorie silně pokulhává......
Po tom co se mBank rozhodla nově definovat význam slova zdarma, já jsem se rozhodl nenechat ze sebe dělat vola. A tak k 31.7.2010 od ní odcházím, přidejte se také ať všem bankám dojde že v ČR nejsme jen tupé stádo které si nechá všechno líbit – http://www.facebook.com/pages/Odchazim-3172010-od-mBank/127546377273961
U voleb to vyšlo, tak teď hurá na banky!
MBank je porad pro vetsinu lidi jednim z nejlevnejsich reseni. Pro me osobne se nic nezmeni. Tak by me zajimalo kam chcete prejit? Samozrejme chapu ze castejsi zmeny bank prospeji vytvoreni konkurencnimu prostredi. Ale nechapu v cem tomu pomuze, kdyz vsichni odejdou od MBank k institucim nesrovnatelne drazsim.
Asi myslí FIO, to má taky zadarmo vše to, co mBank (akorát výběry kartou z bankomatu stojí tuším 6 Kč). Navíc má i laciné zahraniční platby, normální kamenné pobočky a může nabídnout i další věci, které v mBank nenajdete. Takže když odchází od mBank, neznamená to automaticky, že by šel k dražší finanční instituci.
Nemám v úmyslu Run na banku – ono jen prosté viditelné snížení počtu klientů / objemu vkladů v reakci na nové podmínky je jasný signál.
Uvědomte si že při startu mBank všechny ostatní banky bedlivě sledovali reakci na trhu. A stejně tak ji budou sledova teď, kdy se ze „ZADARMO“ stane „10ks měsíčně ZADARMO“. Což mají i ostatní banky. A pokud tahle změna neovlivní základní ukazatele mBank, ostatní banky si řeknou „to je v pohodě, ti češi si vážně nechají s..t na hlavu, můžeme v klidu přitáhnout podmínky i my“.
Takže asi tak…
Je tu jeden maly rozdil, ktery sice klienty samozrejme nemusi zajimat, ale neni nepodstatny. Zatimco jine banky ryzuji na poplatcich a maji pohadkovy zisk, mBank u nas je zatim ve ztrate a vetsinu teto ztraty generuji vybery z bankomatu. V clanku je videt, ze banka je v dobe krize opatrna s poskytovanim uveru (coz je dobre) na druhou stranu si pri soucasnych urokovych sazbach na ty bezplatne vybery z bankomatu proste nevydela. Rozhodnuti (sliby) o trech vyberech z bankomatu padlo v dobe, kdy o krizi nikdo nemel tuseni.
Ale ty přece jsi tupec ze stáda. Ze stáda podobných volů a vychcánků, kterých se chce mBank stejně zbavit, protože i kvůli nim se zdražují výběry z bankomatů.
Blbost je holt věčná a tobě nepomůže ke zchytření nic. Ani kdyby ses denně mlátil železným kyjem do hlavy. Proto nikdy nepochopíš, že tady veřejně propaguješ pouze vlastní hloupost. Alespoň trochu soudný člověk ten tvůj facebookackej nesmysl zcela ignoruje.
Odejít může kdokoli odkudkoli, ale o tom ten článek není. Pokud jakékoli bance odejde masa klientů, tak to s ní pořádně zahýbá. Článek není výzvou k odchodu, ale k zamyšlení, že se mBank mění před očima a už není to co dříve. Pořád však bude pro určitou skupinu klientů výhodnější, než její kamenná konkurence.
Velkou chybou mBank je její neuvěřitelná stagnace služeb. Když se podíváte na web mBank v Polsku, tak máte zaručeno čtení minimálně na několik hodin, než projdete všechny nabídky služeb a produktů. V ČR to proletíte během 5 minut.
Ano, článek uhodil hřebíček na hlavičku. „Tak trochu jiná banka“ neváhá proti svým klientům používat reklamštinu v míře nevídané.
„klienti zneužívali dodatkové karty“ ve skutečnosti znamená „klienti využívali nabídku banky přesně tak, jak jsme jim umožnili, akorát takovým způsobem, jaký jsme nečekali“
„Tento bod se dotkne méně než 2 % našich klientů“ ve skutečnosti znamená „dobře jsme to využili jako záminku“
„Těmto klientům bude nabídnut jiný produkt více vyhovující jejich skutečným potřebám“ ve skutečnosti znamená „klientům tento produkt vyhovoval hodně, nám ale vůbec, takže se jich zbavíme“
„Obavy, že nejprve chceme získat klienty, a poté zvýšíme poplatky, jsou liché.“ ve skutečnosti znamená „nabereme klienty, slíbíme, že poplatky nezvýšíme a poté jim to napálíme, proč bychom je neobelhali, když z toho nějaká kačka kápne.“.
Vy mít obchod, tak do týdne zkrachujete. Protože byste určitě dělal všechno jen pro své zákazníky, klidně byste jim dával ze svého, hlavně ať se mají dobře. Nebo to tak není?
Služby mBank musí být zajímavé pro obě strany. MBank není dobročinná organizace, musí hledět i na své zájmy. Zneužívat dobrých úmyslů mBank by Vám šlo, ale když se to obrátí proti Vám, tak je najednou všechno špatně, že.
Pokud byste byl schopen můj příspěvek přečíst (evidentně nejste, máte pravděpodobně problémy se zrakem nebo s češtinou), všiml byste si, že jsem pouze lži a kecy mBank vysvětlil tak, jak to ve skutečnosti je. Nikde jsem netvrdil to, co mi podsouváte, tedy že bych klientům dával všechno ze svého, že zneužívám dobré úmysly mBank apod. Pro zajímavost – kartu mBank mám jednu, v zahraničí jsem s ní nevybíral nikdy, u nás párkrát ano, ale za řeč to nestojí. Vaše logika „nelíbí se mu, když někdo lže = zneužívá banku“ je opravdu na úrovni Demétra, co se potřetí zkouší dokončit čtvrtou třídu zvláštní školy.
