Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

Tomáš
Tomáš (neregistrovaný)
8. 8. 2008 6:35 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Jen taková mírná oprava, u banky HSBC je expresní platba také za 200 CZK.
zruda
zruda (neregistrovaný)
8. 8. 2008 7:19 Nový

Platba v ramci banky

celé vlákno
Podle mych zkusenosti, pokud se jedna o prevod v ramci banky, okamzite je to tez u KB, kterou jsem v seznamu nevidel. Kamarad mi posilal penize, asi po dvou minutach jsem to zkontroloval a byly tam. Podobnou zkusenost mam i s platbou za cosi na MU, ktera ma taky ucet u KB.
HNF
HNF (neregistrovaný)
8. 8. 2008 9:56 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno
Potvrzuji. KB-KB bezny ucet-bezny ucet radove minuty.
pazurcak
pazurcak (neregistrovaný) ---.inext.cz
13. 8. 2010 7:31 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno

každá platba v rámci stejné banky trvá do 5 minut

Ondrasz
Ondrasz (neregistrovaný)
8. 8. 2008 14:55 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno
zruda - stačí pořádně číst:) V článku je napsáno, že v rámci KB se připisují platby do 30 vteřin.
Tomáš Marný
Tomáš Marný (neregistrovaný)
9. 8. 2008 16:21 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno
Do 30 vteřin těžko, vteřina je míra úhlu, takže jedině do 30 sekund ;-).
Pecaf
Pecaf (neregistrovaný)
13. 8. 2008 9:16 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno
Třeba záleží na úhlu pohledu ;-)
cipisek
cipisek (neregistrovaný)
7. 12. 2008 10:58 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno
Mýlíš se. Můžeme si vybrat, zda budeme říkat vteřina nebo sekunda ve významu časové jednotky. Stejně tak, jako nám nikdo nepředepisuje, jestli máme říkat Čechy ( Česká republika ) nebo ten nesmysl Česko ( "Če-" totiž nic neznamená, když už tak "Češsko", podobně jako Polsko, a ne "Posko" :-).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 3. 2009 7:19 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno
jako kdyby "Pol" něco znamenalo" to je zase důvod
Dalibor Z. Chvátal aura:93
11. 8. 2008 7:09 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno
On za to nemůže, do článku jsem ji přidal později. Vždyť tam píšu, že podle dalších zkušeností článek zaktualizuji :-) Když psal názor, KB tam ještě nebyla.
Skrew77
Skrew77 (neregistrovaný) ---.scansafe.net
3. 11. 2010 13:40 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno

Mam sice 2 roky zpozdeni ale pridam svou zkusenost. Nase firma ma ucet u KB. Mi na mBank prijdou penize na druhy den, kolegovi, ktery ma ucet u KB se penize v internetovem bankovnictvi bezne objevuji i 2 dny po tom co je tam vidim ja. Je pravda ze je ma pak asi zpetne datovane, ale stejne me to vzdy pobavi, kdyz ja uz penize mam a on stale ceka na zjeveni se prevodu KB-KB.

