Obchodní řetězce nabízejí před Vánocemi v letácích až dvakrát více položek, slevy jsou však nižší než během roku

20. 12. 2007

Sdílet

Server AkčníCeny.cz, který sdružuje nabídky obchodních řetězců, zjistil, že obchodní řetězce uvádějí před vánočními svátky ve svých akčních letácích mnohem více výrobků. Slevy však jsou však ve srovnání se zbytkem roku spíše nižší.

Server AkčníCeny.cz zveřejnil výsledky svého celoročního průzkumu nabídek a letáků obchodních řetězců. Z průzkumu vyplývá, že obchodníci jsou se svými akčními nabídkami a letáky nejaktivnější v závěru roku, v době předvánočních nákupů. V této době dosahuje počet nabídek v jejich letácích až dvojnásobku ve srovnání s jinými měsíci roku a hodnota nabízeného zboží přesahuje dva a půl násobek. Celková sleva, kterou mohou zákazníci v tomto období získat, je však vyšší jen o 124 %.

Průměrná výše slev se v průběhu roku výrazně nemění, zákazník při využití akčních nabídek ušetří kolem 25 %. Mírně více je to na začátku roku, v době povánočních výprodejů, kdy lze nakoupit nejvýhodněji, s průměrnou slevou 27,8 %, v prosinci je to 24,4 %. Tyto hodnoty odpovídají hodnotám a trendu roku 2006.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).