A když jsme u toho, kupodivu opravdu obchod mám a prosperuje mi velmi slušně. A to přesto (z vašeho úhlu pohledu), že se k zákazníkům chovám férově. A když něco slíbím, tak to dodržím, i když bych na tom měl tratit. Moje slovo má totiž větší cenu než ta případná úspora, kterou bych získal, pokud bych své slovo nedodržel.
Ale to se dnes nenosí, já vím, protože vydělávat je přece v pořádku. I za cenu lhaní, podvodů a sviňárniček.
se musím trochu zasmát sockám, které tady brečí, že je někdo zradil.A že neměl právo a že to měl říct když banku zakládal a kde si co si.Mbanka jsou podnikatelé, kteří sem přijeli vydělat a ne prodělat.A když se podíváte na tu tabulku tak je asi jasné kde udělali chybu. Podcenili tu část čecháčku a čobolů ( já se mezi ně také hrdě řadím) která chtěla nulové poplatky a vysoké zhodnocení vkladů a která se posléze stala jejími klienty a to v tom, že tito lidé vdrtivé většině nebudou mít sebemenší zájem o úvěry (kreditní karty,hypotéky atd). Poměr vkladů a úvěrů je proti polsku naprosto tragický.Tahle banka v podstatě nemá u nás na čem vydělávat. Já jsem u mbanky zhruba 3 rok a za tu dobu jsem jim jednou zaplatil 19 kč za výběr z bankomatu (loni) a to jen proto, že jsem si spletl kartu.Kolik nás je v mbance?Myslím,že většina. Za 3 roky jsem ušetřil určitě alespoň 6000 Kč. (jsem bývalý klient české šiditelny).Všechny nabídky kreditní karty,úvěrů a hypoték jsem odmítl,protože je opravdu nepotřebuju.Nabídka mbanky je pořád famozní(ty 4tis utratím každý měsíc) a těch plateb možná někdy 11 udělám.Tak jim ty 3 kačky prostě zaplatím rád, a to přesto, že jsem držgroš :)
konečně nějaký nezhrzený klient :-) Ale vážně, nejdřív jsem to také chápal tak trochu jako podraz, ale čím více si to v hlavě rozebírám, tím více uvažuji, že nejenom že demonstrativně neopustím řady M-bank, ale nechám si na ni posílat výplatu a začnu peníze točit hlavně na ni. To proto abych dosáhl na 1–2 hotovostní výběry. Když naopak očešu svůj účet u ČS o skoro nepoužívané služby (GSM banking), tak nejen že se pro mne nic nezmění, ale ještě ušetřím.
Určitě to není vhodný model pro každého, ale pro mne je to ze všech špatných voleb to nejlepší :-)
…Ty Pandrholo či dařbujáne co nám tady tlačíš do hlav za pitomosti , ten problém je snad v tom, že ten přitroublej štáb neandrtálců neumělo využít pro úvěry lidi, byť vyloučených ze společnosti a normálních lidí, které umí využít kdejakej kretén , např.Providfent , homeKredit a kdejakej blb co půjčuje a velmi úspěšně, kdežto Ty naši šušňáci raději snížily úroky na nulu, aby se z toho neumění půjčovat naposra-li, to je ten důvod, jsou tam samí blbové a bohužel dobře honorovaní …
mám stejný názor, jediné peníze jsem dal, když jsem
- 19Kč – omylem vybral z bankomatu po 4-té
- 25Kč – když jsem si chtěl vyzkoušet změnu PINu a nevšim se, že je placena
- 150 Kč (to zabolelo) – spletl jsem si měsíc a provedl druhý převod z eMax
tedy celkem 194,– Kč za cca 2 roky – u bývalé Spořky bych to dal za 3 až 4 měsíce
Když se budu chovat jako dosud (vybírám z bankomatu opravdu jen párkrát, jednorázových příkazů mám poskrovnu), opět nedám ani korunu – tedy nespletu-li se :o)
Zaplacený, jednostranný článek obsahově skoro o ničem.
1) Změny se budou týkat jen hrstky klientů – jestli chtějí mít sto transakcí měsíčně zdarma, ať to zkusí jinde.
2) Citi nabízí účet, a to za 300 Kč měsíčně? Jste magoři?
3) Raiffaisen Bank nabízí podobný účet – tam ovšem při nesplnění podmínek dostanete ránu přes prsty – 169 Kč za vedení účtu, 30 Kč za vžběr z cizího bankomatu, pouze 2 výběry zdarma…
Řeknu to jinak – 3 výběry, 10 transakcí měsíčně, to mi zbude ještě rezerva a pořád jsem na nule.
Tak šup šup socky, jděte si jinam…
Ale tady to není o tom, že by to někomu výrazně fakticky vadilo, tady je o to o ztrátě důvěry a navíc oprávněné. Sadím se klidně o zůstatek na mKontu že do roka tady zpoplatnění trvaláků, inkas a dalších. O to tady jde. Kdyby tohle bylo od začátku, banka by půdobila v tuto chvíli dověryhodněji. Navíc ten IB je fakt otřesný. Dříve se říkalo dobře, ale je zadarmo a teď? Do roka tady bude vedení účtu za pár korun. A co budeš říkat pak?
Ano, potvrzuji, dostal jsem hromadnou nabídku od všech 32 bank, že když napíšu o mBank, budu mít u všech ostatních služby grátis :)))))
1) To není o 100 transakcích, to je o směru banky, který se mění. BTW, limit transakcí je jedna věc a možná měl být stanovený od počátku, čímž by se předešlo současné situaci – ale ne 10 transakcí měsíčně, to je výsměch.
2) Kdo tu píše o účtu u Citi? BTW, u Citi lze mít vše zadarmo včetně výběrů z ATM. Ale tohle o Citi vážně není, neřešme to pls.