nnnnn
nnnnn (neregistrovaný) ---.25.broadband3.iol.cz
17. 12. 2011 11:38 Nový

Re: Platba v ramci banky

celé vlákno

Souhlasím KB nejhorší ústav z ČS

Kokoton
Kokoton (neregistrovaný)
8. 8. 2008 7:56 Nový

Pozor na převod v rámci banky

celé vlákno
Banky mají většinou několik systémů (Account Receivable) pro různé účty - běžné účty jsou v bankovním systému, zapojeném do clearingu ČNB a dalších center pro převody v cizích měnách na ty ale může být zvláštní bankovní systém, jiný systém je pro kreditní karty (ale nemusí, např. ČSOB má kreditky přímo v bankovním systému), další systém pro leasing. Poznáte to podle toho že k danému produktu posíláte peníze na sběrný účet a jako VS uvádíte např. číslo smlouvy/karty. Pokud tedy posíláte peníze na takový sběrný účet i v rámci banky, tak výpis z tohoto sběrného účtu většinou načte pohledávkový systém v uzávěrce po půlnoci. Takže připsání platby na leasing či kreditní kartu může trvat až tři dny.
Xsoftx
Xsoftx (neregistrovaný)
8. 8. 2008 8:09 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
No, s tou CS si nejsem tak jist. Nedavnl jsem odesil najednou castku z ING do CS a mBank. mBank uz druhy den pripsala finance a CS vyuzila maximum co ji umoznuje zakon. Vseobecne CS pripisuje D+2.
Já
(neregistrovaný)
8. 8. 2008 10:22 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Taky se mi to u spořky nezdá.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný)
8. 8. 2008 10:53 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Je zajímavé, že mBank, která jede bez poplatků, patří k těm nejčipernějším, čili klient má zdarma službu, ktrou mu jiné banky nedají ani za běžný poplatek! Hlavně, že se najdou spousty blbců, kteří pohrdavě kvákají o ,,bance pro socky"!!!
Já
(neregistrovaný)
8. 8. 2008 11:42 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Ona je, nedali mi půjčku protože mám moc velký příjem. Ale spořka je banka pro socky a ještě šíleně drahá, není prestižní jako třeba KB.
Tomáš Marný
Tomáš Marný (neregistrovaný)
9. 8. 2008 16:38 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Ono asi nejde jen o příjmy... Pokud máš příjem 200 kKč měsíčně a z toho platíš 250 kKč měsíčně alimenty, tak ti nejspíš nepůjčí žádná banka ;-).
Verca
Verca (neregistrovaný) ---.karneval.cz
17. 3. 2010 22:52 Nový

Re: RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno

A ty samozřejmě socka nejsi, že? Ty jsi prestižní jak KB.

ldx
ldx (neregistrovaný)
21. 8. 2008 9:35 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Ano o vetsine sluzeb mBank toto plati a jsem s nimi velmi spokojen, ale mohu potvrdit zkusenost diskutujich, a to ze kreditni sluzby maji prinejmensim velmi pochybne. Mam dostatecny prijem, nemam zadne dluhy ani jine uvery a presto mi nebyl pridelena Mpujcka. Duvody nesdeluji, ale pry nejsem v bankovnim registru... vtipne, ze?
Dalibor Z. Chvátal aura:93
8. 8. 2008 11:11 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
ČS připisuje platby jako D+1, ale v historii je vidíte až D+2. Nicméně, jsou vidět v nezaúčtovaných transakčích a lze je vybrat i použít pro převod. Takže D+1 je správně. Na výpisu je pak opět datum, které odpovídá D+1.
xsoftx
xsoftx (neregistrovaný)
8. 8. 2008 11:51 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Ano, mozne to je.Nicmene tato pladba byla v nezauctovanych polozkach IB vydet az treti den rano..... Vim, ze je mozne, pokud castka neni zauctovana, ale je již v seznamu, pouzit ji na pladby.
Franklin
Franklin (neregistrovaný)
8. 8. 2008 14:43 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Dalibore, to co píšete, platilo do června 2008. Poté proběhl upgrade jejich IB a Česká spořitelna se už chová vždy jako D+1. Přijaté platby se objevují jako zaúčtované ihned po obdržení z clearingu. V nezaúčtovaných platbách jsou nyní jen transakce kartou.
Dalibor Z. Chvátal aura:93
11. 8. 2008 7:08 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Díky za informaci! :-)
Jannie
Jannie (neregistrovaný)
10. 8. 2008 16:10 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Nic proti, ale nezaúčtované transakce už dva měsíce nejsou, jsou jen u plateb kartou.
Tonda
Tonda (neregistrovaný)
24. 9. 2008 11:24 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
A jaké máte zkušenosti s ČSOB? Nevím, jestli to tu už někde padlo... Konkrétně mě zajímá délka transakce z ČSOB do ČS. Teoreticky když zadám platbu v úterý, ČSOB ji musí odeslat do ČNB ve středu a ČS ji připíše na účet ve čtvrtek? A v praxi? O ČS se psalo, že platby připisuje v poslední době velmi rychle, ale jak to praktikuje ČSOB?
klient eb
klient eb (neregistrovaný)
8. 8. 2008 9:27 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
V RB se pripisuje stejne rychle jako u eKonta i na starsich variantach uctu (Zaklad, Plus a varianty zdarma a mozna i jeste starsi cenove programy). Jde o vsechny ucty prenesene z eBanky.
PaJaSoft
PaJaSoft (neregistrovaný)
8. 8. 2008 10:31 Nový

