Čím vám může vaše pojišťovna usnadnit život?

27. 4. 2016
Doba čtení: 10 minut

Sdílet

Autor: Shutterstock
Pojišťovny se snaží držet krok s dobou a nabízet řešení, která nekomplikují život a zjednodušují správu a sjednání pojistek. Co nabízí?

Před 15 lety se narodil finanční server Měšec.cz. Navazující články vás provedou krátkou historií, co se během těchto let v České republice změnilo z pohledu našich peněženek. Máme pro vás několik příběhů, ve kterých se ohlédneme nejen za historií, ale podíváme se i na to, co nás čeká.

Partnerem seriálu je ANO spořitelní družstvo.

Částečně jsme se tématu věnovali před časem v článku Které finanční produkty si můžete sjednat online? Dnes se ale zaměříme na to, jakou další nadstavbou se snaží pojišťovny svým klientům vyjít vstříc. Zaměříme se spíše na speciální aplikace. Pojišťovny ale běžně fungují i na sociálních sítích, přes které jim můžete pokládat otázky nebo namítat, co se vám nelíbí. Kvalita správy profilů se ale dle jednotlivých pojišťoven liší.

Aegon pojišťovna

Nabízí klientům portál Aegon Online, kde si mohou vytvořit vlastní profil a na něm sledovat historii a aktuální stav pojistné smlouvy. Stáhnou zde i důležité dokumenty a formuláře a najdou užitečné kontakty. Portál je přístupný i z mobilních zařízení.

Služby podobného rázu nabízí pojišťovna i poradcům (Web Agent), kteří mají k dispozici i speciální aplikaci Aegon Modelace (pro iPad), kde mohou připravit pojistnou smlouvu přímo s klientem.

Allianz pojišťovna

Allianz pojišťovna nabízí čtyři edukativní a informační aplikace pro chytré telefony a tablety:

  • Allianz Křižovatky (hra, která učí pravidlům silničního provozu na křižovatkách a obsahuje mapu nebezpečných křižovatek v ČR, za registraci sleva 15 % na povinné ručení, tři nejlepší hráči získávají každý měsíc odměnu v podobě 30% slevy),
  • Allianz Škola smyku (hra pro trénování složitějších řidičských situací – smyky, překážky na silnici, mokrý či namrzlý povrch atp. Za registraci sleva 15 % na povinné ručení, tři nejlepší hráči získávají každý měsíc odměnu v podobě 30% slevy),
  • Allianz Weathersafe (předpověď počasí na týden dopředu nebo v tříhodinových intervalech pro více než 2,3 milionu lokalit na celém světě. Poskytuje výstrahy a rady pro případ nepříznivého počasí pro tři zvolené lokality v Evropě najednou),
  • Na cesty s Kolbabou (cestovatel radí a dává tipy z cest. Přes aplikaci lze celodenně kontaktovat pojišťovnu. Po registraci nárok na 15% slevu na cestovní pojištění),
  • Hlášení nehody (aplikace České kanceláře pojistitelů, přes kterou lze hlásit pojistnou událost – plně nahrazuje papírový euroformulář – zatím spolupracuje jen Allianz, další pojišťovny se budou přidávat).

Všechny tyto aplikace využijete na telefonech s OS Android a iOS. Aplikace Na cesty s Kolbabou je i pro systém Windows Phone.

Dále můžete využít klientský portál MojeAllianz, kde najdete (i za penzijní společnost) pojistné smlouvy (i archiv ukončených), historii i aktuálně řešené pojistné události, můžete změnit své osobní údaje, komunikovat s pojišťovnou a penzijní společností a elektronicky hradit pojistné.

Využít můžete i Automapu, která hledá a opravuje nejnebezpečnější místa na českých silnicích z Allianz nadačního fondu.

Vybraní klienti mají přístup i do tzv. Allianz Client Board a mohou se za pomoci svých připomínek zapojit do inovačních procesů (např. jaká připojištění k povinnému ručení by uvítali, jaký způsob platby pojistného jim vyhovuje, co si myslí o placení složenkou, jak se jim líbí nová obchodní místa apod.)

