Od 1. ledna letošního roku nesmí Česká televize samovolně rozhodovat o tom, jak naloží se ziskem z prodeje reklamních časů na svých čtyřech programech. Veškeré takto získané prostředky jdou na samostatný účet, a o jejich použití musí podle zákona hlasovat vláda. Na co konkrétně by měli jít?
Česká televize odhaduje, že letos vydělá na prodeji reklamních časů 750 milionů korun. Podle návrhu ministerstev kultury a vnitra by se z této částky mělo odečíst 85 milionů Kč jako nutné náklady ČT spojené s realizací prodeje reklamních časů. Více než polovina letošních reklamních výnosů ČT, přesně 348,3 milionů Kč, má jít na podporu digitalizace televizního vysílání, z toho 15 milionů na zvláštní účet Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) a 333,3 milionů na přímou podporu digitalizace (z toho 100 milionů by připadlo Národní koordinační skupině pro digitalizaci na realizaci státní informační kampaně k zavádění digitálního vysílání a ostatní by využila sama ČT na rozvoj a provoz veřejnoprávního multiplexu).
Jenže na vládě narazil návrh ČT, aby si z kolonky „nutné náklady“ hradila poplatky za elektronické měření sledovanosti, tedy za peoplemetry. Samotné rozdělení výnosů po odečtení nutných nákladů ČT kabinetu nevadilo, avšak s položkou „peoplemetrové měření sledovanosti“ nesouhlasí.
Více o tomto tématu pojednává server Digizone.cz