3) Ale vždyť nová nabídka mB se RB hodně přibližuje, nyní co do výběru hotovosti kartou a klidně může jít časem dál. Nechci rýpat, ale podívejte se na rozsah služeb mB a RB – nebe a dudy.
Já jsem od RB odešel a jsem na výsost spokojený…doopravdy neřešim IB a to, jak vypadá, třikrát kliknu a mam zaplaceno vše na měsíc. Jinak vše platím kartou. Vždyť RB má zpoplatněné i veškeré příchozí platby, tak jako skoro všechny banky. A o tom to je. 3.90 za příchozí platbu Vám nevadí, ale 3 kč za jedenáctou transakci ano. Důvěra? To je výsměch, jak někdo může ztratit důvěru k bance proto, že prostě změní svoje obchodní podmínky? Já myslel, že důvěra je taky o něčem víc. Jako třeba o tom, že mě neotravujou s kravinama a nevěší bulíky na nos, aby mi následně v měsíci strhli 280 Kč za kdejakou kravinu. A to jsem u nich byl 6 let.
Já jenom prostě nechápu, o co doopravdy těm lidem jde.
MBank něco nabídla, slíbila a nedodržela to. Ok, to udělala snad už každá banka (resp. každá banka mění své podmínky, jen mBank udělala tu chybu že „slíbila“, to se v Čechách nedělá). Já jsem to počítal – 4 tisíce bezhotovostně snad dneska utratí každej mamlas co umí držet lopatu v ruce, já to dám za 3 transakce. To znamená ještě 7 zbývá, a mám tím pádem 3 výběry odkudkoliv zdarma. Kdo tohle nabízí??? Dál taky nikdo nebere to ,že jsem dostal na 3 roky EMBOSOVANOU!!! kartu zcela zdarma. U RB mě stála obyčejná VISA 3 kila, a měla platnost rok. Prý kvůli přechodu, bla bla bla…
Já jsem pořád na nule. Chápu, že se mBank chce zbavit lidí, kteří nemají na účtech peníze nebo je alespoň neotočí – takoví klienti bance nic nepřinášejí, jen vydělávají.
Copak byste chtěli mít v hospodě sto lidí, kteří budou celý den cumlat jedno malý pivo? Měli byste dvě možnosti – buďto to zavřete, a nebo dáte podmínku „dej si jich pět, a budeš je mít pořád levně, jako minulý týden, než jsme zvedli ceny…“
Prostě čecháčství, usockovat kdejakou korunku, která je vidět. Tam, kde to vidět není, vyhazujete stovky až tisíce ročně…vaše volba.
1) Platba téměř po celém světě
2) Nevím jestli lze spárovat PayPal s neembosovanou kartou, kterou hodně využívám k placení na internetu
3) Zneužití imprinteru mě netrápí, 1) to snad už nikdo nebá a za 2) Dokážu ji díky mBank do 5ti minut zablokovat, a to zdarma.
Na Taiwanu byste třeba moc nepořídil :-)
atd,atd…
Pokud si založím hospodu na hesle „jinde vás nutí kupovat pivo každou chvíli, u nás můžete cumlat, jak dlouho chcete“ a poté, co získám štamgasty, začnu cumlání omezovat, tak jsem zaprvé blbec, co si neumí udělat pořádný obchodní záměr a také lhář, pokud předtím budu lidi lákat „nebojte, u nás cumlání omezovat nebudeme“.
V lidech stále přetrvává mýtus o tom, že eKonto je drahé, bývalo za eBanky a expandia banky, zejména než zavedli mobilní klíč – za pronájem autentizační kalkulačky se platilo cca 80 korun, ovšem RB dost razantně zlevnila, zavedla vyplácení bonusu. Asi to přepískli a ted museli zdražit, vypadá to blbě, ale pořád i po zdražení patří k tomu levnějšímu na trhu, levnější je jen mKonto, FIO a čet zdarma od poštovky. Jen to není pro nízkopříjmové klienty, co sem napsal platí pokud na čet dorazí aspon 20 tis měsíčně.
Co konkrétně vám vadí? Zahraniční platby. Ok, sice neznám nikoho, kdo by je potřeboval, ale prosím. Investice do fondů – slováci spustili, u nás ne. Beru. Karty od více karetních společností. Sice je to většině lidí úplně putna a podle mě je spíš potřeba mít víc různých bank, ale beru. Možnost žít operativně na dluh pomocí kontokorentu – pro soukromníky nic, živnostníci prý od července. Beru. Ale dál fakt nevim. Já když se na tyhle věci dívám, tak jenom těžce hledám, co by normálnímu člověku chybělo. Možná jsou řidiči autobusů zvláštní skupinou, možná mají zvláštní nároky jiní lidé. Snažím se pořád pídit po tom potřebném rozsahu, co člověk může při běžné práci, partnerce, rodině a chování využívat. Nejde mně to.
Dneska ráno na Impulsu něco ke zdražování bank říkali. Jel jsem autem, tak jsem nevnímal absolutně všechno, ale vyplynulo z toho, že zahraniční matky našich bank na tom nejsou tak dobře a tak kde vidí, že je možno klienty rozvojových zemí podojit, tak tam to dělají. Je to ochotou „tupého stáda“, ale kam ono stádo má jít, když začíná být všude za 18 nebo bez 2 za 20? Ale je prý otázkou, kdy trpělivost klientů přeteče.
Dobrý den,
neboť patřím zrovna mezi ty 2% zlých zákazníku, kteří mají měsíčně 200 – 500 transakcí, a dlouhodobě nemívám uložené peníze, tedy používám účet jen jako průtokáč tak se musím poohlédnout jinam. Prosím nevíte o jiném účtu jako mBank. tedy mám podmínky
1.) nulové poplatky za transakce
2.) nemít nutnost XY min vklad na účtě
3.) internet banking (no to maji snad všichni)
4.) minimální poplatky za provoz, nejlépe žádné, ale do 100 to přežiju
Předem díky
To je účel. PS nemá příliš zájem o propagaci tohoto účtu, aby jim nekanibalizoval ty ostatní.
http://www.postovnisporitelna.cz/Informace-k-produktum/Sazebnik/Stranky/Sazebnik-detail.aspx?produkt=Osu_Zad
Zažádat je možné jen ve finančních centrech, popř. na něj přejít z jiného tarifu (přechod je zpoplatněn).
