Na internetu nakupují alespoň jednou za čas více než dvě třetiny populace (70 %). Mezi pravidelné zákazníky e-shopů patří nejčastěji mladí muži ve věku 18 – 29 let, kteří mají vysokoškolské vzdělání a žijí ve velkých městech. Vyplynulo to z průzkumu, který provedla agentura STEM/MARK.
Pokud se pro nakupování přes internet Češi rozhodnou, nejčastěji nakupují elektroniku, případně oblečení a boty.
Výhodu v nakupování přes internet spatřují v pohodlnosti, rychlosti a ušetřeném času. Nezřídka ale zmiňují i ušetřené peníze. Ženy podle průzkumu upřednostňují rychlost a úsporu času, muže zaujme nižší cena.
Mezi těmi, kteří na internetu doposud nenakoupili ještě ani jednou, ale do budoucna takovou možnost připouští, převažují osoby se základním vzděláním či výučním listem.
Naopak osoby nad 60 let nakupování na internetu nezvažují ani do budoucna. Nejčastějšími důvody je absence internetu nebo nemožnost si zboží prohlédnout osobně či si ho vyzkoušet.