Sdružení Spotřebitel.net upozornilo opět na problém s nevyžádanými prémiovými SMS. V posledních dnech totiž spotřebitelská organizace zaznamenala další stížnosti od lidí, kteří obdrželi nevyžádané textové zprávy od společnosti DIMOCO Czech s.r.o. a zaplatili za to nemalé peníze. Problém se objevil už v roce 2011 a informoval o něm například náš sesterský server Podnikatel.cz v článku Nový fígl mobilního byznysu. Zneužívá prémiové smsky
Spotřebitelům je obvykle za 1 prémiovou SMS účtováno 99 Kč. V pravidelném vyúčtování telekomunikačních služeb pak naleznou mnohdy několikasetkorunovou položku připadající na prémiové SMS. Operátoři od toho dávají ruce pryč a spotřebitelé raději zaplatí, než by měli problémy,
vysvětlila proces právní poradkyně sdružení Spotřebitel.net Kristýna Opletalová.
Český telekomunikační úřad na zmíněnou firmu podal trestní oznámení v listopadu 2012. Výsledek vyšetřování ale není podle sdružení do dnešního dne znám, protože společnost DIMOCO se ohradila proti nařčení z podvodu.
Podle právního poradce sdružení Matouše Blažka se mohou poškození k trestnímu oznámení připojit zasláním dopisu na Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 3. Zasílání prémiových SMS je pak možné zablokovat u operátora. Reklamace by měli spotřebitelé směřovat písemně operátorovi i společnosti DIMOCO.