Sporitelna klidne D+3

celé vlákno
Dle mych informaci to s tou sporkou nebude tak jednoduche, protoze neni to tak davno (nejaky mesic zpet) klidne zpravovala platby z KB tak, ze sice v D+2 clovek videl ty prichozi penize, ale jejich valutace probehla az v den dalsi - takze pokud zamestnavatel odeslal mzdu v pondeli, vy jste si ji mohli uzivat az ve ctvrtek (zatimco ja v eBance jsem tu samou mzdu, z te same davky mel pripsanou a valutovanou v utery okolo 10. hodiny ranni)... informaci mam od lidi, kteri maji u teto instituce ucty, mne osobne tato socialisticka instituce v zivote neuvidi...
Bessy
Bessy (neregistrovaný)
8. 8. 2008 10:55 Nový

Blbé zkušenosti

celé vlákno
NO, já poslední dobou mám z převody /už jsem tu jednou psala v jiném článku/ velice špatné zkušenosti- vezměte si - příkaz ingBank dán 19.6., odchod z účtu 20.6./pátek/, připsání až úterý 24.6./ČSOB/,dále příkaz 16.7středa/, odpis 17.7.,připsáno 21.7./pondělí/.,dále příkaz 28.7, odpesáno 29.7/.úterý/ ,připsáno 1.8.Takže v podstatě,jestliže nedám příkaz v pondělí, tak už je na svém druhém účtu do konce týdne neuvidím- což je v některých případech k vzteku-třeba rozbila se mi pračka, dla jsem příkaz k převodu , ale na mém běžném účtu se do dodání pračky peníze neobjevily, což byl trapas.
joe
joe (neregistrovaný)
8. 8. 2008 11:06 Nový

Re: Blbé zkušenosti

celé vlákno
> odchod z účtu 20.6./pátek/, připsání až úterý 24.6./ČSOB/

vždyť to je D+2. Víkendové dny se nepočítají, D=pátek, D+2=úterý.

Aby peníze odešly (do clearingového centra) ještě ten samý den, musí to být prioritní platba nebo v případě mBank+HSBC platba zadaná ráno do určité hodiny.
joe
joe (neregistrovaný)
8. 8. 2008 11:11 Nový

Re: Blbé zkušenosti

celé vlákno
Na druhou stranu, když máte účty ve správných bankách, tak peníze můžou být převedeny ještě ten samý den.

Např. když potřebuju převést peníze ze spořícího účtu z mBank do bývalé eBanky a vzpomenu si na to před 7:00 ráno, tak mám jistotu, že peníze budu mít v eBance ještě tentýž den. Funguje to výborně, dělám to tak pokaždé :-)
Já
(neregistrovaný)
8. 8. 2008 11:46 Nový

Re: Blbé zkušenosti

celé vlákno
To jsou zas kecy, kdo by vstával před 7 ráno ? A když už nemůžeš dospat, musí tě ráno napadnout že to pošleš, kdyby tě to napadlo večer, tak to zadáš večer. Prostě to jde až druhej den.
joe
joe (neregistrovaný)
8. 8. 2008 12:17 Nový

Re: Blbé zkušenosti

celé vlákno
Žádné kecy, prostě převod D+0. Mimochodem, před 7 se budím skoro vždy ;-)
SocPredator
SocPredator (neregistrovaný)
8. 8. 2008 12:21 Nový

Re: Blbé zkušenosti

celé vlákno
Pekaři?
Já
(neregistrovaný)
8. 8. 2008 12:53 Nový

Re: Blbé zkušenosti

celé vlákno
A mlíkaři. A i když ví že ty prachy chce poslat už večer, schválně to zadá až ráno aby to bylo D+0 :)
Roman
Roman (neregistrovaný)
8. 8. 2008 21:15 Nový

Re: Blbé zkušenosti

celé vlákno
Hmm, já jsem v 7 ráno někdy už skoro hodinu v práci. Ale sehnat někoho v Praze v práci před osmou je zbytečné. Aspoň když tam volám na vedení :-) Takže zdravím Prahu, existují i jiné kouty republiky, kde lidi pracují dřív a nevstávají až dávno po 7 :-)
Tomáš Marný
Tomáš Marný (neregistrovaný)
9. 8. 2008 16:44 Nový

