Končí platnost podpisových klíčů vydaných ČSSZ

25. 1. 2008

Sdílet

Organizace, které komunikují s Českou správou sociálního zabezpečení elektronicky, by si měly pořídit elektronický podpis. Prozatímním podpisovým klíčům, které ČSSZ v počátcích e – Podání dočasně vydávala, totiž končí garantovaná tříletá platnost. První klíče sloužící pro elektronickou komunikaci s ČSSZ přestaly platit v září 2007, další ukončené přibývají a bude se tak dít až do ledna 2009 v závislosti na datu vydání podpisového klíče. Česká správa sociálního zabezpečení proto organizacím i ostatním klientům doporučuje: „Pořiďte si elektronický podpis. Tedy kvalifikovaný certifikát. Můžete s ním jednodušeji, bezpečně a ověřeně elektronicky komunikovat (podávat dokumenty) nejen s ČSSZ, ale i se všemi ostatními organizacemi státní správy.“

V době, kdy ČSSZ zahájila elektronická podání (tj. e – Podání) dokumentů přes Portál veřejné správy nebyl elektronický podpis tak dostupný jako nyní. Proto ČSSZ na přechodnou dobu poskytovala zdarma tzv. podpisový klíč.

V současné době kvalifikovaný certifikát, tj. elektronický podpis, vydávají tři akreditované certifikační autority: Česká pošta (PostSignum), eIdentity a První certifikační autorita. Podrobnější informace najdete na webových stránkách www.ica.cz, www.eidentity.cz nebo www.PostSignum.cz.

Identifikační údaje nového kvalifikovaného certifikátu je třeba oznámit příslušné okresní, v Praze Pražské či v Brně Městské správě sociálního zabezpečení (OSSZ/PSSZ/MSSZ). Pouze v ČSSZ registrované e-podpisy se při kontrole e – Podání považují za platné.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).