Jak už tu padlo – FIO nebo PS. Doporučoval bych spíše FIO, protože:
1) umožňuje i hotovostní transakce zdarma
2) nerozlišuje mezi podnikatelským a osobním účtem, oba mají stejný ceník – zdarma. Nehrozí tak zrušení účtu pro „porušování podmínek“
3) IB FIO je výrazně lepší než PS. Má mnoho možností nastavení, import a export z/do účetnictví
4) velmi levné europlatby
A kdo mi rekne kolik jsem utratil kartou a tedy kolik ma vyberu z bankomatu zdarma? Po prekroceni kazde z hranic budou posilat informacni SMS? Nebo to je odhadnu? Proste jak zjistim kolik za provedeny vyber z bankomatu zaplatim?
Nesmysl, nemají garantovane ceny o kterych seznamili klienty.
Ale na stránkách mBank: http://www.mbank.cz/pruvodce/sazebnik/index.html#tabs=5 je v sazebníku platného od 1.8.2010 uvedeno 3 výběry zdarma a každý další 35 Kč, tak jako dosud.
Sazebnik platny od 1.8. je v PDF http://www.mbank.cz/dokumenty/Sazebnik_CZ_DL_8_2010.pdf
Na strance 10 v odstavci g) az i) se pise o teto zmene.
Všichni diskutující kritizují M banku oprávněně, protože nejdříve nabízela něco nového a teď se přibližuje těm standartním Brontosaurům. Přece banka se neživí z poplatků, ale ze svého obchodu. Dostávají peníze,které používají k úvěrování a svoji režii musí přece pokrýt.To bylo na M bance nové a ona to opouští. Nejde o účet zadarmo. V zahraničních bankách jsou polatky mnohem méně využívány, spíše jako sankci za nějaké nedodržení smlouvy a jde to. Chtěl jsem si tam účet založit, ale dobře jsem učinil, že jsem zůstal u těch Brontosaurů.
Presne tak! Taky mam za to, ze banky se maji zivit obchodem z penez, ktere jim sverime.
Tohle, jak je nastavenej „system“ – poplatky za kazdou pi*ovinu – to je proste zotrocovani lidi. Kdybych mohl, tak bych se z vysoka na nejakej debilni ucet u banky z vysoka vite co..
Dělám u konkurence měšce, ale toto mi nedá: včera jsme po mBank chtěli vyjádření k nové hypotéce a změně sazebníku. Tiskový mluvčí má do 8.6. dovolenou a nikdo jiný v bance se vyjádřit do médií nemůže. To je strašně zajímavá shoda: mBank spustí spoustu novinek a nemá je kdo komentovat. V té bance je totální komunikační chaos! Jako novinářku mě to těší, jako mKlientku děsi :(
Ja chapu, ze se to klientum mBank nelibi, ale stejne bude patrit mezi nejlevnejsi. Je pravda, ze ja u mBank nejsem, mam ucet u GE za 119 kc mes, prichozi, odchozi platby zdarma, sms z banky zdarma, 2 karty debetni zdarma, vybery ze sveho bankomatu zdarma,a bankomatu plno, IB zdarma, sporici ucet zdarma a kreditku s programem bene+ taky na rok zdarma. Na programu mesicne vydelavam vic nez 119 kc, takze cely ucet mam zadar. Timto nelobuju za ge, nic z toho nemam a muzou tu byt lidi, kteri maj s ge nedobry zkusenosti, ale u me dobry. U cs jsem byl, i u postovni spor. Nepresvedcili me. A pritelkyne odesla s radosti od kb.
Asi tam měla příliš peněz. Rozdávali to těm, kdo se koncem měsíce pohyboval těsně k nule. Kdo měl destitisíce, či nedejbože statisíce, či milióny, tomu ji nenabídli. Půl roku byla dostatečná doba.
Což je jen jeden z příkladů nesmyslného chování mBanky. Namísto, aby shrábli desítky Kč, možná i stokoruny z provizí nákupů „šetřílků“, jak zde někteří pejorativně tyto klienty nazývají, s náklady řádově koruny, či maximálně desetikoruny, nabízeli to jen potenciálním dlužníkům. A zároveň je nechali vybírat, nemotivovali k něčemu jinému, z bankomatů zdarma – pro mBanku jen náklady, žádný zisk.
„Tento bod se dotkne méně než 2 % našich klientů“
To je kec. Kdyby to byly fakt 2 %, tak kvuli nim nezavadi takovy opruz, protoze financni prinos z tech 2% ani omylem neprevysi ostatni zapory z toho vyplyvajici.
Ale chapu, ze premyslet je tezke (nebo, ze lhat verejnosti je tak snadne)
Kdyby byl problém ve velmi malém počtu klientů, kteří generují enormě vysoké počty transakcí, tak by třeba zavedli 100 odchozích plateb měsíčně zdarma. A 99,8% uživatelů by nad takovým zdražením mávlo rukou, protože se tomu v životě nepřiblíží. U 10 plateb o tom zapřemýšlí i ten, co běžně dělá 2–3.
Nu, snad tu nikdo nevěží, že je to kvůli nějakým pofidérním podnikatelům? Tak blbej tu snad nikdo není nebo jo? Prostě šlápli vedle a jsou ve ztrátě. A to dost krušný. To se může stát, ale co mi není jasné je to, že to nevěděli už z toho Polska? Dále že tu nikdo nebude chtít SIPO, kontokorent, inkasa a tak? Poláci sice nejsou žádný lumeni, ale tohle snad patří ke standardu bankovních služeb na celém světě nebo ne? Nu, každopádně jsem si hned v pátek založil FIO konto a musím říct, že jejich IB je úplně někde jinde než v mB. Ta mi přijde že to dělali nějací studenti jako semestrálku.