(Pod Allianz nově spadá i pojištění skupiny Wüstenrot.)

AXA ČR

AXA ČR před nedávnem spustila e-shop, přes který si můžete sjednat vybrané pojištění výhradně online. Najdete tady:

  • pojištění odpovědnosti,
  • úrazové pojištění,
  • doplňkové penzijní spoření,
  • cestovní pojištění.

další záložce na webu pojistku rovnou i zaplatíte.

Využít můžete i klientský portál Moje AXA, kde můžete sledovat stav svých smluv, aktualizovat osobní údaje nebo sledovat likvidaci pojistné události (pojištění auta a pojištění domova) či komunikovat s pojišťovnou. Portál mohou využít i finanční zprostředkovatelé.

Česká podnikatelská pojišťovna

Česká podnikatelská pojišťovna nabízí majitelům chytrých telefonů či tabletů aplikaci Smart ČPP. Ta je konstruována hlavně na pomoc při nehodě či poruše vozu. Můžete přes ni nahlásit škodu nebo nahrát doklady a fotodokumentaci z místa nehody a poté sledovat likvidaci pojistné události. V případě potřeby zásahu asistenční služby aplikace zajišťuje přímé spojení a odeslání souřadnic nepojízdného vozu pojišťovně. 

V aplikaci najdete i rady, jak postupovat při nehodě u nás i v zahraničí, přehled ambasád a základních mezinárodních silničních pravidel a čísla tísňových linek. Přes Smart ČPP také můžete sjednat další pojištění nebo najít nejbližší pobočku pojišťovny. Aplikace je k dispozici pro telefony s operačním systémem Android a iOS a mohou ji využít i neklienti.

Podobně funguje webový portál MojeČPP, kde zase najdete informace o pojistné smlouvě, předmětu pojištění, přehled plateb, můžete sledovat likvidaci pojistné události, nahrávat sem dokumenty, podat zápis o poškození vozidla nebo aktualizovat své kontaktní údaje či údaje o vozidle.

Česká pojišťovna

Klienti České pojišťovny mohou využít tyto aplikace: 

  • Klientská zóna - umožňuje kontrolovat pojistné smlouvy, podívat se na jejich detail, sledovat likvidaci pojistné události a zaplatit pojistné.
  • Mobilní aplikace Pojišťovna – pro rychlý kontakt s pojišťovnou v případě nehody. Obsahuje i mapu poboček a dá se přes ni sjednat cestovní pojištění a povinné ručení.
  • Můj doprovod – aplikace k dětskému pojištění, která pomocí GPS souřadnic ukazuje polohu dítěte a posílá údaje o tom, kdy dítě vyrazilo na cestu a dorazilo do cíle. V případě nebezpečí lze přes ni přivolat pomoc – poplach se spouští zatřesením telefonu – přivolává pomoc a telefon nahrává zvuk a video. 
  • Horská služba – průvodce po horských střediscích a stanicích Horské služby, obsahuje návod na poskytnutí první pomoci, umí přivolat pomoc – aplikace odešle SMS s přesnou polohou.
  • Záchranka – aplikace Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje, jejíž vývoj podpořila Česká pojišťovna. Aplikace začne vytáček linku 155 po podržení nouzového tlačítka a odešle zprávu o přesné poloze postiženého.

Kromě toho na webu pojišťovny můžete využít i online chat pro získání doplňkových informací. 

ČSOB Pojišťovna

ČSOB Pojišťovna umožňuje pomocí webové aplikace klientům lépe odhadnout hodnotu jejich domácnosti pro optimální nastavení pojištění domácnosti. Funguje i na tabletech.

Pro rychlé online sjednání také mohou zákazníci pojišťovny využít smartbanking ČSOB/Ery a pořídit si přes mobil cestovní pojištění nebo povinné ručení. Po přihlášení aplikace předvyplní osobní údaje automaticky.