Re: Blbé zkušenosti

celé vlákno
Ona ta práce od 6.00 asi není moc dobrá... Před dávnými léty jsme měli pracovní dobu rovněž od 6.00, a většina mých kolegů pak nejméně hodinu chrápala na židli v kanceláři...
Já
(neregistrovaný)
8. 8. 2008 11:44 Nový

Re: Blbé zkušenosti

celé vlákno
Jak kde, třeba z fia jsem dal jeden den asi v 10 příkaz a v mbank jsem to měl druhý den v 9 ráno.
Jožin
Jožin (neregistrovaný)
8. 8. 2008 11:58 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Mám opakovaně otestováno, že od června mezi účty ČS probíhají platby real-time. A to po celý týden. Stejně ta mezibankovní platby jsou od uvedeného data neuvěřitelně rychlé, po zadání příkazu do 20,00 odchází platba okamžitě do clearingu, dříve stála celý den v " nezaúčtovaných " , brzdou je většinou interval " stahování dat" druhou bankou z ČNB, kdy třeba mBanka čeká na cca 5000 příchozích plateb, a to při jejich počtu klientů přece jenom chvilku potrvá.
HNF
HNF (neregistrovaný)
8. 8. 2008 13:51 Nový

RE: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno
Myslite 130000 aktivnich v mbank vs. 2.5milionu duchodcu v CS typu "jedno inkaso z tudlenctoho sporoziila" mesicne ?
Jo, to chvilku potrva... :-)
V.Mlich
V.Mlich (neregistrovaný)
8. 8. 2008 11:59 Nový

A proc se vlastne volne dny nepocitaji?

celé vlákno
At mi netvrdi, ze kvuli uspore energie vypinaji servery! V noci transakce probihat mohou a v nedeli ne? Bral bych, kdyby to jednou mesicne v nedeli kvuli udrzbe treba 2 hodiny neslo, ale pokazde cele 2 dny?
mitr
mitr (neregistrovaný)
8. 8. 2008 13:41 Nový

Re: A proc se vlastne volne dny nepocitaji?

celé vlákno
Počítače to samozřejmě zvládnou, ale lidé už tak snadno ne.

Banky mají systémy hledající neobvyklé nebo přímo podezřelé transakce (praní špinavých peněz, krádeže peněz z cizích účtů, podvody s platebními kartami apod.). V současném systému má každá banka 1 den prozkoumání příchozí nebo odchozí podezřelé transakce. Kdyby se počítaly nepracovní dny do limitu D+2, museli by lidé zkoumající tyto transakce (a možná někteří nadřízení) pravidelně pracovat o víkendu.
MoB
MoB (neregistrovaný)
8. 8. 2008 19:52 Nový

Re: A proc se vlastne volne dny nepocitaji?

celé vlákno
Peru špinavé prachy při platbě na účet ČEZu? Při platbě účtu kreditní karty? Jalové výmluvy. Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, pracuje v našich bankách.
Nelde
Nelde (neregistrovaný)
16. 10. 2008 10:06 Nový

Re: A proc se vlastne volne dny nepocitaji?

celé vlákno
Ale ty servery běží a pracují. Jenže pokud jim to zákon dovoluje, tak proč by to měli dělat dříve?
Standa
Standa (neregistrovaný)
8. 8. 2008 13:13 Nový

V Anglii platby IHNED, a ne za 2 dny!!!

celé vlákno
V Anglii jsou realizovány platby mezi bankami ihned (během několika vteřin).

PROČ TO U NÁS TAKÉ NEJDE?