Osobně bych je nepodceňoval. Myslím, že načasování získání bankovní licence FIO a přerodu mBank může (při dobře provedené PR) sehrát mimořádně významnou roli. Přece jenom klientela mBank jsou lidé, kteří už jednou prokázali svou mobilitu.
Sám jsem dosud toleroval problémy se sliby, dražší provoz v zahraničí i v poslední době zrušení spořících produktů na způsob chytré horákyně. Ale nově představená „vylepšení“ jsou docela velké sousto ke strávení a dost dobře možná nejen pro mě onou poslední kapkou v poháru trpělivost.
Nemůžu říct, že by mě mBank naštvala, není to ženská, aby pro ní člověk plakal nebo měl snad pocit, že mu byla nevěrná. Pustil jsem si jí sice poněkud více k srdci (dokonce jsem se snažil jí maximálně šetřit náklady, celkem jsem měl za roky 2008–2010 jen třináct výběrů z bankomatů, z toho 4 v zahraničí), než jsem měl a tak teď cítím určité zklamání. Mnohem víc, než to, že nebudu mít všechny dosavadní služby zdarma (obratovou podmínku na kartě nesplním, určitě ne každý měsíc), mě trápí obavy, jak na to zareagují ostatní banky, kam hodlám své aktivity rozložit, zejména mě jde o Osobní účet zadarmo, který dle Dalichova tvrzení má být v ohrožení (a když to říká Dalich, je to určitě pravda :) ).
Kdybychom měli euro, tak bych se tím vůbec netrápil a založil si účet v některé z internetových bank v Německu, protože některé z nich mají výběry v zahraničí zdarma a internetové bankovnictví v němčině by mi nepůsobilo problémy, takhle budu muset vybírat z velmi omezené nabídky na českém trhu :(
Řeknu to takhle, k mBank jsem přešel od KB kvůli poplatkům a hroznému IB, certifikát a přihlašování jen v IE, za 2 roky jsem nezaplati ani korunu a ani dál platit nebudu, takže celý článek je o ničem. Na pravidelné platby mám trvalé příkazy a do deseti odchozích transakcí se vejdu. jen budu víc používat kartu k nákupům, abych měl aspoň jeden výběr zdarma, což ale neni žádná věda a navíc emboss. karta k účtu. Stále tu nevidím na našem trhu výhodnější účet a srovnání s poštovkou, tomu se musím zasmát.
Já se zase musím zasmát tomu, že jste nebyl schopen pochopit článek a ještě nám o tom napíšete komentář, abychom se na váš účet dobře pobavili. Pro jistotu dodám, nemyslel jsem na „váš bankovní účet“.
Takže polopaticky: článek nebyl o tom, zda je či není mBank výhodnější či levnější než jiné banky, ale že se z „docela jiné banky“ s jednoduchým ceníkem (prakticky vše zdarma) stává „obyčejnou vychcanou českou bankou“, která neváhá lidem lhát, když na tom vydělá.
Používám mBank jako primární účet pro výplatu a kartou platím často. Od začátku jsem přemýšlel, jak dlouho to vydrží a když jem platil kartou mě často napadlo, kolik za transakci mají a zda se jim vrátí peníze za moje výběry z bankomatu.
Takže krok mBank chápu.
Nicméně je fakt, že banka lhala, ano, evidentnější to být nemůže, skutečně lhala. Teď by se měli omluvit za to, že bez poplatků to nejde, že je krize, že je to mrzí, že dělali co mohli a doufat, že to klienti pochopí. Takhle jsou to pouze lháři, kteří nezvládli svojí práci a teď nezvládají ani komunikaci s klienty.
Hal
Nejlépe mi vychází eKonto od RB. Nemůžu si pomoci, platím tam téměř za vše a pořád to mám levnější, než od jiných ústavů. Jak je to možné? Možná je to dáno tím, že ta cena není až tak vysoká jak by se zdálo a při splnění pár základních podmínek (platba kartou, výše příchozí platby,IB, atd..) nabízí banka slevu, tedy v konečném součtu je pro člověka levnější :)
(měsíčně: 3odchozí, 6trv příkazů, sipo, 0,5výběrů a na konci měsíce mu ještě banka zaplatí – co více si přát??).
Kdybych měl eKonto, posílal na něj třeba 100 000 měsíčně, tak mě bude stát minimálně 264 Kč. A to se mi fakt NEVYPLATÍ.
26× trvalý příkaz
14× odchozí inkaso
Jednorázové příkazy raději nepočítám, je jich cca 14–20 podle potřeby. To už i u spořky bych měl Osobní účet grátis včetně výběru z bankomatů – a že je to dost drahá banka!
Já to tak řeším již od února 2009, máme s chotí osobní konto u ČS + program výhod. Směrujeme na konto svoje veškeré příjmy a to co schází do 100 tisíc jednou za měsíc doplním ze spořícího účtu v jiné bance. Takže mám naprosto vše zdarma, desítky TP, inkas, výběry z bankomatů, mraky zůstatkových SMS , dvě kvalitní embosované karty (MC a Visa ) a ještě máme zůstatek do 50 tisíc úročen 2% p.a. V součtu mi tak spořitelna každý měsíc pošle cca 100Kč za úroky. Za ten poslední rok jsem nezaplatil spořitelně ani haléř a dostal jsem od ní cca 1400 na zpět. A to se pořád bavím o běžném účtu !! Když tu čtu ty věčné lamentace o mBance, tak se musím smát. Proč tam proboha lezete? Copak není žádná jiná alternativa? U Fio si založte běžný a spořící účet, k oboum je debetka zdarma a lze tak platit a vybírat hotovost kartou přímo ze spořívího účtu, kde bude každá vaše koruna úročena 1,6% p.a. do poslední vteřiny před „stržením“ z vašeho konta. A těch 6kč za výběr z bankomatů ČSOB/PS jistě nikoho nezabije a hravě to pokryjí úroky ze zůstatku na spořícím účtu.To samé platí pro konto zdarma u PS. Proč se pořád rozčilovat z nesmyslnou mBankou?Když je tu možnost volby …
Obrovskou devizou mBanky byla ta jednoduchost. Klient nemusel přemýšlet, kolik má na účtě, jestli má nějaký obrat, kolik udělal transakcí, ani z jakého bankomatu vybíral (jen kolikrát za měsíc celkem). Obzvlášť to poslední bylo důležité pro lidi na vesnicích, kde byli rádi, když tam byl aspoň jeden bankomat, nebo když kolem nějakého jeli/šli při cestě do práce.
