Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jiří Paroubek: Zatlačíme na banky, aby změnily poplatkovou politiku od kulivok - jakko-li Jyrku nemusim, regulace bank je na místě....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 5. 2010 8:51

    kulivok (neregistrovaný)

    jakko-li Jyrku nemusim, regulace bank je na místě. Jednak v matešských zemích tak vysoké poplatky nejsou a nebo takové poplatky neexistují ( např. poplatek za příchozí platbu ).
    Tzn. řešení je velice jednoduché. Banka by dostala 1.varování, že nesrovná-li poplatky s mateškou bankou,bude proti ní zahájeno správní řízení s pokutou 50% čistého ročního zisku. Pokud by ani toto nezabralo, banku nechat znárodnit a manažery poslat do tepláků.
    Pak by si všichni bankovní rádoby manageři rozmysleli okrádat lidi, kteří jim svěří své peníze.

  • 11. 5. 2010 10:43

    Patrik Chrz

    Tedy něco podobného jako ve Venezuele, kde znárodňují kde co.
    První problém by byl ve smlouvách na ochranu investic, kterými je ČR vázána, za znárodněné banky bychom jejich zahraničním vlastníkům museli vyplácet náhrady na které netuším, kde bychom vzali, ale dejme tomu.

    Fajn, tyhle „podružné“ věci nějak vyřešíme a dáme se do sestavování takového ceníku.
    Tak jaké poplatky klienty nejvíce pálí:
    a) poplatek za příchozí platby – řada bank již neúčtuje
    b) poplatek za odchozí platby – těžko může být zcela zdarma, když za clearing platí banky poplatek ČNB, u většiny banky ale není nijak astronomický, obvykle do 6 Kč, i kdyby se stanovil limit na polovině, tak je to na domácnost kolik? 20 Kč ušetřených měsíčně?
    c) poplatek za vklady a výběry v hotovosti – pokud by po regulaci byl maximální povolený poplatek podnákladový (což je vlastně už dnes, protože práce té pracovnice za přepážkou + další náklady stojí víc, než těch cca 30 – 50 Kč), budou se banky snažit maximálně omezit počet takových transakcí. A to buď jejich naprostou absencí (např. mBank), zkrácením pokladních hodin (FIO), zaváděním tzv. bezhotovostních poboček (ČS, KB,…), snižováním počtu poboček obecně (ČS). Kdo na to nejvíc doplatí? Lidé, kteří nemají možnost se „utrhnout“ během obvyklé pracovní doby (cca 8–16) a lidé z malých měst (kde budou ty pobočky zrušeny)
    d) poplatek za vedení účtu – opět pokud nejde o balíček, tak jde obvykle o desetikoruny.
    e) poplatek za platební kartu a výběry z bankomatu – zatím vedla regulace v této oblasti (povinnost účtovat poplatek měsíčně místo ročně) spíše ke zdražení (ČSOB o 20 %). Pokud by byla stanovena maximální částka, kterou je možné účtovat za kartu, banky by vydávaly (pouze, nebo aspoň pro běžné klienty) pouze základní karty (Maestro, Visa Electron), které jsou levnější, ale u kterých je často problém s placením v zahraničí.
    Bankomaty – pokud by byl poplatek za výběr z bankomatů stanoven jako podnákladový, opět půjde o omezení počtu bankomatů – a odkud se budou stahovat? No právě z těch malých měst.

    Když to shrnu – za pár ušetřených desetikorun by došlo k výraznému zhoršení bankovních služeb a to zejména pro obvyatele malých měst a vesnic. Tak si říkám, opravdu je to tohle, co chcete, když jsou tu alternativy, které jsou už dnes bez jakékoliv regulace zdarma?

  • 11. 5. 2010 14:15

    thr (neregistrovaný)

    To povinné měsíční účtování poplatků za kartu je vůbec „lahůdka“. Nejde jen o to, že některé banky zdražily i v absolutní hodnotě. Vede to ale i k dalším dopadům – banka třeba měla kreditku zdarma v případě, že je roční obrat přes 36 tisíc. Teď nově je z toho 3000 měsíčně – na pohled to samé, stále 36k ročně, jenže v praxi člověk těch 36k za rok utratil zcela jistě, naproti tomu měsíc, kdy kartu prakticky nepoužil a tak se přes ty 3k nedostal výjimkou není (zvlášť když kombinuje karet více) – okamžitě je z toho měsíční poplatek a nárůst výdajů :-(
    Fakt regulace na xxxx :-( Přínosem je jen to, že aspoň v některých případech vyjde levněji zrušení karty – nepropadne cena do konce roku atd., ale jinak je to víc škody než užitku.

  • 13. 5. 2010 14:25

    nax (neregistrovaný)

    Ja nevim, kdyz si jinde objednam nejakou sluzbu, tak platim za sluzbu a konec. Zadna firma po me nikdy nechtela poplatky za to, ze jim sedi asistentka v kanclu, ze musi neco nekam vozit, za to, ze jsem jim zaplatil hotove atd. Chci sluzba takova a takova = tolik a tolik penez mesice a ne cenik s 1000 polozkami, jejichz polovinu ani neni mozne logicky odvodit co vlastne znamenaji a jestli se mne tykaji.
    Chapu, ze maji banky vydaje, ale to je v kazdem jinem podnikani. A v zadnem jinem oboru po vas nechteji platit za jednotlivy ukon jejich zamestnacu a jine naklady.

  • 11. 5. 2010 22:57

    bez přezdívky

    Presne tak, štátne firmy sú predsa ďaleko efektívnejšie ako súkromné. Štátne firmy poskytujú ďaleko lepšie služby a vôbec tam nedochádza k rozkrádaniu miliárd našich korún pomocou firiem napojených na politikov.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).