Přes aplikaci Klient online pak zákazník vidí všechny sjednané pojistky a může zde sjednat další pojištění, nahlásit pojistnou událost nebo spravovat pojistku přes aplikaci Účet online.

Direct pojišťovna

Direct pojišťovna se soustředí na svůj web, na kterém se snaží o prostředí pro co nejintuitivnější a nejjednodušší sjednání pojistky výhradně online pomocí webového formuláře a e-mailu klienta.

K dispozici je klientům také call centrum, které nevyužívá žádný automat.

Mobilní aplikaci pojišťovna zatím nemá.

ERGO pojišťovna

ERGO pojišťovna zatím také nemá mobilní aplikace, zatím klientům nabízí pouze ty webové: 

ERV Evropská pojišťovna

ERV Evropská pojišťovna nabízí k využití mobilní aplikaci Moje Evropská. Ta nahrazuje kartičku pojištění a obsahuje všechny informace o pojistce. Zákazníka spojí s asistenční službou nebo umožní poslat pojišťovně žádost o zavolání zpět. Aplikace obsahuje i tzv. trezor dokumentů, zabezpečené úložiště pro nahrávání údajů z pasu, letenek apod. Kromě toho nabízí i rady pro cestování, aktuální seznam rizikových a válečných oblastí, důležité informace z oblasti cestovního ruchu a nejdůležitější dotazy a odpovědi k pojištění.

Dále má pojišťovna na webu formulář pro hlášení pojistných událostí. Jedná se o dynamický formulář, který navádí klienta procesem tak, aby se vyvaroval chybám v hlášení pojistné události. Umožňuje nahrání skenů či fotografií dokumentů a obsahuje nápovědu.

Vpravo nahoře na webu pojišťovny se také nachází vstup do klientského portálu MojeERV, kde je možné například spravovat smlouvy.

Hasičská vzájemná pojišťovna

Hasičská vzájemná pojišťovna umožňuje přes svůj web hlásit pojistné události z pojištění majetku, odpovědnosti, úrazu a havarijního pojištění, a to včetně možnosti přiložení dokumentace. 

Komerční pojišťovna

Kromě toho, že si můžete cestovní pojištění Komerční pojišťovny sjednat i přes mobilní bankovnictví Komerční banky, se připravuje v této aplikaci také možnost náhledu na smlouvy a hlášení pojistných událostí. Na smlouvu se dnes klienti pojišťovny mohou podívat i v rámci internetového bankovnictví. V průběhu letošního roku to bude možné i v mobilní verzi.

Kooperativa pojišťovna

Kooperativa pojišťovna svým klientům nabízí webovou aplikaci Kooportál, která obsahuje přehled smluv a umožňuje jejich správu. Najdete zde termíny splatnosti pojistného a přehled úhrad a můžete sledovat průběh likvidace nebo historii pojistných událostí. Do aplikace se dají nahrávat dokumenty ke smlouvám i škodám.

Koop Asistent je mobilní aplikace dostupná pro OS Android a iPhone i pro neklienty. Obsahuje například dopravní zpravodajství na hlavních tazích v ČR, rady, jak postupovat v případě dopravní nehody nebo poruchy, mezinárodní silniční pravidla, návod na poskytnutí první pomoci, volání na tísňové linky jedním dotykem či rychlou provolbu na infolinku pojišťovny. Najdete zde také seznam poboček včetně navigace.

Kooperativa také na začátku minulého roku začala používat biometrický podpis.

Maxima pojišťovna

Maxima pojišťovna se zatím zaměřuje na nabídku možnosti sjednat produkty online (zatím jen pojištění majetku a odpovědnosti podnikatelů – MaxByznys On-line). Servis pro klienty chce dále rozvíjet. Více ale zatím její zástupci nechtějí prozrazovat.

MetLife pojišťovna

MetLife webovou ani mobilní aplikaci pro klienty nenabízí. Pojišťovna má pouze aplikaci pro pojišťovací poradce, pomocí které mohou uzavřít smlouvu s klientem elektronicky.

