Proč Češi nenakupují on-line i potraviny?

Sdílet

Češi si zvykli přes internet nakupovat již téměř vše. Přesto se ale některým věcem brání. 86 % Čechů do 60 let například nenakoupila nikdy přes internet potraviny. Vyplynulo to z průzkumu, který provedla společnost STEM/MARK pro banku Cetelem.

Nejčastějším důvodem, proč takto Češi nechtějí nakupovat, je obava o kvalitu a čerstvost dovezeného zboží. Více než polovina respondentů (52 %) se chce o zboží, značce a množství kupovaného jídla rozhodnout až přímo na místě. Dalších 29 % nenakupuje potraviny on-line, protože nechtějí platit za dopravu zboží k nim domů.

Pětina oslovených by tuto možnost ráda využila, ale z nějakého důvodu pro ně není dostupná. To bývá nejčastěji v případě, že zákazníci bydlí v oblastech, kam daný obchod zboží již nerozváží.

Potraviny přes internet alespoň jednou objednalo pouze 14 % respondentů.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).