JE SNAD ČESKÁ REPUBLIKA ZEMÍ TŘETÍHO SVĚTA?
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
8. 8. 2008 14:15 Nový

Re: V Anglii platby IHNED, a ne za 2 dny!!!

celé vlákno
Myslím, že našim bankám to takto vyhovuje, vydělávají na cizích penězích, ze kterých neplatí jejich právoplatným majitelům žádný úrok. ČNB to nevadí, ta inkasuje svoje poplatky za mezibankovní styk a není nijak zainteresovaná na změně. Naopak v nepracovních dnech je clearing ČNB mimo provoz. V dnešní době počítačů by byl převod přes půlku světa otázkou 15 sekund, stejně jako to jde u platebních karet. Ale naše oligopolní banky jistě každému vysvětlí, proč to nejde.
Ondrasz
Ondrasz (neregistrovaný)
8. 8. 2008 14:50 Nový

Re: V Anglii platby IHNED, a ne za 2 dny!!!

celé vlákno
Jirka: Pod tohle se podepisuju. Není co dodat:)
MoB
MoB (neregistrovaný)
8. 8. 2008 19:50 Nový

Re: V Anglii platby IHNED, a ne za 2 dny!!!

celé vlákno
Přesně tak, naprosto nechápu, proč to takto dlouho trvá. Tedy chápu, ale banky nerady slyší, když jim někdo nadává do zlodějů.
Miki
Miki (neregistrovaný)
30. 12. 2008 16:47 Nový

Re: V Anglii platby IHNED, a ne za 2 dny!!!

celé vlákno
Castecne lze souhlasit, za mnohe muze ponekud zkostnatela CNB, jejiz clearingovy system CERTIS funguje v cyklu zalozenem na pracovnim dnu viz. http://www.cnb.cz/cs/platebni_styk/certis/certis_popis.html
Urcite to ale souvisi i s principem fungovani financniho trhu obecne, kdy je pro uroceni peneznich prostredku rozhodujici zustatek pres noc a to plati nejen pro stradatele ale v podstate i pro banky a CNB.
V zasade ale ani tak bankam nic nebrani v tom, provadet prikazy alespon v ramci jednoho dne, prikaz predany ke clearingu mezi 17 hod D-1 az do 6 hod dne D stoji stejne do 10 hod jen o 0,15Kc vic. Zpracovani doslych zprav se provede o pulnoci a pak probiha kontinualne cely den az do 15:30 (vystupy jsou odesilany po 5000 najednou, takze po uvodni davce to muze trvat dele, nez se nakupi dalsi), takze nic nebrani ani pripisu na strane prijemce v D+0. Pokud to tak banky nedelaji (viz. treba mBank, HSBC), pak je to jen proto, ze vyuzivaji prostredky klientu 1 den bezurocne ve svuj prospech.

Nic fakticky nebrani tomu, aby vzniklo jine clearingove centrum, ktere by provadelo zpracovani transakci on-line. Jenze nezbytny zakladni kapital ve vysi 0,5 mld korun je celkem hodne. Investor by pozadoval nejakou rozumnou navratnost a v tomto ohledu jsou poplatky CNB od 3 hal za polozku celkem nizke. To uz byste museli zpracovat tak 4 mld prikazu rocne, abyste vygenerovali 120 mil. v prijmech a i z teto castky bude velky problem dosahnout cisteho zisku 40-50 mil. aby to pro pripadneho investora davalo vubec smysl. Nevim kolik se zpracuje v CR realne prikazu, ale 400/osobu a rok mi prijde sice realne, ale dost vysoke cislo, takze pokud se pohybuju v realnych cifrach, budou to urcite vsechny transakce. Jenze jak jiz bylo zmineno vyse, velkym molochum vcelku vyhovuje soucasny stav, kdy si drzi penize pres noc na obou stranach transakce, a nebudou mit zajem podporovat on-line system, ktery podpori jejich konkurenty. No a male banky, ktere by na tom mohli mit zajem, zase nevytvori dost trzeb pro to aby se nasel investor, pokud transakce nebudou vyrazne drazsi nez u CNB ... a o co budou transakce drazsi o to mene zajemcu a jsme v zacarovanem kruhu ...
Pet
Pet (neregistrovaný)
8. 8. 2008 15:25 Nový

Re: V Anglii platby IHNED, a ne za 2 dny!!!

celé vlákno
Však to tady taky země třetí světa je. V Itálii i před nějakými 15 lety to fungovalo tak, že tam bylo myslím 1 den odepsání valuty, druhý den připsání valuty v jiné bance. I když převod trval třeba o nějaký den víc, tak se peníze připsaly a úročily podle tohoto pravidla. Teda na prosto naopak ve srovnání s českými bankami, kde jsem třeba u RB už viděl v pátek došlé peníze, které milostivě v pondělí nebo úterý připsali.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 8. 2008 15:25 Nový

