Hlavní navigace

Pozor na nevyžádané prémiové SMS, které vás přijdou draho

12. 9. 2013

Sdílet

Sdružení Spotřebitel.net upozornilo opět na problém s nevyžádanými prémiovými SMS. V posledních dnech totiž spotřebitelská organizace zaznamenala další stížnosti od lidí, kteří obdrželi nevyžádané textové zprávy od společnosti DIMOCO Czech s.r.o. a zaplatili za to nemalé peníze. Problém se objevil už v roce 2011 a informoval o něm například náš sesterský server Podnikatel.cz v článku Nový fígl mobilního byznysu. Zneužívá prémiové smsky

 Spotřebitelům je obvykle za 1 prémiovou SMS účtováno 99 Kč. V pravidelném vyúčtování telekomunikačních služeb pak naleznou mnohdy několikasetkorunovou položku připadající na prémiové SMS. Operátoři od toho dávají ruce pryč a spotřebitelé raději zaplatí, než by měli problémy, vysvětlila proces právní poradkyně sdružení Spotřebitel.net Kristýna Opletalová

Český telekomunikační úřad na zmíněnou firmu podal trestní oznámení v listopadu 2012. Výsledek vyšetřování ale není podle sdružení do dnešního dne znám, protože společnost DIMOCO se ohradila proti nařčení z podvodu. 

Podle právního poradce sdružení Matouše Blažka se mohou poškození k trestnímu oznámení připojit zasláním dopisu na Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 3. Zasílání prémiových SMS je pak možné zablokovat u operátora. Reklamace by měli spotřebitelé směřovat písemně operátorovi i společnosti DIMOCO. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).