Další věcí bylo „držení ostatních bank na uzdě“. FIO se to netýká, ta s modelem bezplatného účtu přišla ještě před mBank (ale chytře se vyhnula největší nákladové položce – výběru z bankomatu, kdy tuto starost „přehodila“ na ČSOB, čímž je ovšem také tak trochu „v pasti“, závislá na ceníku ČSOB), ale Osobní účet zadarmo od PS je jednoznačně reakcí na mBank a nyní má PS „otevřené ruce“ ke zpoplatnění nebo omezení a jak Dalich naznačil, minimálně se o něčem takovém uvažuje.
Výsledek je, že zbude pouze FIO. Mě, jako Pražákovi, to nevadí, já mám bankomat ČSOB i pobočku FIO kousek od bytu, takže můžu vybrat na pobočce a díky (na Prahu) nestandardní pracovní době (začínám v 7:00 ráno :( ) se tam i jen tak tak dostanu těsně před zavřením.
Čtu-li to správně, říkáte, že při obratu 100 tisíc měsíčně máte u ČS vedení účtu zdarma včetně transakcí? O jaký konkrétně produkt jde? Protože na webu má spořitelna buďto Exclusive konto za 330 Kč nebo osobní účet, kde se ale člověk po navolení uvedených položek dostane na podobnou cenu. A o slevě za posílání výplaty na účet se tam nikde nepíše.
protočit kartou 4 litry za měsíc, si nedělejte srandu, to snad není problém, benzín, jídlo atd. atd…
limit 10 jednorázových příkazů – k tomu se ani ve snu neblížím, vše trvaláky, sipo, inkasa a to se do limitu nepočítá..
tak o co jde??? že se zavádí nějaké poplatky? ty u mB byly od jejího vzniku, tak co.. Opravdu si tady myslíte, že si banka nechá na věky líbit, že na vás prodělává? Jsem asi z jiný planety…
Pěkné počtení a zábava toto vlákno… :)
Lidi, jak to proboha děláte, že utratíte více než 4000Kč měsíčně a to ještě kartou?
Benzín – naco?, hadry a boty – výjímečně (u Čongů), s jídlem se dá vejít tak do 800 Kč/měsíc a jinak v pohodě vyžiju, nepodléhám konzumu a spotřebě a držím si nízkou ekologickou stopu.Holt ty občasné výběry kartou budu muset pořešit jinak, zřejmě nejsem „ten správný“ klient mBank :)
Mimo větší město nelze udělat 4.000,– na platbě kartou, ani když máte rodinu. Benzín – i při denním dojíždění ho za 4 litry neprojedete. Pokud bydlíte mimo město, platite jen keš, obchodníci karty neberou. Bankomat tam není, je taky 15, ale i 30 km daleko, to máte lepší žádnou kartu nemít nebo rovnou dostávat výplatu keš (mluvím o kraji Vysočina, mám kliku, že bydlím ve městě). Pak se člověk nediví, že tam lidi mají max. účet u Poštovní spořitelny, páč pošta je téměř všude.
Otazka je jestli to skutecne nekdo mimo mesto potrebuje. Vybirat jednou mesicne vsechno ho bude i bez obratu stat 9Kc. A pokud udela obrat nad 2000Kc bude mit i ten jeden vyber zadara. Nicmene zkuste se zamyslet jaci lide to jsou, kteri nechodi na nakup do obchodu ktere by brali karty, ale pritom maji blizko bankomaty. Asi to jsou lide, kteri ani ve meste nepracuji. Myslim, ze takovi lide jsou v drtive vetsine klienti postovni sporitelny.
Ale já bych je šmahem všechny nehaněl. Spíše je mi záhadou, proč v tom Polsku to funguje na lepší úrovni a u nás ne? Proč prostě nevzali jejich komerčně odzkoušené řešení včetne inkas, SIPA, kontokorentů a dalších běžných služeb a nenastavili to tady stejně? Nechce se mi věřit, že by to tam bylo tak špatné a navíc že by jim to tam někdo takhle akceptoval? Tak špatně na tom v tom Polsku zzejvně nebudou anebo jo?