Opravdu rychlý převod EB-MB

celé vlákno
No vida, už je mi jasné, proč mi včerejší běžná platba z (bývalé) eBanky z půl desáté ráno došla tak, že již brzy ráno byla na výpisu z mBank. Na druhou stranu eB-ČSOB je to opravdu D+2, taktéž ověřeno.
cc
cc (neregistrovaný)
9. 8. 2008 9:52 Nový

Přes víken si je nechají

celé vlákno
pošlete peníze v pátek do jiné banky a nikde nejsou dřív než v pondělí...
Dalibor Z. Chvátal aura:93
11. 8. 2008 7:14 Nový

Re: Přes víken si je nechají

celé vlákno
To je fakt. Třeba v Polsku se připisují i v sobotu (alespoň v některých bankách).,
Adamantium
Adamantium (neregistrovaný)
11. 8. 2008 12:53 Nový

Příjemce x odesílatel

celé vlákno
Možná je to v článku uvedeno, ale stále mi to není jasné a chtěl jsem se zeptat, kdo stojí za tím, že platby dojdou později? Uvedu modelový příklad - z Raifky půjde do Spořky platba 2 dny, ze Spořky do Raifky 1 den. Kdo to tedy zdržuje? Příjemce nebo odesílatel?
Patrik Chrz aura:91
11. 8. 2008 13:06 Nový

Re: Příjemce x odesílatel

celé vlákno
Můžou oba.
Standardně to funguje tak, že banka si zadá určitou hodinu, do kdy je platba přijata tak, aby šla ještě týž den (zpravidla v noci) do ČNB. Může to být 10:00, 12:00, ale třeba i 18:00 (tuhle informaci by ti měla banka poskytnout). Pokud tedy podáš po této hodině, je to stejné, jako bys jí podal další den.
Přijímací banka pak může platbu připsat ve stejný den jak jí dostane (typicky jí dostane brzy ráno a připíše jí ten den (někdy až k večeru), nebo až druhý den (to zase obvykle brzy ráno).
Vyjímkou v tomto je mBank, která platby odesílá v 7.00 ráno. Pokud tedy klient pošle platbu před sedmnou ráno, přijímací banka jí dostane od ČNB během toho samého dne a může jí i ten samý den připsat.
Osobně jsem posílal platbu z mBank někdy během dne (těsně před 11:00), druhý den před 10:00 mi příjemce hlásil, že již byla připsaná na účtu GE.
sosik
sosik (neregistrovaný) ---.alinvest.cz
17. 5. 2012 15:30 Nový

Re: Příjemce x odesílatel

celé vlákno

Moje zkušenost z rychlostí banky asi takto.
Poštovní spořitelna , pokud zadáš příkaz do 16 h přiíjde do např GE money, nebo M bank na druhý den. Nesmíš to ale udělat v pátek po16h potom bude příkaz realizován následující pondělí a přijde v úterý. Vyjímka je pokud je úterý svátek o přijde až ve středu.
Pokud složíž hotovost na poštovní přepážce objeví se prakticky do pěti minut. Nezkoušel jsem po 16h, protože u nás je pošta jen do 16h. V sobotu ale system nefunguje platbu ti přijmou ale objeví se až v pondělí. Nejhorší zkušenost mám z vnitřní složenkou pošty. to znamená pokud ti někdo cizí tzn ne majitel účtu složil na tvuj účet hotovost, to může trvat i 5dnů než to připíší. nechápu proč. Když to vložim přes kartu je to tam ihned. Taky nechápu proč se kartou poštovní spořitelny nedá přímo na poště platit třeba tak jako v obchodech nebo eshopu jejich služby musíš to nejdříve vybrat z kazrty a pak hotově..
Další problem pokud chceš odeslat peníze do ciziny. Posílal jsem do Polska 2000kč za převod zaplatíš 120kč. Odtud to jde do centrální banky v Praze na valutový účet tam to převedou na dolary pak to jde do Polska tam z dolaru na zloty . Trvá to více než měsíc a na PL ůčet mi přišlo v přepočtu asi 1200kč ostatní jsou poplatky za převody. Zelený hnus. Když to samé udělám v Polsku tak mohu na každé poště platit j jakékoliv běžné měně ihned převedou na místní složenka stojí 3,5 zl a po vložení do systému je to na jiném účtě do 1h. To jsou aspoň služby

