Češi si zvykli přes internet nakupovat již téměř vše. Přesto se ale některým věcem brání. 86 % Čechů do 60 let například nenakoupila nikdy přes internet potraviny. Vyplynulo to z průzkumu, který provedla společnost STEM/MARK pro banku Cetelem.
Nejčastějším důvodem, proč takto Češi nechtějí nakupovat, je obava o kvalitu a čerstvost dovezeného zboží. Více než polovina respondentů (52 %) se chce o zboží, značce a množství kupovaného jídla rozhodnout až přímo na místě. Dalších 29 % nenakupuje potraviny on-line, protože nechtějí platit za dopravu zboží k nim domů.
Pětina oslovených by tuto možnost ráda využila, ale z nějakého důvodu pro ně není dostupná. To bývá nejčastěji v případě, že zákazníci bydlí v oblastech, kam daný obchod zboží již nerozváží.
Potraviny přes internet alespoň jednou objednalo pouze 14 % respondentů.