Banky mají nepsaný kartel a k zisku se nějak dostat musí. Jde o to, jestli je ten zisk mravný, přiměřený … A to ve většině případů není a i přes krizi stoupá. Zisk samozřejmě odtéká ven z republiky. Poláci zisk nevykazují /zatím/. A je možné, že až český človíček vymyslí zase něco, aby z účtu vyzobal třešničky jako z dortu, bude muset banka přistoupit k dalšímu zdražení těch operací, které si klienti najdou jako pro klienty výhodné. Takové klienty má každá banka a záleží, kolik jich v té které bance bude. Pokud chování klientů banky převedeme na chování v obchodě, tak v této branži se najde dost zákazníků, kteří jdou nakupovat podle výhodných nabídek v letácích. A zde se nabízí, stejně tak jako u bank, víceromožných řešení:
- zákazník koupí jen akční zboží s cenou skutečně pro zákazníka výhodnou, obchodník málo vydělá
- zákazník koupí akční zboží, u kterého ve skutečnosti není cena pro zákazníka výhodná, ale obchod dovede zákazníka zpracovat tak, že si zákazník myslí, že cena výhodná je
- zákazník chce koupit akční zboží, ale to není k dispozici, koupí tedy něco jiného, dražšího
- zákazník koupí mix výhodného akčního zboží se zbožím neakčním
- zákazník koupí běžné neakční zboží, na ceně mu víceméně nezáleží
Ještě mohou být jisté mezivarianty, jako že zákazník může koupit akční zboží pro něj výhodné a akční zboží pro něj nevýhodné a k tomu ještě neakční atd., ale nebudeme se do toho zbytečně zamotávat …
Pouze v prvním případě se zákazník chová skutečně racionálně a na obchodu jakž takž „vydělá“, v ostatních příkladech vydělává obchodník, a dostává se od přiměřeného až k neúměrnému zisku. A zrovna tak to je u bank, je jen na klientovi, co si vybere. Pouze u bank je vztah dlouhodobější, kdy si klient zřídí účet, ale za 2 měsíce už ceny nemusí platit, v obchodě by cena měla platit aspoň do chvíle, než dojedu k pokladně a zaplatím,i když ani zde to nemusí být pravda, zákazník si ani jiné, zpravidla vyšší cenyy nemusí všimnout, zvláště pokud se nákup skládá z více položek (plný nákupní vozík). A že vás takový obchodník může za nákup loupnout o daleko vyšší peníz, než zaplatíte za účet v bance …
Pokud si někdo myslí, že bude mít něco opravdu zadarmo, tak banka musí vydělat na jakýchsi skrytých poplatcích /vychytralá karta, konto …/, případně ony poplatky vydělat na jiných operacích. Pokud takovýchto výdělečných operací budou klienti málo využívat, banka přistoupí ke zdražení poplatků u operací, které klienti využívají více. Pokud se klienti přeorientují z těchto výnosných a častých transakcí zase někam jinam, bude muset i banka hledat jiné transakce, kde se jí to vyplatí zdražit a bát se, aby klienti zase neutekli k jiným transakcím. Případně se bát, aby klienti neutekli z banky zcela.
Jde o to, jak banka své zdražení prezentuje. Pokud z lidí dělá „voly“ a /nemám na mysli jen mBank, takto postupují i jiné banky/ klienty oblbuje, že zdražení, pardon úprava cen, je v zájmu klienta a že klient nic nepocítí, tak není dobré s klienty takto pohrdat. A řada klientů se chová jak stádo tupých ovcí a jinam se jít neodváží, případně nechce jít zpátky tam, odkud původně přišla, protože mezitím se původní banka mohla stát opět výhodnější.
Je to opravdu celé velice individuální. Banku v souvislosti s osobním účtem lze změnit vcelku bezproblémově, u firemního účtu to tak jednoduché není, případně se musí nechat dost dlouhou dobu vedle nového účtu aktivní i účet zamýšlený ke zrušení.
Rejžovat chtějí nejen banky, trnem v oku pro svoji drahotu může být mnohým kterýkoliv jiný podnikatelský subjekt.
Jak uz bylo v clanku zminovane, Cesi si vzdy hledaji skulinku. Zvlaste klienti Mbanky jsou flexibilni lide, kteri se nebali zmenit si ucet, kdyz Mbanka vznika. Je pravda, ze si z nich Mbanka delala neco jako testery a bohuzel se jim za to odvdecuje po svem..V momente, kdy se objevi nova banka, ktera na dva roky slibi to, co slibovala Mbanka, tak vsichni vime, co se stane…a tak to ma i byt.
RB jsou zlodeji, nic jineho- hned jak to bude mozne rusim u nich ucet- s takovyma si nic nezacinat, ti maji zalibu v davani pokut-ZLODEJI, FRASKA!!! to je muj nazor a nic ho nezmeni, nastvali me tak, ze kde to pujde,budu jim delat spatnou reklamu a varovat lidi!kez by tak chteli zkrachovat – aspon k necemu by ta krize byla dobra.
Zpoplatnit 11. a další převodní příkaz má svoje (i když absurdní) opodstatnění: Když chceš někoho potrestat, pošli mu 1000× 1 halíř z mBank například do ČS. Tebe to bude stát 10 Kč (převod bez poplatku), ale cílový příjemce v ČS zaplatí 1000× 7 Kč (poplatek za příchozí platbu z cizí banky+poplatek za položku) = 7000 Kč a obdrží tvých 10 Kč. Takové případy se staly, zákazníci to samozřejmně reklamovali a mBank to musela řešit, ale nevyřešila, protože odesílatel nic neporušil.
Stěžovači všech zemí, spojte se!!!! Pročítám tu ty nesmysle o tom, jak je to nepřehledné, jak se budou muset evidovat nákupy kartou, kdo se v tom má vyznat atd…
Praxe: Měsíčně 2 velké nákupy v hypermarketu, 1× natankovat u benzínky a koupit flašku/basu piv kartou… Určitě nikdo z Vás tohle nedělá, že???? Pokud to někdo nedělá, za tři výběry zaplatí 27 Kč měsíčně (u FIO zavádějí poplatky též, poznámka pro machýrky s FIO účtem)…Při dvou nákupech bez benzínu to je 18 Kč..