sosik
sosik (neregistrovaný) ---.alinvest.cz
17. 5. 2012 15:49 Nový

Re: Příjemce x odesílatel

celé vlákno

Nejhorší zkušenosti mám s RB. na převody pomalý. Inzerují elektronické platby zdarma jenže to má háček za převod sice neplatíš ale aby jsi ho mohl realizovat pošlou ti kažkou aktivační potvrzovací SMS za 2,90kč a to se nesmíš splést v klíči nebo ho odeslat později než je časový limit, to je dalších 2,90 takže jaké zdarma.Taky jsem na ně naštvaný za klamavou reklamu inzerovali založte si účet a budete ho mít zdarma. Prdlajs zadarmo bys jej možná měl jen pokud tam máš obrat větší jak 20000 měsíčně nebo kladný zůstatek ve stejné výši.
Taky mne naštvaly založte si náš produkt a máte stejnou výhodu . Houby z voctem. Založil jsem si stavební spoření ale toho se to netýká. Takže další trik z reklamy. To nemluvím o tom když jsem to zakládal ta jsem platil zřizovací polplatek 1% z cílové částky, Po deseti dnech udělaly akci založení stavebního spoření zdarma. Proč mne na to pracovnice neuozornila abych počkal 10dnů což jsem stejně čekal než ho aktivovali to teda nevim. Takové jednání považuji za zlodějinu jinak se to nedá nazvat.

Dalibor Z. Chvátal aura:93
11. 8. 2008 13:14 Nový

Re: Příjemce x odesílatel

celé vlákno
Zrovna v tomto příkladu to bude vždy druhý den, RB i ČS připisují platby D+1. Jinak za pozdním připsáním nejčastěji stojí banka příjemce, vzhledem k tomu, že to legislativa umožňuje. Může tak peníze zadarmo přes noc otočit na mezibankovním trhu.
Miki
Miki (neregistrovaný)
30. 12. 2008 16:19 Nový

Re: Příjemce x odesílatel

celé vlákno
Ty tabulky v clanku jsou ponekud matouci, protoze smesuji 2 zcela nezavisle strany transakce do celkoveho casu prevodu a pak se uvadi ze urcite instituce pripisuji platby az D+2 ale ze od nekud je pripisuji uz D+1, protoze je to zrychlena platba. To je nesmysl. Pro pripisovani plateb prijatych z clearingu bankou prijemce plati de facto tabulka cislo 2, ktera uvadi D+0 a D+1, kde D znamena den, kdy byl prikaz zpracovan clearingovym centrem. To co zpusobuje posun o 1 den v prvni tabulce je doba mezi dnem splatnosti a dnem, kdy je na zaklade predanych informaci prikaz zpracovan v clearingovem centru. U temer vsech bank jsou prostredky odepsany z uctu den pred dnem jejich zpracovanim v clearingovem centru (odesilani obvykle probiha vecer od 17 hod a v noci, zpracovani zacina o pulnoci a pak probiha kontinualne az do odpoledne), ale uz jsou i banky, ktere to provadi ve stejny den a neni to zadna zrychlena platba, jak uvadi autor clanku.

Podobne neni zadna magie v tzv. platebnich vychytavkach - proste system zminenych bank odesila platbu ke clearingu pred zacatkem nasledujiciho pracovniho dne stejne jako kdykoliv jindy, rozdil je pouze v tom, ze termin pro zadavani nekonci predchozi pracovni den vecer ale obecne predchozi den vecer. Na techto transakcich by bylo zajimave asi pouze to, ktery den se musi v prikazu uvest jako den splatnosti a kdy dojde ke skutecnemu odepsani prostredku z uctu prikazce, zda je to jiz v nedeli nebo az v pondeli. Osobne tipuji v nedeli, protoze pondeli by melo znamenat odpis v pondeli a odeslani k uternimu clearingu v prubehu noci z pondeli na utery.
Dalibor Z. Chvátal aura:93
5. 1. 2009 1:08 Nový