NN Životní pojišťovna

NN pojišťovna a penzijní společnost nabízí klientům portál Moje NN s informacemi o pojistných smlouvách a penzijním spoření. Mohou zde měnit kontaktní údaje nebo získávat výpisy a jiné typy dokumentů. Přes portál je možné nahlásit pojistnou událost. 

Dále pojišťovna umožňuje sjednávat pojistky pomocí elektronické smlouvy, kdy poradce s klientem uzavře smlouvu přes tablet a podpis klient provede pouze elektronicky na jeho obrazovce.

Pojišťovna České spořitelny

Máte-li u České spořitelny sjednanou službu SERVIS24, můžete přes ni sledovat i své smlouvy u Pojišťovny České spořitelny. 

Nyní ale pojišťovna nabídla klientům mnohem sofistikovanější On-line hlášenku, která by je měla provést hlášením pojistné události tak, aby se vyhnuli chybám. Po přihlášení do aplikace přes číslo smlouvy, e-mail a rodné číslo aplikace nabízí personalizované prostředí a nabízí tak jen ta rizika, která pojistka kryje, jen kryté diagnózy, limity apod. Dokumenty se dají do systému buď skenovat, nebo vyfotit hned anebo ve lhůtě do 8 dnů.

Můžete zde sledovat i stav likvidace nebo položit dotaz likvidátorovi. Na závěr ještě aplikace umožňuje vložit vaše hodnocení.

PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna

PRVNÍ KLUBOVÁ Pojišťovna, která využívá Peer-to-Peer principu, funguje výhradně přes web. Přes Klubový portál je možné sledovat přehled pojistných smluv nebo je upravovat.

Slavia pojišťovna

Slavia pojišťovna umožňuje hlásit škodu přes webový formulář a nabízí také mobilní aplikaci Slavia assistance k povinnému ručení. Ta umožňuje snadné spojení s asistenční službou nebo tísňovou linkou a zároveň informuje o poloze řidiče. Aplikace obsahuje také dopravní zpravodajství v nejbližším okolí vozu (v rámci ČR), bonusový program (slevy u vybraných prodejců, v hotelech apod.) a rady pro cesty do zahraničí. Aplikace funguje na chytrých telefonech s OS Android.

UNIQA pojišťovna

UNIQA pro klienty připravila aplikaci UNIQA Safeline. Jedná se o telematickou asistenci pro motoristy, kdy nárazové čidlo v autě ohlásí náraz a automaticky odešle informaci asistenční centrále, která zajistí pomoc. Palubní jednotka také poslouží v případě krádeže, kdy lokalizuje vůz. Součástí je i nouzové tlačítko pro přivolání pomoci například při nevolnosti během cesty nebo defektu na vozidle. Aplikace nabízí i elektronickou knihu jízd.

Klienti mohou využít také mobilní aplikaci UNIQA v mobilu, přes kterou můžete sjednat cestovní pojištění, nahlásit škodu z pojištění majetku či vozidel, najít užitečné rady, najít nejbližší pobočku nebo zavolat asistenci či tísňovou linku.

Přes web pojišťovny je také možné hlásit škody a sledovat průběh likvidace, ke kterým je možné nahrávat elektronicky podklady.

Pojišťovna využívá také selekci hlášených škod tak, že vybírá ty nejběžnější, které vyřizuje expresně. Komunikace v tomto případě probíhá elektronicky a telefonicky.

Školení pro účetní - podzimní novinky

Klienti se mohou také přihlašovat do portálu myUNIQA, kde mají přehled o smlouvách a škodách a mohou zde měnit osobní údaje či komunikovat s pojišťovnou.

Klientům s pojištěním domácnosti či nemovitosti nebo s povinným ručením pojišťovna nabízí také službu MeteoUNIQA, kdy prostřednictvím SMS či e-mailu varuje o blížícím se výkyvu počasí s přesností pro zadané PSČ. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).