Měsíční limit 10 příkazů k úhradě – pokud nemáte opravdu velmi rozvětvenou rodinu, pak pro každého dostačující a snadno zapamatovatelný. Nehledě na fakt, že když už se loguji na svůj účet, mrknu na výpis a tam ty příkazy přece přehledně srovnané mám.. Pokud Vám to nestačí, jste zřejmě podnikatel a nemáte využívat osobní mkonto…
Výběry v zahraničí zdarma jen nad Kč 2500,–?? I když jedete byť jen na dva dny do ciziny, je prakticky jisté, že utratíte EUR 100,– (dle aktuálního kurzu). Tak si je vyberte a máte to zdarma…
U ČS Vám připíší úrok Kč 0,18 při zůstatku 40000,–, ale odečtou Vám 5 Kč za položku… No fantazie, takže za tento „zisk“ ve skutečnosti zaplatíte Kč 4,82… Měsíční náklady s parodií na VISA GOLD kartu, při objemu plateb pod novými limity mbank jsou v naší rodině Kč 300,– měsíčně…
Shrnutí: při dvou velkých nákupech, plné nádrži a base piv máte vše stále zdarma, v nejhorším za Kč 27,–, což je ovšem nepředstavitelná lichva ve srovnání s pouhými Kč 300,– jinde…
Nadávejte dál, jen ať odliv klientů stoupne… Pak zmenšený objem aktiv v bilanci mbank tuto banku skutečně donutí ke zvýšení příjmů zvyšováním poplatků…
BRAVO!!! Jak ČESKÉ…!!! Buďte hrdí, buďte Češi, nadávejte jako vždy jen tak pro zábavu, bez zamyšlení nad praktickým dopadem a tím způsobte zánik jednoho z mála produktů, které mají smysl na pokřiveném českém bankovním trhu.
TLESKÁM!!!!
Asi opomíjíte jeden základní fakt, že nejde o nadávání pro zábavu a 35 Kč, ale o princip. Jsem z těch, kteří také 35 Kč až tak neřeší, ale nyní už mi teď bude jedno, zda dám 40 Kč u Mbank či 95 Kč Volksbank, nebo 80 Kč u ČS. Ostatní banky mají podobné ceny, a v zásadních věcech (většinou) klientům nelžou.
A mezi námi, pokud mám vytahovat VISA kartu 2× měsíčně či 10× měsíčně už pro mě rozdíl je, ať již v časech na pokladnách či o to větším riziku ztráty karty a místo 2 výběrů z bankomatu spousty malých plateb ve výpisech, kterými ztratím přehled o měsíčních nákladech.
Takže to vidím jinak… já bych to definoval opačně… BRAVO!!! jak POLSKÉ!!!
Připadá mi, že nevíte, o čem píšete. Jsem u mBank asi 3 roky a na poplatcích jsem nezaplatil ani korunu.
V diskuzi se tu někteří chvástají, že po splnění základních podmínek nic neplatí – u mBank jsou tyto základní podmínky samozřejmostí pro 90% klientů – zaplatit alespoň 4 000 měsíčně (těžko bych vyžil z menší částky), max. 10 plateb bezhotovostním stykem (to navíc kromě trvalých příkazů a inkas) a max. 3 výběry z bankomatu měsíčně (pokud si to nepohlídám, zaplatím 35Kc). Samozřejmě byla mBank nucena pozměnit podmínky, ale provedla to tak, že se to většiny zákazníků nedotklo a chrání se tím proti zneužívání svých bezplatných služeb.
A pokud jde o ty sliby, ona snad mBank říkala nějaké termíny, kdy služby zavede? Já třeba v zahraničí vždy platím i vybíram kartou a nikdy jsem problém neměl. A na mém účtu mi žádná služba nechybí.
mBank je naprosto bezkonkurenční bankou a vaše argumenty mi připomínají pana Paroubka. „Proč musí banka zdražovat všem a ne jen těm zlým podnikatelům?“ To jste mysleli vážně? Pak je mi vás líto, jak byste chtěli jinak předcházet zneužití? A znáte někoho, kdo na svém „běžném účtu“ potřebuje kromě inkas a trvalých příkazů více než 10 plateb? Já jich využiju přibližně 10 za rok.
mám mbanku ze dvou důvodů – prvním byly peníze (bez poplatků za vedení apod.) a druhým byl fakt, že banka nevyžaduje žádný osobní kontakt. po zkušenosti z kb, kdy mi minimálně jednou měsíčně volala koza od přepážky (pardon – osobní bankéřka), abych si přišla popovídat o jejich nabídkách a kdy pokaždé, když částka na účtu klesla pod určitou částku (nevim už kolik to bylo), další telefonát s nabídkou úvěru… a jak už tu někdo psal – při návštěvě pobočky musel člověk zuřivě odmítat destíky dalších nabídek, čímž se vyřízení jedný blbiny protáhlo na solidní pohovor. tohleto mě totálně vytáčelo a tak v mbance klidně i pár korun zaplatim, jen když mě nebude nikdo opruzovat s nabídkama, o který nestojím, nikdo mi nebude volat a nemusím vůbec nikam chodit a s někým se dohadovat.
Poplatek z převodu eMax+ na jiný účet od mBank je vážně super. Zjistil jsem to náhodou asi při třetím převodu, kdy mi mBank strhla 3×150,– kč. Co na to mohu říct, měl jsem vyděláno. Transparentnost a férovost tohoto poplatku je opravdu otázkou. Každý 5tý člověk se nachytá na poplatek 150,– kč, navíc 150,– kč dáváte za pouhou změnu šablony příjemce. Dejte si prosím u eMaxplus pozor na poplatek 150,– kč (pouze první platba v měsíci je zdarma). Banka mBank již dávno není bez poplatků a časem budou další přibývat, takže pravidelně si čtěte sazebníky a nenaleťte jako já.
nebývá obvyklé psát do diskuse 7 let po publikování článku ale myslím že tento článek si to rozhodně zaslouží. Je totiž tak zoufale mimo jak mimo jen může být. Realita se ukázala zcela opačná, sen se rozhodně nerozplynul a velké banky na bezpoplatkové služby musely reagovat protože počet klientů nejen mbanky ale i řady jí podobných levných bank začaly soupat strmě a stoupají pořád. AirBank, FIO, ... Žádné poplatky u základních služeb se nevrátili jak autor článku sugestivně tvrdí a rozhodně je konkurence mezi nízkonákladovkami velmi bohatá přestože autor ve své době tvrdil že mbank konkurenci nemá a mít nebude (velmi odvážné tvrzení, zřejmě měl křišťálovou kouli)
Článek je dokonale mimo a zaslouží si snad jen stažení a předstírání že nikdy nevyšel ...