Úkolem životního pojištění je poskytnout finanční ochranu před nečekanými událostmi. Za tímto účelem si jej sjednává 75 % Čechů, pro 40 % je to dokonce hlavní důvod, proč se pojistit.Přesto, že si navenek uvědomujeme skutečný význam pojistných produktů, stále od nich očekáváme i zisk. Ten sice v případě investičních typů skutečně získáme, jedná se ale spíše o vedlejší efekt, který odpoutává pozornost od hlavního účelu pojištění – zajištění blízkých pro případ, že se nám něco stane,
vysvětluje Helena Lazosová, ředitelka vývoje produktů a marketingu ING ŽIvotní pojišťovny.
Spoření je podle průzkumu ING Životní pojišťovny druhým nejčastěji uváděným motivem pro sjednání pojištění. Zužitkovat volné finanční prostředky chce touto cestou 62 % Čechů. Více než polovina (54 %) ho považuje za nástroj zabezpečení na penzi.