Re: Příjemce x odesílatel

celé vlákno
Děkuji za velmi pěknou osvětu a pohled z druhé strany! :-)
Mameluk
Mameluk (neregistrovaný)
20. 8. 2009 18:59 Nový

Re: Příjemce x odesílatel

celé vlákno
Záleží také na tom, v kolik hodin zadáváte plat. příkaz.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 2. 2009 11:56 Nový

Ceska sporitelna - Raiffeisenbank

celé vlákno
Zajimalo by me, jak je to s prevodem mezi temito dvema. Dnes (v patek) jsem zadal prikaz v 7:30 hodin. Kdy bude mit prijemce penize na uctu? Dnes, zitra (v sobotu) nebo az v pondeli? Obcas se mi stalo, ze je mel tentyz den, ale nejak jsem nepochytil jak to, pac jindy je mel treba az v pondeli...
Dalibor Z. Chvátal aura:93
14. 2. 2009 0:27 Nový

Re: Ceska sporitelna - Raiffeisenbank

celé vlákno
Pokud máte eKonto, tak nejpozději v pondělí.
žížalka
žížalka (neregistrovaný)
18. 10. 2009 16:05 Nový

půjčka z Nigérie

celé vlákno
Kolik poplatku se platí, když mi převádějí peníze z Nigérie do ČR?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 10. 2009 17:51 Nový

Re: půjčka z Nigérie

celé vlákno
Ono to v tom mailu nebylo :-D :-D :-D?
žížalka
žížalka (neregistrovaný)
19. 10. 2009 1:49 Nový

Re: půjčka z Nigérie

celé vlákno
v jakém mailu???
Habi
Habi (neregistrovaný) 89.233.185.---
19. 10. 2011 7:53 Nový

Re: půjčka z Nigérie

celé vlákno

:D no comment

hanik
hanik (neregistrovaný)
13. 11. 2009 11:08 Nový

z ČS do mBank

celé vlákno
V pondělí jsem odeslala platbu z České spořitelny do mBank. Je pátek a dle upozornění e-shopu jim stále platba nepřišla. Správnost údajů jsem už několikrát kontrolovala. Ach jo, to by mě zajímalo, kde to vázne, takhle mi objednávku stornují a pěníze skončí, kdo ví kde..
Milan
Milan (neregistrovaný) ---.static.grapesc.cz
14. 4. 2010 17:59 Nový

prevod

celé vlákno

je mozny ze mi poslaly penize 9.4.2010 a jeste je nemam na ucte a pak D+2
to asy upadly ne?????

Socan
Socan (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
23. 8. 2010 1:53 Nový

-WTF

celé vlákno

Vidis, ja mam uplne obraceny zkusenosti, ohledne vyplaty v praci, nejdrive chodi sporka, pozde CSOB a u retardu co ma mBanku netusim…

Michal
Michal (neregistrovaný) 80.95.253.---
10. 2. 2011 11:42 Nový

Vyplata

celé vlákno

Nevie mi niekto poradiť, ako dlho bude trvať prevod z Raifaisen Bank do Mbank ak sa prevod urobí po 18:00 hod?

Ester
Ester (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
3. 3. 2012 16:57 Nový

Re: Jak dlouho trvá převod peněz z jedné banky do druhé

celé vlákno

Když jsou peníze na účet odeslané v pátek či sobotu (oba účty ČSOB), kdy dorazí?

sosik
sosik (neregistrovaný) ---.alinvest.cz
17. 5. 2012 16:14 Nový

M peněženka

celé vlákno

Nedávno jsem se dostal k článku kde je nová služba tzv M peněženka , je to služba společná s M bankou a Seznam.cz měla by urychlovat platby na internetovém bankovnictví. Máte někdo stím nějakou zkušenost?

Zajímalo by mne taky Pay U vím , že pokud sním zaplatím tak prodejce to tam má připsáno skoro okamžitě. zajímalo by mne jesli by to bylo možné nějak využít pokud bych tyto peníze chtěl rychle poslat na jiné číslo účtu u jiné banky. zajímavá je tam totiž ta rychlost připsání na další účet.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem